[ASP] Globale counter maken

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Natuurlijk gaat dit niet over het maken van een countertje die simpelweg het aantal hits op een page meet. Ik ben nu namelijk opzoek naar een methode waarmee ik de hits van ALLE html pages kan tellen, zonder daadwerkelijk een countertje er aan te hangen. Ik zat te denken iets met global.asa, maar dat mag volgens mij niet helemaal van IIS :)

Iemand ideeen?

Verwijderd

Als je de site zelf host , dan is het vrij eenvoudig, want dan zet je in IIS de log file aan en dan kan je met bijvoorbeeld webtrends of een andere log analyser de logfile analyseren en die genereert een overzicht per pagina met het aantal hits.

Wil je het doen door te programmeren dan zou je vanuit elke htmlpagina een script aan moeten roepen die de naam van de pagina opslaat in een database en het aantal bezoeken ++ doet.

die kan je het makkelijkst doen door een script te includen :
code:
1
<script src="jouwtelscript.asp?naam=test.html"></script>

Ik denk zelf dat als je voor de eerste optie kan kiezen dat je die moet doen.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik parse de log files al (op een best aardige manier :)), maar dit is niet realtime (en ook niet realtime te doen). Dat script includen is niet mogenlijk in de huidige situatie...

Verwijderd

Uh, ik zou het oplossen met een database. Een update query is genoeg dan per pagina!