Toon posts:

Zeer instabiel systeem, wat hieraan nog te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit systeem is gewoon zo instabiel, hangt zich spontaan op, ook bij gewoon internetten, ik heb al via 4 in 1 geinstaleerd, laatste detonators. en heb geen idd wat ik nog allemaal kan doen, dit zijn de specs, graag jullie hulp hierbij:

Behuizing:Miditower ATX

Processor:AMD Thunderbird 1,4Ghz met 266Mhz FSB (256KB cache on die)

Moederbord:MSI 6380 lite, Socket A, DDR geheugen

Intern Geheugen:256MB DDR-RAM PC2100 (1x dimm van 256MB)

Grafische Kaart:Leadtek Geforce 2 MX400 met 64MB (incl. TV-out)

Harddisk:Maxtor 40,9 GB ultraDMA/100 @ 7200RPM (2MB cache)

CD-ROM / CD-RW:LG 52x speed EIDE
Philips 12x 8x 32x IDE

Geluidskaart:Sound Blaster LIVE! 5.1 oem

Boxen:Creative dtt 2200 subwoofer set

Fax / Modem:Dynalink 56k flex PCI (v90 met luce chipset)

Scanner:HP Scanjet 4470c USB

Printer:HP Deskjet 940c USB

Digitale Camera:HP Photosmart c618

Monitor:Philips 17 monitor 107e

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Klinkt als een problem met je werkgeheugen. gewoon er uit halen en een andere proberen, kijken of ie het wel/niet doet. ALs hij het dan wel doet wete je waar het probleem zit. Vervolgens proberen een nieuwe te krijgen als het nog onder de garantie valt of zeggen dat je een "ondeugelijk product" hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Een extern of usb modem al geprobeerd ?

Trek anders eens een paar pci kaarten eruit die je niet direct nodig hebt.

Trouwens creative kaarten geven soms ook wat probleempjes. :(

Verwijderd

zoveel mogelijk uit je pc halen en dan kijken of hij nog steeds hangt... en dan steeds meer hardware terugstoppen en blijven testen

je cpu wordt ook niet te heet ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Hardware eruittrekken helpt niet, CPU wordt 52 graden max

Verwijderd

Verdenk die Live kaart,in de bios moet je soms een aanpassing doen,ben vergeten wat.
En koop nooit niks met een via chipset!
It sucks!!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:35 schreef Jaromir het volgende:
Hardware eruittrekken helpt niet, CPU wordt 52 graden max
temp. is ok lijkt me

probeer eens ander geheugen... ik had gister en vandaag raar probleem met een mobo+dimm dat ik van sinterklaas had overgenomen
bij hem deed die combo het prima (met alle os'en) en bij mij kon ik er geen win2k of winxp mee installeren :?

heb je ook je bios al naar default gezet? of naar fail-safe?
soms staan daar ook wel eens gekke dingen in!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 10 maart 2002 22:35 schreef flippie.ff het volgende:
Verdenk die Live kaart,in de bios moet je soms een aanpassing doen,ben vergeten wat.
It sucks!!
ben ik met je eens

Maar check eens of je een proggie kan vinden als memtester oid om je geheugen te laten checken. Als je geheugen brak is kom je er snel genoeg achter.

had deze symptonen ook bij een vriend van mij. Ik beweerde dat het het geheugen was. De winkel beweerde echter dat het het mobo was....

bleek later toch het geheugen te zijn :P

Verwijderd

It sucks!!
het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat je geen VIA moet kopen! ik heb zat pc's gebouwd en zat via chipsets gezien en die bakken werken prima! alleen sommige combinaties doen moeilijk of mensen hebben gewoon bios verkeerd staan of verkeerde drivers

het is alleen een gekl**t om erachter te komen wat het probleem is!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer je CPU eens op 1.85volt te zetten...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

It sucks!!
Weer een lekker totaal niet onderbouwde uitspraak! Met VIA-chips zijn wel degelijk stabiele systemen te bouwen. Hier thuis staan 4 machines, allemaal met VIA-chip en AMD processor. Allemaal superstabiel.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

It sucks!!
Zeg dan helemaal niks, ik heb nu ook een bordje met een via-chipset sinds een maand. Daarvoor was het allemaal intel geweest en dat was niet altijd vlekkeloos.

En me kr7a is rockstable, HA >:)

Maar ja, als je merkgeil bent dan moet je toch ergens tegen aan schoppen. |:(

Verwijderd

Post eens specs van je voeding. Volgens mij is je voeding niet in orde.

Verwijderd

Bekijk je ata100 idekabel eens van zeer dichtbij. Ik had er eens 1 waarvan een van de adertjes gewoon een milimeter onderbroken was ergens bij de connector in de buurt dus dat viel niet direct op. Gaf me een rare problemen joh! Vastlopers, BSOD's etc.

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
Bij mij zorgden de nieuwste detonator-drivers juist voor ENORME instabiliteit, je kon de pc nog geen 3 minuten aanzetten of hij zat helemaal vast. Nou daar zit je dan met je GeForce II GTS :(

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

VIA + Creative + NVidia kan nog wel eens problemen geven :'( Probeer je geluidkaart er eens uit te slopen en ff een PCI videokaartje!

edit:

Of gooi er een ECS K7S5A in :P

webOS all the way!

Verwijderd

[quote]Op maandag 11 maart 2002 12:15 schreef Hermanvh het volgende:
VIA + Creative + NVidia kan nog wel eens problemen geven :'( Probeer je geluidkaart er eens uit te slopen en ff een ander PCI videokaartje!

Pci videokaartje!?

Waar hebben we het over?????
hihi

Heb je wel eens geprobeerd om je SB live in een ander pci slot te doen. En stop hem nooit in PCI slot 1 (= de eerste onder je videokaart) dat gaat bijna altijd fout.
probeer ook eens Nvidia drivers 23.11
En nog iets welke Agp drivers gebruik je
de normale dus AGP 2X of de turbo = AGP 4x dit moet ook overeen komen met de instellingen in je BIOS.
Agp 2x is trouwens het stabielst....

Verwijderd

Topicstarter
Hij crashed al bij simpele dingen als gewoon internetten over kabel-internet, ik dacht zelf hierbij niet aan de VGA-kaart, maar aan iets anders, zoals voeding of geheugen ofzow, ik ga deze 2 dingen binnenkort onderzoeken, nog andere tips?

Verwijderd

zet 'm eens terug van 133mhz bus naar 100mhz bus. Deed bij mij de truk.

Verwijderd

Je mobo staat niet op de MSi-site :?
En de 6378 ondersteunt alleen SDRAM

sorry |:(

• YKW
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Hoeveel Watt is je voeding?
Hier kan het ook aan liggen (als je 235 of 250 Watt hebt, is dat te weinig!)

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idd, maar ik meen me te herinneren dat in die standaard para digit kasten maar een 200Watt voeding zat, ik weet dat AMD +/- 300 Watt moet hebben, dus ben dit aan et natrekken, nog andere ideen wat het kan zijn)?, hierover heb ik maar eventjes gemaild met paradigit. hoe kan ik zien of die voeding slecht is, slaan die voltages dan uit ofwat?

• YKW
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb PC Alert van MSI.
Het schijnt ook op andere mobo's te werken.
Daar staan ook de 5 en 12- volt lijn. Wijken die erg af, dan is je voeding te zwak!
Verder zijn er ook nog andere proggies, qweet dat ze bestaan, maar ken de namen niet.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

It sucks!!
Dus altijd iets?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Meet eens met een multimeter de voedingsspanningen op.

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Allemaal mooi en aardig die oplossingen die jullie aandragen...maar ik mis een paar belangrijke dingen:
* Sinds wanneer is je systeem instabiel?
* Pas een aanpassing aan je systeem gedaan?
* Systeem overklokt?
* Misschien een keer met een schone lei beginnen?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:22 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Zeg dan helemaal niks, ik heb nu ook een bordje met een via-chipset sinds een maand. Daarvoor was het allemaal intel geweest en dat was niet altijd vlekkeloos.

En me kr7a is rockstable, HA >:)

Maar ja, als je merkgeil bent dan moet je toch ergens tegen aan schoppen. |:(
Het onderstaande bergje hardware draait ook rock-solid. (zelfs een 3dmark2001 marathon van 36 uur met Koe aan is geen probleem) :7

Nooit problemen met VIA gehad

Verwijderd

amd sucks
intel rulez

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat kun je wel mooi zeggen, maar als je intel vindt ru;en had je toch echt rd-ram moeten nemen, dan rulde intel, met die DDR van jou kun je het vergeten.

Het systeem is altijd al instabiel geweest, met elk OS, dus ik denk dat iets brak is in dat systeem, nog tips?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op maandag 11 maart 2002 12:10 schreef alfabetje het volgende:
Bekijk je ata100 idekabel eens van zeer dichtbij. Ik had er eens 1 waarvan een van de adertjes gewoon een milimeter onderbroken was ergens bij de connector in de buurt dus dat viel niet direct op. Gaf me een rare problemen joh! Vastlopers, BSOD's etc.
Dat is ter identificatie van een ATA100 kabel, dus dit zal het niet zijn.

Meh ...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op donderdag 14 maart 2002 07:58 schreef Jaromir het volgende:
Jah, dat kun je wel mooi zeggen, maar als je intel vindt ru;en had je toch echt rd-ram moeten nemen, dan rulde intel, met die DDR van jou kun je het vergeten.

Het systeem is altijd al instabiel geweest, met elk OS, dus ik denk dat iets brak is in dat systeem, nog tips?
Heb je al een andere (Niet Creative) geluidskaart geprobeerd? En een niet NVidia videokaart?

webOS all the way!

Verwijderd

Laat me raden, spontane blauwe schermen, onbegrijpelijke errors in programma's en deze zijn niet te reproduceren right ?

In dat geval zou ik maar eerst ernstig naar je voeding kijken. Deze is onder ander uit te lezen je je bios.

Verwijderd

Probeer het zeker eens met een ander merk DDR RAM want sommige MSI borden doen lastig met bepaalde merken DDR...
Pagina: 1