Toon posts:

[Aopen cd-rw2440]Justspeed uitzetten hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel luid hoe? en dan graag met nero, ik kan nu wel met cd-mate op 24speed branden (medium kan volgens nero/cd-mate maar op 12 speed, maar ik kan met cd-mate justspeed uitzetten en dus op 24speed branden, kan dit ook met nero? of is hiervoor een tooltje te krijgen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik kan hier in Recorder -> Choose Recorder -> Options Burn Proof uitschakelen. Ik weet niet of dit ook bij JustLink kan.

edit:
Althans, ik ga er van uit dat je met Justspeed JustLink bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 22:21 schreef Compubiter het volgende:
Ik kan hier in Recorder -> Choose Recorder -> Options Burn Proof uitschakelen. Ik weet niet of dit ook bij JustLink kan.

edit:
ik kan justlink/burnproof wel uitzetten, maar daar gaat het me niet om, ik wil justspeed uitzetten, en dat kan daar niet op die plek :(,
maar igg bedankt

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:21 schreef Compubiter het volgende:

edit:
JustSpeed is iets anders dan Justlink.
Justlink is het equivalent van Burnproof/SmartBurn.
Justspeed is het equivalent van SmartX.

Justspeed zorgt ervoor dat een brander niet sneller brand dan de CD-R aankan. Met andere woorden: Is een CDR 12 Certified dan brand de CDRW niet sneller dan 12x.

Deze optie is helaas niet uit te zetten met NERO (volgens mij?)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Oh, geen ervaring met A-Open, dus 'k heb geen idee wat Justspeed is. Maar een zoekactie naar Justspeed leverde o.a. dit op:

[topic=420702/1/100]
edit:
[quote]
Op zondag 10 maart 2002 22:26 schreef RolfLobker het volgende:

Justspeed zorgt ervoor dat een brander niet sneller brand dan de CD-R aankan. Met andere woorden: Is een CDR 12 Certified dan brand de CDRW niet sneller dan 12x.

Deze optie is helaas niet uit te zetten met NERO (volgens mij?)
[/quote]

Dus een optie zou zijn gewoon CD-R'tjes kopen die wel 24x aankunnen :?.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 22:26 schreef Compubiter het volgende:
Oh, geen ervaring met A-Open, dus 'k heb geen idee wat Justspeed is. Maar een zoekactie naar Justspeed leverde o.a. dit op:

[topic=420702/1/100]
edit:

[..]

Dus een optie zou zijn gewoon CD-R'tjes kopen die wel 24x aankunnen :?.
dat had ik ook al gelezen.. gekloote nero weer, nou ja nu maar eens met cd mate over weg leren gaan, bdw super uitgebreid proggie alleen een stuk minder overzichterlijker als nero maar wel 10* meer functies

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:29 schreef gpvelzen het volgende:

[..]

dat had ik ook al gelezen.. gekloote nero weer, nou ja nu maar eens met cd mate over weg leren gaan, bdw super uitgebreid proggie alleen een stuk minder overzichterlijker als nero maar wel 10* meer functies
Mijn brander (LiteON 24x12) brand wel cdr's die minder speed certified zijn WEL op 24x. Je zou dus gewoon een ander type/merk kunnen proberen.

/Kijken of hier nog reacties opkomen
Als je nog een stapel CDR's van 12x hebt liggen en je wilt ze toch op 24x gebruiken kun je natuurlijk altijd eerst een ISO met Nero maken en dan branden met CDMAGE B-)
/Denk niet dat iemand erin trapt

Aan de andere kant: Waarom zou je geen 24x CDR's halen? Ze kosten net zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de nieuwe Firmware (2.06) voor de Aopen CDRW2440 brander (24*10*40) deze nieuwe firmware verhelpt problemen met oa Thats Write cd's die je maar op 12 speed kon branden en nu dus gewoon op 24 speed, komtom een verbeterde media herkenning.
je kunt hem hier ftp://ftp.aopen.nl/pub/driver/cdrom/crw2440/2440_f206.exe downloaden

Verwijderd

Topicstarter
ff een update.
kweet het beetje laat, maar met de nieuwe nero (5.5.8.2)
kun je bij het kiezen van je brander bij de knop options justspeed uitzetten!!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Zo kan je natuurlijk wel veel sneller schrijven dan de CDR eigenlijk aankan. Maar probeer die platen na een tijdje nog eens in te lezen... Veel kans dat dit niet meer gaat lukken. En dan is goedkoop snel duurkoop geworden als je nou net die data terug wou hebben....
Heb hezelfde eens gedaan met 12 Ritek discs en een 32x brander. Schrijven ging goed, maar dat daarna weer lezen, dat lukte niet meer. Dus plaatje in de vuilbak (recyclagebak). Gevolg: nog meer tijd verloren en een hoop ergernis erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 20:28 schreef Angels2 het volgende:
Zo kan je natuurlijk wel veel sneller schrijven dan de CDR eigenlijk aankan. Maar probeer die platen na een tijdje nog eens in te lezen... Veel kans dat dit niet meer gaat lukken. En dan is goedkoop snel duurkoop geworden als je nou net die data terug wou hebben....
Heb hezelfde eens gedaan met 12 Ritek discs en een 32x brander. Schrijven ging goed, maar dat daarna weer lezen, dat lukte niet meer. Dus plaatje in de vuilbak (recyclagebak). Gevolg: nog meer tijd verloren en een hoop ergernis erbij.
klopt maar de aopen wou sommige 24 speed disks niet op 24 speed branden (opgelost met nieuwe firmware) maar nu kun je dat omzeilen
Pagina: 1