Terug IBM of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een vriend van me heeft het volgende voor :

2x IBM 46GB(dtla-307045) in Raid0 en een Maxtor 40G@7200.
Hij wil alles gaan reinstallen en zet een complete backup op zijn Maxtor schijf.
Hij herbouwt zijn RAID controller, herinstalleert daar 2000 op en, (zoals u verwacht), die Maxtor zo dood als een pier.

Nu geen ramp, hij wisselt die voor een Seagate 40Gig. (en begint terug te leechen) ;) .

Vandaag geeft een van zijn IBM'ers van zijn RAID het op -> nu 90Gig aan data kwijt. Hij heeft een AOpen case HQ-08 met 7 casefans, zeer professioneel geinstalleerd, (Athlon 1400 op 26°C Idle dan weet je het wel), en hij is het kotsbeu dat zijn disken steeds sterven.

Welke schijven zijn nu ECHT betrouwbaar (ja ik weet ook elke schijf kan al eens crashen), maar wat zijn de betrouwbaarste schijven ? (heb search gebruikt en IBM is een ramp over maxtor vind ik niet veel slechte verhalen, maar daar eb ik er al 2 kapotte van gehad..)

Dus, wat is best ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk vind ik Seagate en WD toppertjes.
Maxtor vind ik persoonlijk zeer brak
IBM heb ik niet zo gek veel ervaring mee, vriend van me heeft er eentje en daar heb ik ook wel eens mee gewerkt, en ging wel goed.

onderbouwing.

Seagate en WD. Snelle schijven en weinig problemen mee, bovendien erg stil

Maxtor. Niet vooruit te branden, maakt meer herrie als die Seagate en worden gewoon slecht geleverd (eerst debuggen voor fdisk hem herkent is gewoon slecht).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon IBM. Ik heb ze zelf ook. Bij mij zijn er al 4 gecrashed binnen 1 maand. Ik denk dat het aan de temp lag (intern 95graden, extern 70 graden).

Bij mijn huidige IBM's heb ik er een koelertje boven gehangen en de interne temp komt niet boven de 35 graden.

Dus als je IBM koopt, zorg er dan voor dat je er een koeler boven hangt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je HD wordt ook onder warm dus je moet je Hd van voor naar achter koelen.

En geen enkele schijf is 100% betrouwbaar maar ik zou dan een 40 gig 5400 Maxtor nemen.

Beter zet je die raid setup gewoon in Raid 1 of 5, dan zit je pas echt safe.

Raid 0 met IBM's is gewoon zeer onverstandig!

Verwijderd

ik blijf toch bij mijn wd tjes :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 10 maart 2002 22:56 schreef Terw_Dan het volgende:
Persoonlijk vind ik Seagate en WD toppertjes.
Maxtor vind ik persoonlijk zeer brak
IBM heb ik niet zo gek veel ervaring mee, vriend van me heeft er eentje en daar heb ik ook wel eens mee gewerkt, en ging wel goed.

onderbouwing.

Seagate en WD. Snelle schijven en weinig problemen mee, bovendien erg stil

Maxtor. Niet vooruit te branden, maakt meer herrie als die Seagate en worden gewoon slecht geleverd (eerst debuggen voor fdisk hem herkent is gewoon slecht).
Helemaal mee eenz ,maxtor vind ik ook niet vooruit te branden.
En mijn wdc 10gb heeft nog geen enkele kik gegeven sinds de anderhalf jaar dat ik hem heb en heeft ook redelijk goede performance ,doet niet veel onder voor mijn ibm.

Mijn ibm 60gxp 40gb is echt supersnel vind ik ,alles gaat met een aardig vaartje en soepel ,nix op performance aan te merken ,alleen ik hoor allemaal nare verhalen over de 60gxp ,niet dat ik probs met mijne heb gelukkig.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Mijn Maxtor maakt veel meer herrie dan de IBM's die we hebben, maar als de Maxtor daardoor blijft leven dan maakt het niet uit. Binnen 1 maand gingen alle drie de IBM's hier defect. Allemaal netjes door IBM vervangen (zelfs 1 voor een grotere versie) maar je bent toch al je data kwijt en je zit een tijdje zonder PC.

Zelf heb ik nog een WDC 10 gb en die heeft het in de afgelopen 3 jaar prima gedaan. Alleen toen ik hem laatst voor een IBM verving heeft ie de geest gegeven :(
Pagina: 1