Ultima online welke versie +servers

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-12 23:09
Ok, nadat ik via een kleine omweg ultima 7 weer eens had bekeken (thanx aan je weet wel wie je bent ;) ) lijkt het me leuk eens te kijken naar ultima online.

Nu even het volgende. Als ik bij verschillende winkels eens kijk zie ik staan:

- Ultima Online Second Age
- ULTIMA ONLINE RENAISSANCE
- Ultima online:third dawn
- Ultima Online: Lord Blackthorn's Revenge

kan iemand me vertellen wat nou wat is dan???? ik bedoel dus, welke moet ik hebben om gewoon online te kunnen gamen? wat is nou de uitbreiding enz enz. Ik weet dat er hier een paar experts rondlopen vandaar. Het gaat er dus om dat ik gewoon lekker online wil kunnen gamen, maar wel met alle opties, welk pakket moet ik dan hebben?

verder las ik oa in de search verhalen over gratis servers voor uo. Dit lijkt me aantrekkelijk, dit is legaal neem ik aan?? zo ja, kan dit met elk pakket, wat zijn de voorwaarden enz enz

En als laatste, is uo het nog waard om te kopen :)

thanx!
/edit

nog 1 Ultima Online: Lord Blackthorn's Revenge

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:12
ULTIMA ONLINE RENAISSANCE is de versie die je moet hebben.
Zelf speel ik op http://www.tdsshard.com , ik vind dat een leuke server met iedere dag wel een tourney.

Maar als je Ultima koopt krijg je er sowieso een maand gratis bij op de Origin (OSI) server.

• xxxMaverick
Op zondag 10 maart 2002 22:32 schreef Squirtle het volgende:
ULTIMA ONLINE RENAISSANCE is de versie die je moet hebben.
Zelf speel ik op http://www.tdsshard.com , ik vind dat een leuke server met iedere dag wel een tourney.

Maar als je Ultima koopt krijg je er sowieso een maand gratis bij op de Origin (OSI) server.
thanx, maar wat zijn die andere pakketten dan?? oudere versies :? of uitbreidingen?

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24
Op zondag 10 maart 2002 22:38 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

thanx, maar wat zijn die andere pakketten dan?? oudere versies :? of uitbreidingen?
Andere clients, Third dawn is een versie waarmee je 3D kan spelen (maar dat suckt ENORMMMMMMM) Renaissance zit je iig wel goed mee, maar The Second Age daar kom je ook internet wel mee op. Die heb ik ook thuisliggen. Gaat ie vanzelf patchen enzo.

The Darkside shard is inderdaad wel leuk om te spelen, daar heb ik ook een half jaar of jaar gespeeld (http://www.tdsshard.com) Maar ik zou als ik jou was eerst ff die gratis maand op een OSI server pakken, dan kan je altijd nog bepalen of je wel of niet door wilt.

Join het GoT Pulse-Team!

• xxxMaverick
Op zondag 10 maart 2002 22:47 schreef DenMan het volgende:

[..]

Andere clients, Third dawn is een versie waarmee je 3D kan spelen (maar dat suckt ENORMMMMMMM) Renaissance zit je iig wel goed mee, maar The Second Age daar kom je ook internet wel mee op. Die heb ik ook thuisliggen. Gaat ie vanzelf patchen enzo.

The Darkside shard is inderdaad wel leuk om te spelen, daar heb ik ook een half jaar of jaar gespeeld (http://www.tdsshard.com) Maar ik zou als ik jou was eerst ff die gratis maand op een OSI server pakken, dan kan je altijd nog bepalen of je wel of niet door wilt.
aha, maw stel ik koop een oudere versie dan update hij hem zelf?? het is dus niet zo dat er echt verschillende versies in omloop zijn? mooi zo (behalve dat 3d gebeuren dan, meer meningen hierover)

weet iemand toevallig nog een goedkoop adres?? tot nu toe was het goedkoopste 60 piek

p.s

waarom zou iemand nog op origin spelen als er gratis servers zijn?? wat is het verschil?

• Denman
Op zondag 10 maart 2002 22:51 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

aha, maw stel ik koop een oudere versie dan update hij hem zelf?? het is dus niet zo dat er echt verschillende versies in omloop zijn? mooi zo (behalve dat 3d gebeuren dan, meer meningen hierover)
Nou, ik heb hier een UO: The Second Age liggen, en ik kan er nog gewoon mee op internet als ik wil (heb al een hele tijd niet gespeeld btw)
Over die 3D engine: die stelt echt niks voor, en ik denk dat zeker 75% van de users liever UO in 2D speelt dan in 3D. Koop die 3rd dawn dus maar niet.
weet iemand toevallig nog een goedkoop adres?? tot nu toe was het goedkoopste 60 piek
Euh, ik heb um 2 jaar geleden bij de Dynabyte gekocht voor een vriend van me, toen was ie daar 55 piek. Ik denk niet dat ie veel verder in prijs gaat dalen aangezien het een volledig spel is en nog steeds gespeeld wordt wereldwijd. Die 60 piek is het wel waard overigens.
p.s

waarom zou iemand nog op origin spelen als er gratis servers zijn?? wat is het verschil?
Ehm,
- OSI servers zijn nagenoeg 'hack'vrij. Als er hacks zijn zullen ze ze spoedig opsporen en verhelpen (gebeurd weinig trouwens vond ik, dat er hacks optraden)
- OSI servers hebben hebben altijd wel een 'moderator' online die je met problemen kan helpen in het spel zelf.
- verschil met andere servers is vaak dat de regels anders zijn. Strenger en in sommige dingen juist soepeler. Op een OSI server is het knap als je met bepaalde skills 100 punten kan halen, en daarom meer waard. Op 'gratis' servers is skills maxen vaak makkelijker.

Ik heb 3 jaar met plezier op OSI servers gespeeld, totdat ik vond dat ze te strenge regels gingen toepassen. Een heel ander combat systeem, alles veel te duur, moeilijke skill raises. Toen ben ik naar de Darkside gegaan, is een gratis server die erg leuk is. Veel extra's en de game wordt ook vaak geupdate.
maar na 4 jaar UO had ik het wel weer ff gezien. Nu begint het wel weer een beetje te kriebelen, maar of ik er weer aan ga beginnen weet ik niet :)

check anders ook ff: De UO homepage
en De tips pagina van UO

Als je verder nog vragen hebt stel ze maar :)

Join het GoT Pulse-Team!

• xxxMaverick
dank voor de info, ik stap morgen dynabyte maar eens binnen. Laatste vraag. Spelen die lui met de '3d' versie van uo op dezelfde servers? dus ze zien alleen alles anders maar voor de rest niet?

• Denman
Op zondag 10 maart 2002 23:12 schreef xxxMaverick het volgende:
dank voor de info, ik stap morgen dynabyte maar eens binnen. Laatste vraag. Spelen die lui met de '3d' versie van uo op dezelfde servers? dus ze zien alleen alles anders maar voor de rest niet?
yup, alleen wat hoe ze het zien is anders. Verder zitten ze op precies dezelfde servers

Join het GoT Pulse-Team!

• xxxMaverick
Op zondag 10 maart 2002 23:12 schreef DenMan het volgende:

[..]

yup, alleen wat hoe ze het zien is anders. Verder zitten ze op precies dezelfde servers
ok thanx voor de info!

/edit

en nog wat, ik zie dus die lord blackthorne revenge staan. Die moet nog uitkomen. Als ik dan een andere versie koop, kan ik dan over 2 maanden gratis updaten via de server? of moet je deze uitbreiding kopen?

• Denman
Op zondag 10 maart 2002 23:15 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ok thanx voor de info!

/edit

en nog wat, ik zie dus die lord blackthorne revenge staan. Die moet nog uitkomen. Als ik dan een andere versie koop, kan ik dan over 2 maanden gratis updaten via de server? of moet je deze uitbreiding kopen?
Dat weet ik niet. Ik ben al ruim een jaar uit UO, en ik weet niet of ze die versie compatible gaan maken met eerdere versies. Aangezien ze dat al 2 keer gedaan hebben kan je er vanuit gaan van wel, maar zeker weten doe ik het niet. Anders moet je ff op de UO homepage kijken, daar staat vast nog wel meer info daarover.

Join het GoT Pulse-Team!

• xxxMaverick
Op zondag 10 maart 2002 23:22 schreef DenMan het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ben al ruim een jaar uit UO, en ik weet niet of ze die versie compatible gaan maken met eerdere versies. Aangezien ze dat al 2 keer gedaan hebben kan je er vanuit gaan van wel, maar zeker weten doe ik het niet. Anders moet je ff op de UO homepage kijken, daar staat vast nog wel meer info daarover.
inderdaad meer info daar. Ze doen daar alsof die 2d client dus erg oud is. Als ik het goed begrijp is die 3d versie dus wel nieuwer?

zijn er ook mensen die op deze nieuwe manier spelen dus in 3d?? wat vinden die ervan?? alle opmerkingen welkom :0

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 23:59 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

inderdaad meer info daar. Ze doen daar alsof die 2d client dus erg oud is. Als ik het goed begrijp is die 3d versie dus wel nieuwer?

zijn er ook mensen die op deze nieuwe manier spelen dus in 3d?? wat vinden die ervan?? alle opmerkingen welkom :0
Ik heb het dus heel even 3D gespeeld (speel het nu al een half jaar niet meer) en toch moet ik zeggen dat 3D er wel goed uitziet. Probleem was echter dat alles heel traag liep en er nog veel bugs inzaten. Ondertussen zijn die problemen echter grotendeels verholpen (een vriend van mij is laatst weer begonnen).

Wat DenMan echter vergeet te vertellen is dat je zonder die 3D versie een gedeelte van de wereld van UO niet inkan. Deze wereld kan alleen betreden worden als je de Third Dawn hebt. Aangezien daar wat andere monsters rondlopen en er 2 andere towns zijn en nog wat andere dingen lijkt me het toch dat je dat niet wilt missen ;)

Verwijderd

Koop gewoon Third Dawn, hierop staat namelijk ook Ultima Online Rennaissance, plus de versie is wat recentelijker, dus minder updates. Dus waarom Ren kopen als je ze allebei tegelijk in Third Dawn zitten?

Btw UO is het helemaal niet waard als je niet op de officiele server gaat spelen, vind ik dan.

Verwijderd

Blackthorne's revenge is de nieuwste versie.
Of ze allemaal backward compatible zijn weet ik niet. Kun je bet Blackthorne's revenge de second age in?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Ik weet wel dat 'Second Age' bij V&D voor 5 euro ligt, minder als die maand abo bij OSI dus. Second Age patch uit zichzelf naar Rennaisance, Third Dawn is een nieuwere 3D versie die enorm zuigt (superveel lag/schokken op een AMD 1900, 512 MB, GF2 met 1Mbit ADSL), Blacktorn is de nieuwste met een nieuwe kaart (een land) erbij waar je ook met 2D in kan (land zat al in Third Dawn, maar dan kon je er alleen in met die 3D client)

Dus:
ff proberen: Second Age goedkoop halen
serieus veel spelen: Blacktorn

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18

Tarin

Just plain weird.

Op zondag 10 maart 2002 23:02 schreef DenMan het volgende:

[..]

Euh, ik heb um 2 jaar geleden bij de Dynabyte gekocht voor een vriend van me, toen was ie daar 55 piek. Ik denk niet dat ie veel verder in prijs gaat dalen aangezien het een volledig spel is en nog steeds gespeeld wordt wereldwijd. Die 60 piek is het wel waard overigens.
[..]
Mocht je er behoefte aan hebben, ik zag OU pas in Arnhem liggen, voor €9,-- of iets in die richting.
Dat was bij zo'n supergoedkoop-boekhandel-met-oude-spellen (hij zit naast de Free Record Shop)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• xxxMaverick
Op maandag 11 maart 2002 11:03 schreef Tarin het volgende:

[..]

Mocht je er behoefte aan hebben, ik zag OU pas in Arnhem liggen, voor €9,-- of iets in die richting.
Dat was bij zo'n supergoedkoop-boekhandel-met-oude-spellen (hij zit naast de Free Record Shop)
thanx, ik zal eens even uitgebreid gaan shoppen :)

simtec> jij zegt 'Btw UO is het helemaal niet waard als je niet op de officiele server gaat spelen, vind ik dan"

hoezo dan? wat is er mis met die andere servers? ( ik ben een newbie bij uo :) )

Verwijderd

Ok als antwoord op je vraag waarom de "gratis servers" niks aan zijn. Ik baseer mijn mening trouwens op al 4 jaar speel ervaring met Ultima Online.

De eerste en grootste rede is toch wel het spelers aantal. Op die gratis servers zijn er meestal 100 a 200 mensen maximaal online, plus de lag is niet te verdragen. Je zou misschien zeggen, wow 200 is super veel. Maar nee hoor, je krijgt dan hetzelfde gevoel als op een CS server te spelen met 1 andere speler, de wereld van Ultima Online is namelijk erg groot. Op de officiele servers ben je gegarandeerd dat er minstens 2000 mensen of meer online zijn tijdens de middaguren en dit zonder enkele lag.

Ook maken de "gratis servers" vaak eigen regels die naar mijn mening zwaar zuigen. Ik heb zelf eerst 2,5 jaar op de officiele servers gespeeld, toen poos gestopt vanwege de problemen die UO veroorzaakte (UO is ZWAAR verslavend). Na ongeveer 4 maanden gestopt te zijn verloor ik ook mijn creditkaart (verlopen) en heb toen een maand op van die gratis servers gespeeld, dit beviel mij echter totaal niet. Te veel lag, te weinig spelers enzovoort enzovoort. Ongeveer een jaar geleden ben ik weer begonnen en speel nu nog elke dagen uren langs met zeer veel plezier Ultima Online. Maar om enkele duidelijke dingen te noemen die de gratis servers missen:"
1. De versies zijn alles behalve recent.
2. Geen Trammel en Felluca geloof ik.
3. Geen Factions.

Er zijn uiteraard nog meer dingen die missen. Maar dat is teveel om op te noemen.

Nog even terugkomen op welke Ultima Online versie je moet kopen. Ik zal ze even 1 voor 1 kort uitleggen.
* Ultima Online : Dit was dus de aller eerste UO versie, denk dat hij geen eens meer verkrijgbaar is.
* Ultima Online - 2nd Age : Dit was de tweede uitbreiding, met deze versie kwam er een nieuwe stuk wereld bij. Deze was alleen beschikbaar voor mensen die hem kochten.
* Ultima Online Renaissance : Vanaf het moment dat deze versie uitkwam werd het nieuwe land van T2A voor iedereen beschikbaar, het was niet langer nodig eerst T2A te kopen. Deze versie is dus een bundel, maar hij is ook nog is meer recentelijk wat betreft updates.
* Third Dawn : Dit is een versie van UO waarbij veel dingen 3D werden gemaakt, ook kwam er een nieuwe wereld beschikbaar voor de mensen die met de 3D client aan het spelen waren (Ilshenar). OP DE CD VAN THIRD DAWN STAAT OOK UO: RENAISSANCE!!!
* Lord Blacktorn's Revenge : Dit is dus de aller nieuwste versie die sinds enkele weken uit is. Deze versie beschikt over nieuwe monsters ontworpen door Todd McFarlane (bedenker van Spawn). Ook is het met deze versie mogelijk op dmv van de 2d client in Ilshenar te komen. Daarbij komen er ook 30 nieuwe items en het nieuwe Virtue systeem zit bij LBR. Alleen weet ik niet of je met LBR ook gelijk UO: Renaisance erbij krijgt. <update> Heb net even gekeken op de site van LBR, er staat dat er minimaal 600 mb vrije ruimte nodig is voor LBR, hieruit kan ik met vrij veel zekerheid zeggen dat het wel een standalone is, de normale UO versie is namelijk ook 600mb.</update>

Als laatste nog antwoord op je vraag of Ultima Online het nog waard is om te spelen. Het antwoord is simpel: ZEKER WEL! Ultima Online is na 4 jaar nog steeds het BESTE spel wat er bestaat. Spelen zoals DaoC of AO zijn leuk bedacht, maar kunnen niet eens in de schaduw van Ultima Online staan. Maar dit vind je alleen zo als je van PvP hou. PvP is het vechten met en tegen andere spelers. Anders zou EQ of DaoC of een van de andere MMORPG's wel wat voor jou.
Wat er zo tof aan UO is, er is altijd wel wat te doen. De wereld in UO slaapt nooit, er is altijd wel wat te doen.

• xxxMaverick
Op maandag 11 maart 2002 14:27 schreef SimteC het volgende:
Ok als antwoord op je vraag waarom de "gratis servers" niks aan zijn. Ik baseer mijn mening trouwens op al 4 jaar speel ervaring met Ultima Online.

De eerste en grootste rede is toch wel het spelers aantal. Op die gratis servers zijn er meestal 100 a 200 mensen maximaal online, plus de lag is niet te verdragen. Je zou misschien zeggen, wow 200 is super veel. Maar nee hoor, je krijgt dan hetzelfde gevoel als op een CS server te spelen met 1 andere speler, de wereld van Ultima Online is namelijk erg groot. Op de officiele servers ben je gegarandeerd dat er minstens 2000 mensen of meer online zijn tijdens de middaguren en dit zonder enkele lag.

Ook maken de "gratis servers" vaak eigen regels die naar mijn mening zwaar zuigen. Ik heb zelf eerst 2,5 jaar op de officiele servers gespeeld, toen poos gestopt vanwege de problemen die UO veroorzaakte (UO is ZWAAR verslavend). Na ongeveer 4 maanden gestopt te zijn verloor ik ook mijn creditkaart (verlopen) en heb toen een maand op van die gratis servers gespeeld, dit beviel mij echter totaal niet. Te veel lag, te weinig spelers enzovoort enzovoort. Ongeveer een jaar geleden ben ik weer begonnen en speel nu nog elke dagen uren langs met zeer veel plezier Ultima Online. Maar om enkele duidelijke dingen te noemen die de gratis servers missen:"
1. De versies zijn alles behalve recent.
2. Geen Trammel en Felluca geloof ik.
3. Geen Factions.

Er zijn uiteraard nog meer dingen die missen. Maar dat is teveel om op te noemen.

Nog even terugkomen op welke Ultima Online versie je moet kopen. Ik zal ze even 1 voor 1 kort uitleggen.
* Ultima Online : Dit was dus de aller eerste UO versie, denk dat hij geen eens meer verkrijgbaar is.
* Ultima Online - 2nd Age : Dit was de tweede uitbreiding, met deze versie kwam er een nieuwe stuk wereld bij. Deze was alleen beschikbaar voor mensen die hem kochten.
* Ultima Online Renaissance : Vanaf het moment dat deze versie uitkwam werd het nieuwe land van T2A voor iedereen beschikbaar, het was niet langer nodig eerst T2A te kopen. Deze versie is dus een bundel, maar hij is ook nog is meer recentelijk wat betreft updates.
* Third Dawn : Dit is een versie van UO waarbij veel dingen 3D werden gemaakt, ook kwam er een nieuwe wereld beschikbaar voor de mensen die met de 3D client aan het spelen waren (Ilshenar). OP DE CD VAN THIRD DAWN STAAT OOK UO: RENAISSANCE!!!
* Lord Blacktorn's Revenge : Dit is dus de aller nieuwste versie die sinds enkele weken uit is. Deze versie beschikt over nieuwe monsters ontworpen door Todd McFarlane (bedenker van Spawn). Ook is het met deze versie mogelijk op dmv van de 2d client in Ilshenar te komen. Daarbij komen er ook 30 nieuwe items en het nieuwe Virtue systeem zit bij LBR. Alleen weet ik niet of je met LBR ook gelijk UO: Renaisance erbij krijgt. <update> Heb net even gekeken op de site van LBR, er staat dat er minimaal 600 mb vrije ruimte nodig is voor LBR, hieruit kan ik met vrij veel zekerheid zeggen dat het wel een standalone is, de normale UO versie is namelijk ook 600mb.</update>

Als laatste nog antwoord op je vraag of Ultima Online het nog waard is om te spelen. Het antwoord is simpel: ZEKER WEL! Ultima Online is na 4 jaar nog steeds het BESTE spel wat er bestaat. Spelen zoals DaoC of AO zijn leuk bedacht, maar kunnen niet eens in de schaduw van Ultima Online staan. Maar dit vind je alleen zo als je van PvP hou. PvP is het vechten met en tegen andere spelers. Anders zou EQ of DaoC of een van de andere MMORPG's wel wat voor jou.
Wat er zo tof aan UO is, er is altijd wel wat te doen. De wereld in UO slaapt nooit, er is altijd wel wat te doen.
dank voor alle info! ik ga denk ik eens kijken naar de laatste versie :) je moet toch wat met je tijd en geld :+

overige opmerkingen/tips blijven welkom
/edit blackthorne komt 5 april uit

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eerst een van die goedkope versie doen, dus Ultima Online Renaissance. Rede waarom is simpel, je krijgt daarbij een gratis maand om het te proberen. En als het klopt wat de mensen zeggen dat ie maar 10 euro ofzo koopt, tja daar ken je natuurlijk niet over klagen.

En neem maar van mij aan dat je sowieso amper in de 3D client zal spelen. Ik heb hem alleen aangeschaft zodat het updaten van UO wat sneller gaat omdat de 2d client op die cd wat recentelijker is. Ik geloof ook (niet zeker) dat er bij Third Dawn geen CD KEY zit (om account aan te maken).

Third Dawn is wel leuk, maar toch blijft de 2D client beter.

En als je ooit gaat spelen, ga dan op de Europa server. Daar speel ik met een aantal vrienden. En ik help je graag om alles uit te leggen en zo snel mogelijk een goeie charachter te maken.

Verwijderd

Wat hoor ik nu, een maand gratis op OSI, ik heb Third Dawn net 2 maanden, alleen ff op een gratis shard gespeeld, wie wil me ff uitleggen hoe en waar ik die gratis maand kan krijgen?

Verwijderd

Volgens de UO site staat er achter op de jewel case een Registration Code waarmee je op de OSI server een account kan openen. De eerste maand is gratis.
Ik heb echter mijn Third Dawn cd even nagekeken en heb geen Registration Code kunnen vinden.Ik kan echter niet met 100% zekerheid zeggen, dat hij er wel of niet moet zijn, ik ben namelijk m'n boekje kwijt wat bij Third Dawn kwam, grote kans die de code daarin staat.
De URL om een account te openen is https://www.ultima-registration.com/en/index.html

• xxxMaverick
Op maandag 11 maart 2002 18:27 schreef SimteC het volgende:
account aan te maken).

Third Dawn is wel leuk, maar toch blijft de 2D client beter.

En als je ooit gaat spelen, ga dan op de Europa server. Daar speel ik met een aantal vrienden. En ik help je graag om alles uit te leggen en zo snel mogelijk een goeie charachter te maken.
perfect, daar hou ik je aan :) ik heb besloten het gewoon te proberen, dus deze week ff shoppen ;)

Verwijderd

Zolang jij goeie inzet toont kan ik je garanderen dat je binnen een week het meeste snapt. En binnen 2 weken een super charachter heb.

Verwijderd

Nu ik dit zo lees, heb ik ook wel de kriebels om het te gaan spelen eigenlijk... ik zal er vandaag eens naar kijken.

Maar hoeveel kost het dan eigenlijk per maand? (ik heb nog niet alles gelezen en ook nog niet op internet gezocht, want ik moet nu weg, maar als jullie het me kunnen zeggen.. graag, dan check ik het misschien nog op school en ga gelijk door naar de winkel ofzo)

• xxxMaverick
ok, ik heb net Ultima online:third dawn
gekocht voor 4 euro! das netjes, en inderdaad, de 2d client staat er ook op :)

dus ff installeren, en hup! aanvallen!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

Bosmonster

*zucht*

Btw UO is het helemaal niet waard als je niet op de officiele server gaat spelen, vind ik dan.
Vinnik ook.. die player-run shards zijn wel grappig als je uitgekeken bent op de echte servers, maar that's it.

• xxxMaverick
grom.....dat ding is nu al anderhalf uur patches aan het installeren, hoeveel updates zijn er wel niet :?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 19:20 schreef xxxMaverick het volgende:
grom.....dat ding is nu al anderhalf uur patches aan het installeren, hoeveel updates zijn er wel niet :?
best veel >:)

Ik weet nog dat ik eraan begon met m'n 33K6 modempje. Ben gewoon een halve dag kwijtgeraakt aan het installeren/patches downloaden.

• xxxMaverick
Op donderdag 14 maart 2002 19:50 schreef MagnetiC het volgende:

[..]

best veel >:)

Ik weet nog dat ik eraan begon met m'n 33K6 modempje. Ben gewoon een halve dag kwijtgeraakt aan het installeren/patches downloaden.
nou ik ben nu nog bezig in ieder geval :) zucht.....

Verwijderd

btw niet Third Dawn installen, alleen UO: Renaissance...
Dan ga je naar de Europa shard...
Ik ben vaak te vinden in Moonglow trammel (als ik dood ben), en anders Shadowlords HQ in Felluca (bijna altijd)
Ik speel onder de namen, Errata, DeAdLy, SimteC, Vlad Dracul.
Meestal DeAdLy

Verwijderd

Maar hoeveel kost het nou eigenlijk per maand? of per 6 maanden? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar telkens als ik een UO page gevonden heb staan de prijzen/maand er niet op...

• xxxMaverick
Op vrijdag 15 maart 2002 08:02 schreef MrPiccolo het volgende:
Maar hoeveel kost het nou eigenlijk per maand? of per 6 maanden? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar telkens als ik een UO page gevonden heb staan de prijzen/maand er niet op...
10 dollar per maand voor betaalde servers, prijzig dus :)

maar ik kocht hem voor 4 euro met maand gratis, dus..... :)

• xxxMaverick
Op donderdag 14 maart 2002 23:50 schreef SimteC het volgende:
btw niet Third Dawn installen, alleen UO: Renaissance...
Dan ga je naar de Europa shard...
Ik ben vaak te vinden in Moonglow trammel (als ik dood ben), en anders Shadowlords HQ in Felluca (bijna altijd)
Ik speel onder de namen, Errata, DeAdLy, SimteC, Vlad Dracul.
Meestal DeAdLy
Ik heb third dawn ook ff geinstalleerd, maar dan kom ik toch ook op een europese server? of is dat weer een andere dan die 2d client server :?

Verwijderd

Ja je kan met zowel de 3D en 2D client op alle servers. Als je mensen ziet kan je dus niet weten welke client ze gebruiken. De clients zijn compatible.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
The Second Age ligt voor 5 Euro in de bargain bin bij V&D btw...

• xxxMaverick
Op vrijdag 15 maart 2002 16:58 schreef RedTop het volgende:
The Second Age ligt voor 5 Euro in de bargain bin bij V&D btw...
kan je beter third damn halen voor 4 euro bij dynabyte ;) staat deze ook op!

• xxxMaverick
Ok, ik ben begonnen :) via een foutje nu al uit 'haven' het trainings gebied. Iemand tips over welk gebied ik eens moet verkennen en wat ik moet doen?

• White Dust
  • Laatst online: 20-12 16:04

White Dust

PlaneScape: Torment

Even reageren :P mischien een beetje laat... op http://www.uoshards.org staan een aantal links naar gratis shards... ;) (wel een duitse pagina)

Verwijderd

Maverick we spreken wel keertje wat af om te meeten in UO, dan geef ik je wel rondleiding en tips.
Zeg maar wanneer en waar, ik kijk wel of ik dan kan.

Verwijderd

Ik het dus zometeen halen, enne maverick dan kunnen wij wel aardig samen spelen denk (beide beginners) alleen welke versie moet ik nou precies nemen? Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik denk dat ik voor Lords Blackthorns revenge gaat, alleen is dat de goede?

Graag gauw antwoord als iemand het weet (ik wil niet rude zijn hoor, maar het is alleen dat ik binnen nu en een uur naar de stad gaat ervoor)

Verwijderd

Iemand??? Ik ga nu zo weg :(

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 10:20 schreef MrPiccolo het volgende:
Iemand??? Ik ga nu zo weg :(
hehe ben net wakker, rustig aan :)

lord blackthorne revenge is nog niet uit, ga voor the third dawn als je die kan krijgen. Kocht ik voor 4 euro, zowel 2d en 3d client, dus beide versies. een goedkope oudere versie kan ook :)

• xxxMaverick
het lijkt me het handigste om eens af te spreken in britain ofzo, die stad is tenminste te vinden :) spreken we af bij dat kasteel, dat moet iedereen kunnen vinden.....

Verwijderd

Arffff nergens gevonden, ben bij dixons geweest, v&d geweest etc... (in dordrecht) nog andere suggesties?

Enne ik weet wel dat dit een UO topic is, maar is Dark age of camelot nog aan te raden? DAoC neem ik alleen als ik UO nergens te pakken kan krijgen.

enne nog iets is er nog een andere mogelijkheid om te betalen dan credit card? Ik op internet vond ik daar iets over, maar er werd veder niks meer uitgelegd dus misschien weten jullie het?

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 13:09 schreef MrPiccolo het volgende:
Arffff nergens gevonden, ben bij dixons geweest, v&d geweest etc... (in dordrecht) nog andere suggesties?

Enne ik weet wel dat dit een UO topic is, maar is Dark age of camelot nog aan te raden? DAoC neem ik alleen als ik UO nergens te pakken kan krijgen.

enne nog iets is er nog een andere mogelijkheid om te betalen dan credit card? Ik op internet vond ik daar iets over, maar er werd veder niks meer uitgelegd dus misschien weten jullie het?
online zeker nog te koop hoor, bezoek maar eens vergelijk.nl ofzo. en ik had hem via dynabyte.....maar ze dumpen de voorraden omdat die andere versie er aan komt?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12 11:06
The seccond age heb ik voor 5 euro 2 weken geleden bij V&D in amsterdam noord gekocht ze hadden er een hele berg maybe nog steeds

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 13:25 schreef Da_BoR het volgende:
The seccond age heb ik voor 5 euro 2 weken geleden bij V&D in amsterdam noord gekocht ze hadden er een hele berg maybe nog steeds
beetje ver fietsen vanaf dord hehe

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 13:30 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

beetje ver fietsen vanaf dord hehe
je kan ook naar zwolle. lagen ze ook ;)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 13:36 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

je kan ook naar zwolle. lagen ze ook ;)
Je doet het erom he! :( In dord kan je gewoon nix vinden en het ziet er ook niet naar uit dat ik het krijg, maar welke andere internetshops heb je nog besides freerecordshop/dixons etc?

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 13:38 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

Je doet het erom he! :( In dord kan je gewoon nix vinden en het ziet er ook niet naar uit dat ik het krijg, maar welke andere internetshops heb je nog besides freerecordshop/dixons etc?
hehe

Amazon.co.uk Ultima online: second age 12.39

PCmedia.nl Ultima online thrid dawn 14.38

Amazon.co.uk Ultima online: renaissance 17.37

NLstore.nl Ultima online second age 20.48

Bruna.nl Ultima online - third dawn30.45 1 - 2 weken
Bruna.nl Ultima online - renaissance 30.46

zeg maar dank je wel >:)

Verwijderd

jaa bedankt... alleen die levertijden aarghhh, duurt veelste lang :( Ik wil een winkel weten waar ik het gelijk kan kopen, tja misschien rotterdam ofzo, zwolle/amsterdam is een beetje ver fietsen weer

Verwijderd

hmm Piccolo, mayb ken ik iets voor je regelen. Kom zelf uit de buurt van Dordt, heb nog wel een extra account over mayb...
Ene Maverick, zorg dat je vannavond ff in brit ben. Dan kom ik wel ff kijken. Moet je alleen nog ff je ingame naam geven.

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 16:53 schreef SimteC het volgende:
hmm Piccolo, mayb ken ik iets voor je regelen. Kom zelf uit de buurt van Dordt, heb nog wel een extra account over mayb...
Ene Maverick, zorg dat je vannavond ff in brit ben. Dan kom ik wel ff kijken. Moet je alleen nog ff je ingame naam geven.
Ik vind het best, ik zorg dat ik om 20.00 bij dat kasteel in britain ben maverickxxx is naam (2e karakter he :) )

Verwijderd

Ik heb nog wel een account plus cd te koop, omgeving amsterdam :P

Verwijderd

Ja maar hoe gaat zoiets? Ik ga toch niet voor een account betalen dat ik zelf bij elkaar kan sprokkelen (of zeg ik nu iets doms...) Ik wil gewoon de cd vinden en lekker maandelijks betalen :)

Verwijderd

Btw maverick, het hoeft niet perse hoor maar ik zat te denken dat jij misschien de cd kan kopen en het naar mij sturen en ik jouw het geld geeft.. alleen dan is er nog altijd een levertijd :/

Als je dit goed vind zeg het dan maar even, maar als er iemand een winkel weet in de buurt van dordrecht waar ze nog verkocht worden heb ik dat liever.

Verwijderd

Is goed Maverick, rond 20:00 bij Lord British Castle, Britain (Trammel). Dan zal ik je een rondleiding geven door Britannia en je zoveel mogelijk leren.

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 18:53 schreef SimteC het volgende:
Is goed Maverick, rond 20:00 bij Lord British Castle, Britain (Trammel). Dan zal ik je een rondleiding geven door Britannia en je zoveel mogelijk leren.
ok, Ik ben al een beetje op weg ;) kan al beetje vechten met kleine wezens, heb een paard inmiddels enz. Maar nu heb ik zoiets van 'hmmmmmm wat nu' Ik moet eigelijk geld hebben en een paar goede wapens, maar iedereen lijkt hetzelfde te verkopen

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 18:33 schreef MrPiccolo het volgende:
Btw maverick, het hoeft niet perse hoor maar ik zat te denken dat jij misschien de cd kan kopen en het naar mij sturen en ik jouw het geld geeft.. alleen dan is er nog altijd een levertijd :/

Als je dit goed vind zeg het dan maar even, maar als er iemand een winkel weet in de buurt van dordrecht waar ze nog verkocht worden heb ik dat liever.
Ik had de laatste bij dynabyte...helaas...

Verwijderd

Wij hebben hier niet eens een dynabite geloof ik.. matig pah

• xxxMaverick
trouwens, ik hoop dat ik het goede kasteel heb :) dat kasteel in dat meertje of niet?? :) daar sta ik in ieder geval

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier al een maandje of 2 Third Dawn liggen (dynabyte 5 euro). Helaas is het wachten op mijn ADSL aansluiting.

Binnen nu en 3 weken hoort die te werken :)

This space is for rent!

• xxxMaverick
even mijn complimenten, zeer geslaagd was dit :) en nu de kroeg in om deze verslaving eruit te drinken ;)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12 14:37
Op zaterdag 16 maart 2002 22:10 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

even mijn complimenten, zeer geslaagd was dit :) en nu de kroeg in om deze verslaving eruit te drinken ;)
is UO: Third Dawn ook online te spelen met een gedownloade versie?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• xxxMaverick
Op zaterdag 16 maart 2002 22:14 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

is UO: Third Dawn ook online te spelen met een gedownloade versie?
in ieder geval om de 'gratis' servers. En met een gedownloade versie zou best kunnen, maar dan betaal je wel gewoon per maand

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12 14:37
hmmm, ik krijg het spel wel aan de praat... maar hoe connect ik naar een gratis shard?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Ey Maverick,

sorry maar het gaat me niet lukken vannavond online te komen, alle computers zijn namelijk bezet. Maar toch even advies hoe je zo snel mogelijk goed kan worden. Als je 100 str en dex heb na het doen van die truc die ik gisteren had uitgelegd moet je bij de weaponsmith in Jhelom een aantal Hatchets kopen, daarna bij de Tailor in Jhelom een stuk of 500 Cloth. Deze cloth moet je dan met een schaar knippen tot je kleine velletjes krijg (bandages). Dan als je die heb ga je naar de Jhelom Fighting pit. Daar zie je veel mensen npc's aanvallen, daar moet je mee gaan doen. Het beste is die npc's met een zwaard aan te vallen. Hou ook de health bar van de npc erbij en elke keer als je maar een beetje rood zie moet je dubbelclicken op de bandages en dan op de npc (of zijn health bar), dan heal je hem. Als alles goed gaat zul je flink wat stijgen in Swordsmanship, Tactics, Healing, anatomy en lumberjacking.

Morgen zal ik wel online zijn dus dan zal ik wel even komen kijken bij de Fighting pit om je meer uitleg te geven.

Suc6

• xxxMaverick
Op zondag 17 maart 2002 19:39 schreef SimteC het volgende:
Ey Maverick,

sorry maar het gaat me niet lukken vannavond online te komen, alle computers zijn namelijk bezet. Maar toch even advies hoe je zo snel mogelijk goed kan worden. Als je 100 str en dex heb na het doen van die truc die ik gisteren had uitgelegd moet je bij de weaponsmith in Jhelom een aantal Hatchets kopen, daarna bij de Tailor in Jhelom een stuk of 500 Cloth. Deze cloth moet je dan met een schaar knippen tot je kleine velletjes krijg (bandages). Dan als je die heb ga je naar de Jhelom Fighting pit. Daar zie je veel mensen npc's aanvallen, daar moet je mee gaan doen. Het beste is die npc's met een zwaard aan te vallen. Hou ook de health bar van de npc erbij en elke keer als je maar een beetje rood zie moet je dubbelclicken op de bandages en dan op de npc (of zijn health bar), dan heal je hem. Als alles goed gaat zul je flink wat stijgen in Swordsmanship, Tactics, Healing, anatomy en lumberjacking.

Morgen zal ik wel online zijn dus dan zal ik wel even komen kijken bij de Fighting pit om je meer uitleg te geven.

Suc6
ok, ik stoei wel ff verder op deze manier :) moet lukken, thanx

• xxxMaverick
shit, ik dacht eigelijk 'training' dus daar kan je niet dood hmmmmmm :) foutje.....

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 23:44

Chop2000

Vroem

kijk maar eens op www.zuluhotel.com , dat is een gratis server, die 2d en 3d client support ik wil je desnoods wel ff hellpen contact me dan maar op icq #29732797
ik wil de geinsterseerden ook wel opweg helpen met zelf een server te starten B-)

niks

Verwijderd

www.thealterrealm.com is wel leuk

• Ivo-Jonker
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03 09:36
Zo, om maar eens 'n oude topic naar voren te trekken, ik zag laatst deze game op 't net staan (tsja gratis legale download) en ik dacht, kom laat ik 'ns ffe zoeken of dr iets van topics zijn op GoT.

Maargoed, dus ik ook zoeken naar servertjes www.kingdomsnewdawn.com leek 'n leuke, maareh zijn er hier nog mensen die 't spelen?

greetz,
ivo

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Ik speel momenteel op de Burstfire Shard die je hier kan vinden: http://uo.burstfire.net/

De staff is redelijk actief bezig en ze zijn druk aan de gang met een grootschalige patch voor veel veranderingen en extra's. Er zijn weinig tot geen cheaters op de shard wat wel mooi is.
Bij BFUO is het grootste gedeelte pvp op dit moment maar RP en PvM kan natuurlijk ook.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ivo-Jonker schreef op 13 januari 2004 @ 12:10:
Zo, om maar eens 'n oude topic naar voren te trekken, ik zag laatst deze game op 't net staan (tsja gratis legale download) en ik dacht, kom laat ik 'ns ffe zoeken of dr iets van topics zijn op GoT.
Je kunt me een hoop wijsmaken, maar niet dat je legaal Ultima Online kunt downloaden :/

• Koffiezuiper
UO is legaal te downloaden (o.a. bij Fileplanet), OSI heeft een 15 dagen trail van AoS uitgebracht. Hiermee kan je ook op shards komen.

• Ivo-Jonker
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03 09:36
yup dat klopt. aos idd, ben ook al 'n niet werkende link tegengekomen naar uo renaissance op owo.com :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waar vinden jullie die dan op Fileplanet?

http://www.fileplanet.com/section.aspx?s=92048

• Koffiezuiper
Bij FP is die blijkbaar weg.

Hier op IGN kan je hem fijn vinden:
http://downloads.ign.com/objects/573/573032.html

En op deze site kan je hem ook vinden:
http://www.gigex.com

[ Voor 22% gewijzigd door Koffiezuiper op 13-01-2004 13:45 ]

Verwijderd

er zijn ook verschillende shards die UO aanbieden the downloaden, 1 daarvan is geloof ik "the abbyss"

speel zelf op "www.uzserver.tk"

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

server != shard :)

Zie mensen het te pas en te onpas door elkaar gebruiken :P (Zelfs in compleet andere spellen, dan weet je zeker dat ze UO gespeeld hebben of de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :P)

Magoed... Dat zelf-opgezette servertjes UO ter download aanbieden lijkt me in ieder geval niet legaal, tenzij het die demo is die dus op meerdere sites staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2004 15:31 ]

Pagina: 1