Interne Switch zorgt voor veel Load ?

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik ga ADSL nemen, nu loop ik alle mogelijkheden en kostenplaatjes dus af. Een van de mogelijkheden om ADSL te delen is via een licht (pentium 120) linux-servertje met de FreeSCO distro erop.

Mijn vraag is nu of een interne pci-switch (4x 10/100 mbit + 1x 10mbit) voor veel load zorgt, dus of hij wel in zo'n bovenstaand servertje past.

Search leverde btw niets op.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Zo'n ding werkt, behalve de voeding, onafhankelijk van je pc, geeft dus geen belasting.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• flipjevandejam
Nee, dit is een interne PCI switch, zoals je kan zien als je op de link klikt (je moet misschien ff refreshen, soms werkt hij niet helemaal |:()
Ik vraag me dus af of zo'n interne switch voor veel load zorgt en of hij dus in een 486 past.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:42 schreef flipjevandejam het volgende:
Nee, dit is een interne PCI switch, zoals je kan zien als je op de link klikt (je moet misschien ff refreshen, soms werkt hij niet helemaal |:()
Ik vraag me dus af of zo'n interne switch voor veel load zorgt en of hij dus in een 486 past.
"Linkpro 5 in 1 10/100Mb PCI switch card"

Da's dus een PCI card en dat gaat dus niet in je 486 gaan vrees ik, want die heeft alleen maar ISA sloten (tenzij je natuurlijk een exotische 486 hebt... :)

Maar waarom wil je zo een intern ding kopen ? Een externe switch is veel handiger, kun je makkelijk verhuizen of ergens anders zetten dan waar je pc staat. 4 poorten (want de 5de is gewoon een Realtek NIC zo te zien) is ook niet echt veel, je neemt voor een switch best minstens 8 poorten, is altijd handiger.

En dan heb je nog de optie om een dual speed hub te nemen, wat goedkoper is dan een switch.

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

En zoals al wordt gezegd, slurpt dat ding enkel spanning van je pci-slot. Oftewel: JA, dat past! |:(

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 11 maart 2002 09:50 schreef Melvin het volgende:

[..]

"Linkpro 5 in 1 10/100Mb PCI switch card"

Da's dus een PCI card en dat gaat dus niet in je 486 gaan vrees ik, want die heeft alleen maar ISA sloten (tenzij je natuurlijk een exotische 486 hebt... :)
Euhm, er zijn 486's met ISA, ISA en Vesa Local Bus (veel voorkomend), EISA en zelfs met PCI sloten (en vele denkbare mix-soorten) :-)
En dan heb je nog de optie om een dual speed hub te nemen, wat goedkoper is dan een switch.
Een Edimax switch (8 poorts) kost zeer weinig, check de pricewatch. Voor dat geld zou ik geen switching hub nemen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:00 schreef Devster het volgende:
Euhm, er zijn 486's met ISA, ISA en Vesa Local Bus (veel voorkomend), EISA en zelfs met PCI sloten (en vele denkbare mix-soorten) :-)
yup (alhoewel alleen isa toch wel het meest voorkomend is)
Een Edimax switch (8 poorts) kost zeer weinig, check de pricewatch. Voor dat geld zou ik geen switching hub nemen.
idd... een switching hub is naar mijn idee alleen een handige verkooptruc. een switch heb je voor ongeveer hetzelfde geld en is veel beter.

Verwijderd

Moet je wel zien dat je een goede switch hebt he... een 10/100Mbit switch met intern maar 100Mbit bandbreedte is dus lang geen 3com OfficeConnect :)

/me noteert ff.... 486's... heb..ben...ook...pci..slo...ten. !

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 21:58 schreef flipjevandejam het volgende:
Een van de mogelijkheden om ADSL te delen is via een licht (pentium 120) linux-servertje met de FreeSCO distro erop.
Eerst was het een pentium 120, nu weer een 486 :? :?

• flipjevandejam
Over de pci-sloten hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel snor.

De computer waar die switch dan in komt te zitten is zo verplaatsbaar, net zo makkelijk als een externe switch, daar gaat het me dus ook niet om.

Dat het een 10/100 Switch word is voor mij allang duidelijk aangezien dat gewoon het beste is (in vergelijking met hubs, switching hubs enz.)
Zo veel duurder is een switch niet.

Ik neem een 4 poorts switch omdat ik niet meer dan 3 computers hier in huis heb staan.

en dan nog ff dit :
Op maandag 11 maart 2002 11:23 schreef Melvin het volgende:
Moet je wel zien dat je een goede switch hebt he... een 10/100Mbit switch met intern maar 100Mbit bandbreedte is dus lang geen 3com OfficeConnect :)
dit is een typo neem ik aan :? :?

Verwijderd

Jongens, kom op. Als het een switch is, wordt er in hardware bepaald waar ethernet frames naartoe geforward moeten worden, en levert het dus geen load op voor je systeem, ook niet een beetje. Als je PC er wel mee bezig zou moeten is het dus *GEEN* switch, want bij een switch gebeurt de hele handel per definitie in hardware.

• flipjevandejam
Ik vroeg het me af omdat het bij andere netwerkapparatuur ook zo is --> kijk maar naar NIC's, een 3com nic zorgt voor bijna geen (CPU)load, terwijl een Realtek based kaartje toch wel 100% neemt als hij een beetje bezig is.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Sorry hoor, maar mijn Realtek kaartjes geven maximaal 5% meer cpu belasting als een 3Com of Intel oid, bij dezelfde snelheid (ongeveer 11 mbyte/s).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:46 schreef flipjevandejam het volgende:
Over de pci-sloten hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel snor.

De computer waar die switch dan in komt te zitten is zo verplaatsbaar, net zo makkelijk als een externe switch, daar gaat het me dus ook niet om.

Dat het een 10/100 Switch word is voor mij allang duidelijk aangezien dat gewoon het beste is (in vergelijking met hubs, switching hubs enz.)
Zo veel duurder is een switch niet.

Ik neem een 4 poorts switch omdat ik niet meer dan 3 computers hier in huis heb staan.

en dan nog ff dit :
[..]

dit is een typo neem ik aan :? :?
wat bedoel je daarmee? een switch heeft ook een maximum transfer snelheid als totaal over alle poorten.
Pagina: 1