redhat 7.2 en wine

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb redhat 7.2 geinstalleerd en het schijnt dat WINE daar ook standaard bij meegeinstalleerd wordt.. ik kan alleen met geen mogelijkheid een windowsprogramma starten.. hoe werkt dit precies? Bij in Konqueror een .exe aanklikken gebeurt er niks en in de console heb ik ook al van alles geprobeerd (wine prog.exe ./wine progje.exe etc.)
Of moet wine misschien eerst nog geconfigureerd worden?

Ik heb verder geen zin om allerlei configuratiebestanden te wijzigen en van alles in te stellen.. maar als het standaard gewoon zou werken zou mooi zijn.. weet iemand dit?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het niet geinstalleerd is, je software-manager starten ;) Wine (en winesetup is ook wel handig) even aanzetten. Daarna even winesetup draaien, en het zou moeten werken.
btw: kun je volgende keer misschien ook de foutmelding even kunnen posten, dan weten we wat er aan de hand is ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 21:43 schreef banaan-X het volgende:
Als het niet geinstalleerd is, kun je eens je software-manager starten ;) Wine (en winesetup is ook wel handig) even aanzetten. Daarna even winesetup draaien, en het zou moeten werken.
btw: kun je volgende keer misschien ook de foutmelding even kunnen posten, dan weten we wat er aan de hand is ;)
ik krijg geen foutmelding :? In console gewoon file not found en in KDE gebeurt er na klikken niks..

maar ik zal nog ff kijekn naar softwaremanager.. ik had het al gecheckt en volgens mij stond het wel aan.. tijdens opstarten staat er ook 'Wine [OK]' (oid)