Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
je hebt veel kosten zoals: huur, stroom, belasting, aanschaf apparatuur, afschrijving apparatuur, bovenmodel kabel abbonement, en er moet altijd iemand aanwezig zijn.
dit is niet bedoeld om de boel af te kraken ofzo btw.
hier op texel hadden we ook een internet cafe en dat is na een jaar al weer opgedoekt. kan ook aan de locatie gelegen hebben.
Voor 6 pc's is dat niet echt noodzakelijk. Ik heb al vaak bij icafé's gezeten met 20 á 25 pc's die werkten met een dual isdn lijn.Op zondag 10 maart 2002 22:43 schreef smvs het volgende:
bovenmodel kabel abbonement
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Misschien zijn er wel bedrijven leveranciers die het goedkoop leveren op het moment dat er een beetje reclame gemaakt word.
give it a try
MS is een zeer slechte sponsor. Gaat je niet lukken.Op zondag 10 maart 2002 22:57 schreef Icey het volgende:
Misschien wilt microsoft je sponseren, scheelt je een hoop lecentie kosten
Gezocht!
Router
Verwijderd
5gb HD's vind je nergens meer. En een 10gb schijf is duurder als een 20gb schijf.Op zondag 10 maart 2002 23:00 schreef inquestos het volgende:
Een computer voor een internet-cafe met 20 GB?? waar is dat goed voor... 5 GB lijkt me genoeg hoor...
Daarom denk ik dat ie 20gb neemt
Gezocht!
Router
dan zet je daar gewoon een dikke athlon/P4 neer met een grote hdd en je laat de losse pcs booten via netwerk.
het is maar een ideetje.
zoals als eerder gezegd: met welk voordeel zo'n grote hd als ie ook nog eens duurder is? (ok 10 is niet veel, mar tochOp zondag 10 maart 2002 23:47 schreef real_raichu70 het volgende:
Persoonlijk zou ik 40GB aanraden , kost maar 10 meer dan 20GB ...
"People should know when they're conquered..."
Verwijderd
WWW.TONES.BE
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
edit je bericht eens even, dit is namelijk nogal layout verneukend.Op zondag 10 maart 2002 23:59 schreef Gould het volgende:
TONES tig keer achter elkaar.
WWW.TONES.BE
(ik kan het ook direct in SU zetten, maar even vragen kan natuurlijk ook).
//edit, toch maar in SU gezet.
Hetgeen je wel kan doen is je PC's zwaar genoeg maken enne ervoor zorgen dat er games gespeeld kunnen worden in Lan...daarmee zul je misschien kans van slagen hebben...
Het is mogelijk maar is dat geen duurderer oplossing dan?Op zondag 10 maart 2002 23:20 schreef Terw_Dan het volgende:
Is het niet mogelijk geen complete systemen er neer te zetten, maar enkel terminals, die inloggen op een hoofdcomputer.
dan zet je daar gewoon een dikke athlon/P4 neer met een grote hdd en je laat de losse pcs booten via netwerk.
het is maar een ideetje.
Als het geen duurder oplossing is wil je dan aub effe hier een paar voorbeelden zetten? Effe wat daadkracht bij je woorden zetten zal ik maar zeggen
En aan wat moet een switch voldoen voor in dit projekt?
Ach tegenwoordig leveren ze de XP Pro versie er standaard bij. Met licentie dus.Op zondag 10 maart 2002 22:57 schreef Icey het volgende:
Misschien wilt microsoft je sponseren, scheelt je een hoop lecentie kosten
Op de meeste netwerkkaartjes is plaats voor een boot rommetje. Als je met deze kaartjes het systeem opstart, verbinding laat maken met de hoofdcomputer en van daaruit het OS laad, heb je in principe geen hdd nodig.Op maandag 11 maart 2002 03:05 schreef ZuzZoo het volgende:
[..]
Het is mogelijk maar is dat geen duurderer oplossing dan?
Als het geen duurder oplossing is wil je dan aub effe hier een paar voorbeelden zetten? Effe wat daadkracht bij je woorden zetten zal ik maar zeggen![]()
En aan wat moet een switch voldoen voor in dit projekt?
Ik weet alleen niet hoe het zit met de dingen zoals swapruimte die hij aan gaat maken als er niet genoeg vrij RAM is en wat er gebeurd als je bestanden e.d. op gaat slaan (of dat automatisch kan via het netwerk).
het kost je natuurlijk wel weer wat extra op het netwerk, maar je hebt dan niet in iedere computer een hdd nodig.
- Waarom 1.1 Ghz??Op zondag 10 maart 2002 21:38 schreef ZuzZoo het volgende:
hoi,
tot nu toe ben ik voor
6 pc's:
- Celeron 1,1 GHz
- Intel 815E
- 128mb sdram pc133
- 20 GB UDMA-100
- Intel 752 video
- AC97 geluidskrt
- XP Home
- 10/100 netwerkkaart
- 3 jaar on site!
- 17" inch monitor
kwijt voor 5845,52 euro bij Mega-Sellers.
Heeft er iemand pas geleden ook zo een grote inkoop gedaan? En bij wie? En wat zijn de ervaringen?
Ik kan natuurlijk allemaal offertes bij elkaar gaan sprokkelen maar als ik bij mijn collega's Tweakers hier terecht kan dan graag wat antwoorden!
En welke switches kan ik het goedkoopst voor de beste prijs kopen?
Waarom 128 mb? (als je geen XP neemt mar 98 gaat dat prima)
- 20 gigabyte hd ga je nooit nodig hebben
Hee joh! Doe dat eens niet joh!Op zondag 10 maart 2002 23:59 schreef Gould het volgende:
TONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONESTONES
WWW.TONES.BE
Zo gaan je PC's een aantal jaren langer mee, de power komt van de server. Beter beheer, betere afscherming en beveiliging.
Verwijderd
wil je een beetje snelheid houden dan kun je dit wel vergeten met die logge windows van tegenwoordig....je zou het met citrix kunne proberen!Op maandag 11 maart 2002 07:25 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
Op de meeste netwerkkaartjes is plaats voor een boot rommetje. Als je met deze kaartjes het systeem opstart, verbinding laat maken met de hoofdcomputer en van daaruit het OS laad, heb je in principe geen hdd nodig.
Ik weet alleen niet hoe het zit met de dingen zoals swapruimte die hij aan gaat maken als er niet genoeg vrij RAM is en wat er gebeurd als je bestanden e.d. op gaat slaan (of dat automatisch kan via het netwerk).
het kost je natuurlijk wel weer wat extra op het netwerk, maar je hebt dan niet in iedere computer een hdd nodig.
Verwijderd
Ik hoor zelf altijd hele goede geluiden over megasellers (alleen bedrijven). Ze geven 3 jaar on-site het zal dus geen rommel zijn wat ze in elkaar flansen.Op maandag 11 maart 2002 00:04 schreef nigelator het volgende:
Je vergeet 1 ding, als je zoveel goedkope rommel aan elkaar knoopt dan kun je verwachten dat je een soort verzamelplaats voor blauwe schermen creeert. Misschien dan toch een pc'tje minder in eerste instantie en dan iets meer kwaliteit?
Een beetje internetten, daar krijg je niet zo snel blauwe schermen van.
* TERW_DAN heeft het woord windows niet in zijn mond genomen in dit topic.Op maandag 11 maart 2002 07:56 schreef thahell het volgende:
[..]
wil je een beetje snelheid houden dan kun je dit wel vergeten met die logge windows van tegenwoordig....je zou het met citrix kunne proberen!
Verwijderd
Er zijn bedrijven die 2de hands computers opkopen, nakijken en verkopen met garantie. Ik gebruik een Dell GXa 233Mhz met 128mb geheugen, LAN en geluid onboard. Toetsen, muis, en monitor van Dell erbij gekocht voor €220.- . 1 Hoofdcomputer met een HUB/Router die het internet verkeer binnen je bedrijf regelt. Zoek een OS die stabiel is en die je goed kan beveillige tegen kloeien in de PC. Firewall en virusscanner voor een netwerk. Sofware die gebruikers in gaten houdt, tijd en geen fouten dingen doen. Een powerbackup, om geheugen/data verlies te voor komen op de hoofdpc, om deze netjes te kunnen afsluiten en dicussies te voorkomen over de gebruikte tijd van het internet en computer bij een stroom uitval. Printer, bekabeling en hoofdtelefoons/mircofoons.
En als internet aansluiting: ADSL,ISDN of Kabel.
Zo kan ik nog wel en uur doorgaan met wat je nodig heb,want met 6pc's kom je er niet. En met 5845,52 euro ben je er nog niet.
Maak eerst een complete lijst met benodigheden.
Veel suc6!
Verwijderd
en dan gewoon duron900 ofzo, 128mb, 20gb... je hoeft al geen netwerkkaarten, geluidskaarten en netwerkkaarten te halen (oke hoeft met die intel ook niet maja)...
zou gewoon zelf gaan bouwen of naar een goede computerboer stappen.
verder kan ik win2k sterk aanraaden. win98/me is super brak. sta je iedere week die pc's opnieuw te imagen niet te spreken van de vele crashes iedere dag.
win2k is ook beter dicht te spijkeren.
verder zou ik zeker geen isdn lijn nemen voor een internet cafe. dual isdn voor 20/25 pc's wat ik hier las is echt veeel te weinig. is je cafe vol, zit iedereen 100jaar op een pagina te w8ten. denk niet dat ze dan nog terugkomen...
Belgie? Wat wil je me arm maken ofzo? Man dan betaal ik me scheel alleen al aan verzendkosten. En van garantie on site zal ik denk ik niet op jullie aan kunnen (next business day).Op zondag 10 maart 2002 23:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Als je wil kunnen wij je wel een offerte sturen , even kijken op de website www.wallabie.com of een mailtje naar bart@wallabie.com raad ik aan . We hebben zeer gunstig geprijsde 16poort 10/100 Mbit Amigo switches in stock
Bedankt! Maar ik houd me hier tot de inhoudelijke hardwareconfig samenstelling van de systemen. Wat er in de omgeving van de pc komt kijken of heb ik al of wordt er al aan gewerkt.Op maandag 11 maart 2002 09:33 schreef Superbeertje het volgende:
Waarom gebruik je geen gebruikte PC's, voor internet heb je geen racepc nodig, 400Mhz of zelfs minder is al voldoende.
Er zijn bedrijven die 2de hands computers opkopen, nakijken en verkopen met garantie. Ik gebruik een Dell GXa 233Mhz met 128mb geheugen, LAN en geluid onboard. Toetsen, muis, en monitor van Dell erbij gekocht voor €220.- . 1 Hoofdcomputer met een HUB/Router die het internet verkeer binnen je bedrijf regelt. Zoek een OS die stabiel is en die je goed kan beveillige tegen kloeien in de PC. Firewall en virusscanner voor een netwerk. Sofware die gebruikers in gaten houdt, tijd en geen fouten dingen doen. Een powerbackup, om geheugen/data verlies te voor komen op de hoofdpc, om deze netjes te kunnen afsluiten en dicussies te voorkomen over de gebruikte tijd van het internet en computer bij een stroom uitval. Printer, bekabeling en hoofdtelefoons/mircofoons.
En als internet aansluiting: ADSL,ISDN of Kabel.
Zo kan ik nog wel en uur doorgaan met wat je nodig heb,want met 6pc's kom je er niet. En met 5845,52 euro ben je er nog niet.
Maak eerst een complete lijst met benodigheden.
Veel suc6!
Misschien vind je het wel iets
Wat ik wel zou doen is een goede VGA kaart in stoppen , kunnen mensen ook ff lekker gamen tegen elkaar.
Denk dat je dan een grotere klanten bestand krijg.
Verwijderd
Verwijderd
Zag laatst op een Norrod blaadje (die ze in de winkel hebben staan) dat ze een terminator systeem (20 gig, 1GHz celly) voor 500 euro verkochten.
(Weet alleen niet meer of er ook een monitor bij was)
(Hm. staat niet vermeld op de norrod site. Vreemd)
Misschien dat dit nog iets oplevert...
Verwijderd
Dit alles op een standaard MxStream abbo (adsl modem op de switch).
Op 1 pc heb ik een freeware mailserver geinstalleerd zodat je intern ook naar elkaar kunt mailen.
Verder op alle pc's dmv policies restricties aangebracht. Is natuurlijk niet waterdicht, maar een ghost terugzetten is 10 minuten werk.
Intentionally left blank
Dell's zijn perfect samengesteld, presteren normaal tot zeer goed, zijn uitermate stabiel (veel Intel) en in verhouding dus helemaal niet zo duur. Verder hebben ze uitstekende service/garantie.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
€ 550 incl. BTW excl. monitorOp vrijdag 15 maart 2002 13:03 schreef User2001 het volgende:
Kun je niet ergens complete Asus Terminator systemen krijgen?
Zag laatst op een Norrod blaadje (die ze in de winkel hebben staan) dat ze een terminator systeem (20 gig, 1GHz celly) voor 500 euro verkochten.
(Weet alleen niet meer of er ook een monitor bij was)
(Hm. staat niet vermeld op de norrod site. Vreemd)
...
Verwijderd
COMPAQ EVO D300 DT P4/1600 20GB CD 128MB VANTA16MBAGP W98 incl 17"
ongeveer 6300 euro
Ik heb een aantal offertes hopelijk morgen (zaterdag) binnen.
Ik surfde effe naar DELL afgelopen donderdag. Ging ik vandaag effe checken bleek er weer een aktie te zijn!!! Check maar. Moet je wel op zakelijk klikken want dan scheelt het je 100 Euro
Heb dus weer een offerte laten maken. De marge voor in totaliteit 7 pc's is behoorlijk hoog opgelopen met die 3 jaar ON SITE Next Business Day garantie. Uiteraard met 6x TFT 15" schermen
Maar goed: Die citrix enzo das een goede maar om te beginnen wil ik met produkten beginnen die ik al 'ken'. Scheelt weer een hoop investering in tijd en kosten. Dit topic zal ik wel weer raadplegen als ik zover ben dat er een uitbreiding plaats vindt. Internetshops sluiten hun deuren???? Toegankelijkheid Creativiteit (ideeen houd ik voor mezelf) en juist in deze tijd zal het moeten lukken!
Toch nog een vraagje die in een ander topic loopt maar door een of ander MOD die het heeft gesloten moet ik hier verder met deze vraag: Kan ik user policies toepassen op XP Home versie?? Dus via administrator rechten toepassen op 'Guests'???
Ohja...heb een email van Alternate gekregen: Heb gelijk een antwoord teruggestuurd dat ik na het lezen van een topic hier op Tweakers.net absoluut geen klant met hun wilt zijn. Zomaar met regels in de lucht gooien als ze zelf niet eens sterk in de schoenen staan. Mij moeten ze echt niet als klant hebben hoor! Ik ga tot het uiterste! Heb al heel wat ervaren met bedrijven in vroegere jaren toen heel veel dingen nog nieuw en dus 'in' waren; zoals simkaartjes die gratis zouden zijn en opeens moest gaan betalen etc etc. Heb toen eenrechtsverzekering genomen en wat bleek? Een oud collega/schoolvriend is mijn vaste agent