Toon posts:

[BIOS] Compaq Bios

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heeeezzzz,

Eigenlijk geen idee waar ik dit topic bij moet zetten maar hier lijkt het me het meest op z'n plekkie. Ik heb een oud beestje gekocht p166 van comaq. Linux erop gepleurt via NFS draait als een tirelier blablaba. To the point; :Z Je zult al wel raden da da ding als server gaat draaien. Zonder toetsenbord en muis en beeldscherm alleen da ding start alleen op met een toetsenbordje aan. In het bios zal da vast wel te verbouwen zijn alleen je raad het wel compaq heeft da ding dicht getimmerd. Maar je zult er in moeten komen dacht ik zo. Zonder die jumpertjes over te zetten >:) Met een toetsencombinatie maar ja welke? heb alles zo'n beetje al gehad maar ben er nog steeds nie ingekomen:( .

Verwijderd

Sommige boissen kun je instellen of ie een error moet aangeven bij het booten dat er geen keyboard aan de PC hangt. Heb je die ook niet (weet niet zeker of t werkt btw). Anders kun je er vaak wel een andere bios overheenflikkeren. Gewoon zoeken met de gegevens die je hebt, en wat nummers op t moederbord. Ik heb el;ke mobo tot nu toe terug gevonden op google.

Verwijderd

Bios van compaq is in de regel F10 indrukken als er een cursor rechts in de bovenhoek knippert!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Normaal gezien geraak je in een Compaq BIOS met F10. Of je komt in een soort Windows 3.1 omgeving op een hidden partitie. (Als de originele HDD er nog inzit)

Heb ook zo een bakje gehad. Zo'n supersmal klein ding met een cdrom van een laptop. Best geinig. Tot de voeding stuk ging en ik geen vervanging vond :(

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Verwijderd

Topicstarter
Die hidden partitie klopt maar die is foetsie sinds linux erop staat. Ik zal morgen er de monitor en toetsenbord een aanhangen en eens kijken wat tie doet. 'khoop da het werkt

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
probeer f2 eens

Verwijderd

dit heb ik ook! :(

die hidden partitie is er nu bij af,

F1, F2, F10 en DEL werken allemaal niet |:(

/me wil ook in de bios komen van zijn compaq!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als je op deze link drukt, wordt er een venster geopend met alle bekende PC fabrikanten en hoe je in de Bios komt

And The Only One

Verwijderd

"Press the F10 key when the red Compaq logo is displayed"

dit werkt idd bij mijn zus d`r compaq.

maar niet bij die van mij!
ik krijg geen rood compaq logo! (zat er wel op, is er op een of andere manier af...)

hoe kom ik er nu in? :'(

Verwijderd

Compaq maakt inderdaad gebruik van een bios die staat op een partitie van pakweg 3mb die normaal afgeschermd is.
Hij is als hij aanwezig is met de f10 knop op te roepen als je pc opstart.
Bij jou is ie waarschijnlijk eraf want het maakt niet uit of je er linux op hebt dat zou die partitie niet aan mogen tasten tenzij hij er niet meer opstaat.
je moet effe op se compaq support site kijken naar of een nieuw bios progje of je moet een util progje downloaden.
Dit zet je op een flop (deze wordt dus een opstart diskette) en hiermee zijn wat basis instellingen mee te wijzigen.
Succes

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Je kan de biosfunctie ook via floppy's uitvoeren
handleiding:

1 bios software downloaden
http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/index.htm

2 op flop zetten via install
3 pc opstarten via flop
4 bios configureren

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:58 schreef Allanzoet het volgende:
"Press the F10 key when the red Compaq logo is displayed"

dit werkt idd bij mijn zus d`r compaq.

maar niet bij die van mij!
ik krijg geen rood compaq logo! (zat er wel op, is er op een of andere manier af...)

hoe kom ik er nu in? :'(
Je zal dus echt opnieuw een partitie moeten maken.....
Moet je effe op www.compaq.com/support/ kijken voor de uitleg en misschien meer dingen waar je vragen op hebt..

• jlokerse
  • Laatst online: 11-08-2021
Bij Compaq wordt er een diagnostic partitie op de hdd gezet waarvan je kunt booten door op F10 te drukken als de cursor rechtsboven staat.

Als deze partitie weg is (niet handig zoals nu blijkt) kan je in de bios komen door van de bios floppen te booten.
Deze floppen kan je downloaden van www.compaq.com (software en drivers en dan via menutje verder).

Dit geldt voor de oudere bakken en kan zelfs zo zijn dat de bios floppen uit meerdere floppen bestaat.
Vandaar dat het vaak handiger is om de compaq partitie niet te verwijderen.

Weet niet of het mogelijk is wat je wilt, compaq kan daar nogal eigenwijs in zijn.

Succes...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een compaq (laptop) en ik wil er een andere BIOS opzetten. Ik weet alleen niet wat voor moederbord het is (nee openschroeven vind ik geen goed id) ik weet wel dat het een KN133 chipset is. Ik wil namelijk meer opties in het BIOS en ik wil ook dat domme COmpaq logo dumpen.

• jlokerse
  • Laatst online: 11-08-2021
Gewoon op type zoeken op www.compaq.com bij software en files.

Als je de verkeerde hebt zal die dat zelf melden.

Als er meerdere typen biossen zijn dan in de bios bij systeminfo kijken naar type bios.

Verwijderd

Ik ben met een ouwe compaq bezig waar niet meer de orginele HD in zit ik wil er een servertje van maken......
maar goed ik heb dus ook geen bios meer op het moment de floppy dirve ziet die niet als ik hem aansluit ik krijg gewoon deze melding .
non-system replace disk wen ready press a key
ik kan dus niet verder ...
iemand nog een idee hoe ik dit aanpak en wel bios versie ik moet hebben.
Het is een compaq presario
100 mhz p1

• Memendo
  • Laatst online: 10:26

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd

Zoals ik al zij er is geen bios meer aanwezig op deze compaq.
wat die staat normaal op een apart patitie van de orginele HD maar die zit er niet meer in ....
dus mijn vraag is hoe krijg ik een bios op dit ding :S
want mijn floppy loopt volgens mij ook niet |:(

• Memendo
  • Laatst online: 10:26

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 27 juni 2002 16:23 schreef -B-Toko het volgende:
Zoals ik al zij er is geen bios meer aanwezig op deze compaq.
wat die staat normaal op een apart patitie van de orginele HD maar die zit er niet meer in ....
dus mijn vraag is hoe krijg ik een bios op dit ding :S
want mijn floppy loopt volgens mij ook niet |:(
Ok had iets beter moeten lezen.
Misschien dat compact je nog wat support kan bieden? ik zou ze gewoon ff mailen, niet geschoten is altijd mis.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb bij een oude compaq van mij ook nog een floppy met bios erop.

Verwijderd

Kun je mij mischien die bios even op de e-mail zetten ? :S
p.roord@home.nl
alvast bedankt ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn wel degelijk verschillende Compaq's, dus de BIOS van de ene Compaq type gaat niet altijd op de andere type.. :{

Je kunt gewoon nog steeds de BIOS en allerhande utilities voor je oude Compaq downloaden bij www.compaq.com :)

Verwijderd

Laat ik nou exact zo'n PC hebben, draaiend en wel, met de BIOS-partitie die jij nodig hebt! Ik kwam in de bios door de diskettestekker los te trekken en te rebooten. Wellicht helpt F10 ook, maar waarom makkelijk als....
Probleem is nog hoe e.e.a. bij jou te krijgen, (via Ghost op jouw HD?) maar daar heb jij vast wel een idee voor (jouw emailadres?). Ik kijk morgen ff wat je reactie is.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jongens, voor iedereen die zo'n ouwe compaq heeft, waarvan de Bootpartitie weg is:

kijk nou eens even goed rond op de compaq site. Daar staan de utilities om zo'n partitie weer opnieuw op te zetten. Er zijn configuratie diskettes te downloaden en raad eens hoe die heet? 'System Configuration Utility' :)

http://www.compaq.com/support/files/

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:04 schreef ThaHeino het volgende:
Laat ik nou exact zo'n PC hebben, draaiend en wel, met de BIOS-partitie die jij nodig hebt! Ik kwam in de bios door de diskettestekker los te trekken en te rebooten. Wellicht helpt F10 ook, maar waarom makkelijk als....
Probleem is nog hoe e.e.a. bij jou te krijgen, (via Ghost op jouw HD?) maar daar heb jij vast wel een idee voor (jouw emailadres?). Ik kijk morgen ff wat je reactie is.
Om eerlijk te zijn ik heb geen idee |:(

Verwijderd

mijn laaste poging is dus ook mislukt ik heb maar mewt compaq gebeld en die lui zeggen van de machine is te oud wij ondersteunen dat niet meer :( :( :(

Verwijderd

Wellicht zo? >:) 06-20368122.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Meneer aard

Porsche rulez!

drogoul schreef op 27 juni 2002 @ 17:20:
Jongens, voor iedereen die zo'n ouwe compaq heeft, waarvan de Bootpartitie weg is:

kijk nou eens even goed rond op de compaq site. Daar staan de utilities om zo'n partitie weer opnieuw op te zetten. Er zijn configuratie diskettes te downloaden en raad eens hoe die heet? 'System Configuration Utility' :)

[url="http://www.compaq.com/support/files/"]http://www.compaq.com/support/files/[/url]
Heb `m gevonden via de search daar, maar ik ken `m nie downen DOWNLOADABLE FILES: Does Not Apply

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer aard op 10-01-2003 17:26 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1