Toon posts:

branden doet pc reboote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel in de search gekeken, maar kon niet eg vinden wat ik zoek.
Als ik een cd wil branden gaat m'n pc vanzelf lopen reboote. :'( In het gunstigste geval is dit als de cd klaar is, maar meestal komt hij niet zo ver. Iemand die meer over dit probleem weet plz..

Brander: Lite-on 16x10x40 (LTR 16102b)
Nero verzie 5.5.7.2
Win XP

(heb al een keer nero op nieuwe geinstaleerd en format C: gedaan, maar heb dus weer het zelfde probleem)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Altijd dit probleem al gehad, of heb je net iets nieuws erin gehangen? Misschien is het wel een te zwakke voeding. Geef eens wat info over je system.

Juist

Verwijderd

VOlgens mij is er ook een optie "dat de computer uitgaat" als de cd klaar is > die moet je dan ff uitvinken :D

[Ik weet niet of je dit bedoelt]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 21:26 schreef Metal-Kool4 het volgende:
VOlgens mij is er ook een optie "dat de computer uitgaat" als de cd klaar is > die moet je dan ff uitvinken :D

[Ik weet niet of je dit bedoelt]
Is uitgefinkt :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 21:25 schreef Jeldert het volgende:
Altijd dit probleem al gehad, of heb je net iets nieuws erin gehangen? Misschien is het wel een te zwakke voeding. Geef eens wat info over je system.
In he begin ging het branden fantastische. De brander is me laatste aanschaf geweest. Wel software bijgekomen, maar vraag me niet wat psies.

Systeem:
Aopen HQ45A 250watt
Aopen AK73 266 FSB
AMD athlon thunderbird 1,2 Ghz 266 FSB
Coolmaster thbrd 1,2 Ghz
128 MB SDRamm
Riva TNT-2 M64
SB live 5.1
Maxtor 20 Gig 5400
LG 52x cd-rom

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Haal de cd-rom eens los, en kijk dan of hij goed brand(t?).

Juist

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
die 250 watt is niet echt ruim. ik heb het zelfde probleem met mijn plextor 1210tsi maar ik heb een 350 watt voeding. Ander merk cdr's sinds kort en nog geen problemen.

Met cloncd powercalibration aangezet en het probleem was met clonecd in iedergeval weg....

Tis en blijft een vaag verschijnsel

Verwijderd

Ik zie het al, het probleem ligt aan je voeding! Je hebt een 250 watter voeding, normaal is het genoeg voor TB1200! Maar de cdbrenner neemt ook een flink deel vermogen weg en dan kan je voeding het niet aan! Dusseh neem dan 300 watter voeding (kost tegenwoordig geen drol)!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 21:43 schreef PROnline het volgende:
die 250 watt is niet echt ruim. ik heb het zelfde probleem met mijn plextor 1210tsi maar ik heb een 350 watt voeding. Ander merk cdr's sinds kort en nog geen problemen.

Met cloncd powercalibration aangezet en het probleem was met clonecd in iedergeval weg....

gebruik altijd platinum cd's en die werkte eerst dus wel...

clonecd werkt alleen niet om m'n hd te back-uppen :'(

En 'k zal het is proberen zonder cd-rom dan

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz zonder cd-rom ed reboot hij nog steeds :'(
extra geheugen helpt ook al niet...

Naja dan maar voor een nieuwe voeding gaan vrees ik??

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58
Op zondag 10 maart 2002 21:43 schreef PROnline het volgende:

Je noemt "powercalibration"
Probleem waar ik last van heb is dat ik met mijn brander op 16 speed brand dan geeft ie een foutmelding dat er iets mis is met mijn powercalibration, zou dit hier mee te maken kunnen hebben?
Op 12 speed doet ie het wel, ook als ik mijn cd-rom eruit trek dan geeft ie nog steeds die foutmelding.
Ik gebruik Nero 5.de nieuwste
Voeding = 235 watt
Maar hij heeft het wel gedaan en sinds kort niet meer.
verdere specs zie mijn sig

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
toch maar eens een ander merk dan platinum proberen. Ik heb het idee dat het uit een andere fabriek komt rollen, want ik heb precies het zelfde probleem en ik het het niet meer sinds ik van al mijn platinum's af ben. Vind het erg extreem dat het voor een reboot zorgt, maar wel erg toevallig dat het met andere merken nog nooit is gebeurt bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Nou ik dus me voeding terug gestuurd, het leuke feit is ook dat me pc nu niet eens meer opsart (power knop geeft geen signaal oid door)
Brander dus tijdelijk naar m'n vriend maar nu is dus ook zijn hele pc aan het flippen :?
iemand......

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Op dinsdag 19 maart 2002 07:39 schreef magica het volgende:
*schop*

Nou ik dus me voeding terug gestuurd, het leuke feit is ook dat me pc nu niet eens meer opsart (power knop geeft geen signaal oid door)
Brander dus tijdelijk naar m'n vriend maar nu is dus ook zijn hele pc aan het flippen :?
iemand......
Euuh... Wat dacht je ervan om je CDbrander terug te sturen naar de winkel..?

Verwijderd

Topicstarter
was ook mijn id, maar vroeg me meer af of iemand weet waar het aan kan liggen?
Pagina: 1