Juist
Je krijgt elke dag fijne statistieken te zien waar je het als echte tweaker DPCer natuurlijk meteen warm van krijgt.
Je doet eindelijk eens wat nuttigs met je idle-time.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
Verder wordt je, zodra je wat vaker op dit forum post, errug verslaafd aan stats en aan de lol die we hier hebben om die stats en andere dingen
Eigenlijk heb ik dus niets toe te voegen aan deze draad, maar om nou alles te deleten wat ik getypt heb is ook zo zonde
Verwijderd
/me sluit zich volledig aan bij Mo-Bees zijn reactieOp zondag 10 maart 2002 20:47 schreef Mo-Bees het volgende:
niks, maar een hoop lol dat je hebt
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/50615
Je twee favvie hobbies: Computeren en lol maken! Kun je hier zo voor elkaar hebben hoor, zeker als je wat vrienden mee laat doen, en/of systeembeheer van je school ompraat om mee te doen, en/of je pa/ma en de computers bij hen op de zaak, idem rest van de familie ... Kijk es hoe sociaal je dan bezig bent!
allemaal kei leuk
(en weer een onzinnige post voor mij...
Maare kun je ook wat winnen ofzo.
en waar kun je de software downloaden en werkt het wel onder XP?
Bij sommige wedstrijden kun je inderdaad een geldbedrag winnen maar daar zou ik het niet voor doenOp maandag 11 maart 2002 09:06 schreef -webber- het volgende:
oke bedankt he voor de reacties.
Software werkt bij mijn weten onder XP. Ben je er al een beetje uit welk project je wilt gaan doen of niet?
Kijk anders even hier voor een overzichtje van de projecten:
[topic=351355/1/100]
je kunt bij sommige projecten idd een geldbedrag winnen, of alleen de eer... maar daar moet je het niet voor doen, want de kans dat je iets wint is echt heeel klein....Op maandag 11 maart 2002 09:06 schreef -webber- het volgende:
oke bedankt he voor de reacties.
voor alle projecten is wel software uit die onder winXP draait, moet je alleen ff kiezen wat je wil gaan doen..
btw. met wat voor computers ga je dpc helpen?
Kijk anders even hier voor een overzichtje van de projecten:
[topic=351355/1/100]
verder wil ik er nog ff bij zetten dat de projecten D2OL en Distributed Folding niet worden genoemd in de FAQ, terwijl dit beide nog redelijk kleine projecten zijn, waar je met weinig processorkracht heel wat kan bereiken.
Dit vraag ik me al een hele tijd af..Op zondag 10 maart 2002 20:43 schreef -webber- het volgende:
I kan ook wel mee gaan doen aan dat project van jullie maar wat haeb ik der aan ?
Ik hoor er veel over..
Leuk zo'n Code kraken.. maar wat voor code is het? Waarvoor is die code? Waarom moet ie gekraakt worden?
Je hebt het nu over rc5-64 (1 van de contests waaraan de Dutch Power Cows meedoen). Hierbij gaat het om het kraken van de 64 bits encryptie-code waarmee software wordt beveiligd. Waarom zul je denken? Om aan te tonen dat het niet veilig genoeg is (dat het mogelijk is om het te kraken d.m.v. brute computerkracht). Verder heeft dit project niet echt veel nut. Tis gewoon leukOp maandag 11 maart 2002 09:13 schreef DeX het volgende:
[..]
Dit vraag ik me al een hele tijd af..
Ik hoor er veel over..
Leuk zo'n Code kraken.. maar wat voor code is het? Waarvoor is die code? Waarom moet ie gekraakt worden?
Echter naast dit RC5-64 zijn er nog legio andere projecten waar iedere hulp welkom is. Zoals het zoeken naar een wetenschappelijke maateenheid (OGR), zoeken naar buitenaardse levensvormen (Seti), onderzoek naar kanker (Think), onderzoek naar ebola (d2ol) etc. etc.
Ofwel er is genoeg te doen en er zal vast wel iets inzitten wat jou interesseerd
Verwijderd
Beetje forums lezen, beetje faq lezen en omschrijvingen en toen ben ik toch een beetje gaan proberen met rc5.
Als je eenmaal begonnen bent ben je meteen verslaafd en je wilt zo snel mogelijk stats zien!
Het is gewoon leuk om teamspirit tussen vrienden en andere mensen over de hele wereld.
Dat je daarmee ook nog eens leuke dingen kan helpen is eigenlijk een beetje bijkomstig maar toch zal dit voor de meeste mensen het beetje helpen om ze over te halen.
Maar probeer het gewoon en je zal zien hoe verslavend het werkt, want je komt er gewoon niet meer vanaf!
Lets play
of je dr iets van leert ligt aan jezelf, als je bijvoorbeeld mee gaat doen aan folding of genome, en je verdiept je in waar je nu _ECHT_ mee bezig bent, dan leer je er zeker iets van.Op maandag 11 maart 2002 09:40 schreef -webber- het volgende:
oke thanx voor de posts maar leer je der ook nog wat van en neemt het veel geheugen in ?
maar van bijvoorbeeld RC5 zal jij weinig leren..
en veel geheugen, de meeste clients nemen niet veel geheugen in, en tsjah, mijn distributed folding client neemt 14 MB in, dat kan ik echt wel missen op de 512 die ik heb
de clients van alle projecten zijn geen servers, wanneer je alleen de programma's download van de officieele sites van de projecten kan er nix fout gaan, wanneer er echter door andere veranderde clients download kan het zijn dat diegene daar een trojan/backdoor in heeft gemaakt, maar daar moet je dus ook gewoon afblijven..Op maandag 11 maart 2002 09:49 schreef -webber- het volgende:
ïs het wel veilig ik had gehoord dat je zo weinig mogelijk servers op jje pc moet laten draaien anders kunnen ze je hacken. bv dan gebruiken die server bij een trojan ofzo kan da![]()
![]()
![]()
gewoon de clients van de officiele site van het project afhalen..
Verwijderd
Teamplay, daar draait het om! De zoektocht door de eeuwige dc velden naar zoveel mogelijk punten, hierom wordt gestreden door honderden teams, waarvan Dutch Power Cows er eentje is. Verder doen er teams van o.a. Slashdot.org en AnandTech mee. Wij Nederlanders willen de beste zijn en daarom hebben wij jouw hulp nodig! Join DPC ende gij zijt geprezen!
Hoe werkt 't?
Je installeert een client op je PC. Deze gebruikt al jouw ongebruikte (idle) CPU cycles om de een key te kraken. Je merkt hier absoluut niets van, afgezien van een toegenomen eigenwaarde en een intens gevoel van innerlijke voldoening als gevolg van het feit dat jij je lid van de wereldberoemde Dutch Power Cows mag noemen!
tevens komt deze tekst bijna voorledig van [url=http://www.tweakers.net]t.net[/url af
Verwijderd
Welk project heb je gekozen?Op maandag 11 maart 2002 10:10 schreef -webber- het volgende:
oe ik ga het strax ( mischien ) wel ff proberen. Bedank voor de posts !!![]()
![]()
Verwijderd
www.distributed.net en kies er maar 1.Op maandag 11 maart 2002 12:07 schreef -webber- het volgende:
waar kun je de software downloaden ??
Verwijderd
Ow, en KoW had het tegen Emphelator dus niet tegen jou
Verwijderd
Ik zou een ander project kiezen. RC5 is voor nieuwelingen niet echt interessant.Op maandag 11 maart 2002 12:09 schreef Gregole het volgende:
[..]
www.distributed.net en kies er maar 1.
Verwijderd
Niet alleen onze computers zijn snelOp maandag 11 maart 2002 12:12 schreef -webber- het volgende:
complimenten van het zo snel reageren van iedereen!
d2ol en distributed folding zijn net nieuw, en daar doen er nog geen 30 mee, dus kom je altijd in de stats. Genome@home en Folding@home kunnen we ook nog wel wat versterking gebruiken, en daar kom je waarschijnlijk ook wel in de stats.
ik persoonlijk zou distributedfolding aanraden, daar is toevallig ook net een FAQ van verschenen.Op maandag 11 maart 2002 12:13 schreef -webber- het volgende:
wat zou jij mij aanraden ( welk project ) voor mij
[topic=435734/1/100]
die van distrubuted.net gaat ie allemaal tekens tekeningetjes maken. heeft dit nut ?
Verwijderd
Als je mee wilt helpen aan kankeronderzoek moet je dus in de THINK hitparade kijken voor een linkje naar de FAQ.
Verwijderd
ik doe RC5 (nu sinds 9 dagen)Op maandag 11 maart 2002 10:42 schreef KoW het volgende:
Eh, welk project doe jij dan mee, want ik heb jou hier nog nooit eerder gezien
Verwijderd
Tss... kortzichtigOp maandag 11 maart 2002 10:13 schreef Fritzz het volgende:
Wij Nederlanders willen de beste zijn en daarom hebben wij jouw hulp nodig! Join DPC ende gij zijt geprezen!
Er zijn ook een pak belgen onder de DPC'ers hoor
Laten we het dus maar op 'nederlandstaligen' houden
tss, kortzichtig, je vergeet die Amerikaan bij Distributed Folding die 10-15% van de output op zich neemtOp maandag 11 maart 2002 20:19 schreef _piranha_ het volgende:
Tss... kortzichtig
Er zijn ook een pak belgen onder de DPC'ers hoor
Laten we het dus maar op 'nederlandstaligen' houden
Verwijderd
KoW...van alle mensen van wie ik het verwacht zou hebben zou jij de laatste zijn die die 2 door elkaar haalt. Die Amerikaan zit bij Folding@home en niet bij Distributed FoldingOp maandag 11 maart 2002 21:39 schreef KoW het volgende:
[..]
tss, kortzichtig, je vergeet die Amerikaan bij Distributed Folding die 10-15% van de output op zich neemt
hmm, vijf dingen tegelijk doen, en het lijkt ook zo op elkaar.Op maandag 11 maart 2002 22:24 schreef Silk_dude het volgende:
KoW...van alle mensen van wie ik het verwacht zou hebben zou jij de laatste zijn die die 2 door elkaar haalt. Die Amerikaan zit bij Folding@home en niet bij Distributed Folding![]()
Verwijderd
Nou vooruit dan, omdat je van die mooie stats maakt is het je alweer vergevenOp maandag 11 maart 2002 22:35 schreef KoW het volgende:
[..]
hmm, vijf dingen tegelijk doen, en het lijkt ook zo op elkaar.
Wel 1 pc extra assimileren voor een willekeurig project als boetedoening ok?
Verwijderd
Gaan we zo beginnen ja ?Op maandag 11 maart 2002 21:39 schreef KoW het volgende:
tss, kortzichtig, je vergeet die Amerikaan bij Distributed Folding die 10-15% van de output op zich neemt
Ik denk dat we met de term 'nederlandstaligen' wel de hoofdbrok van onze CPU Power meehebben hoor. Het aantal belgen lijkt me beduidend hoger dan het aantal...euh...andere buitenlanders
Bij deze nodig ik iedere buitenlander - tot zelfs de pygmeeën toe - uit om DPC te joinen
[quote]
Op maandag 11 maart 2002 10:41 schreef Emphelator het volgende:
de stats zijn de BOM
[/quote]
grrr> op zinnen met 'iets is' de bom rust copywright;P mag alleen gebruikt worden door een [BOM] anders niet:D