gf2mx400 pci: noname vs powercolor

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:24
Zeer binnenkort ben ik van plan om mijn voodoo 3 2000 te gaan vervangen voor een wat betere videokaart. Helaas heeft mijn pc alleen PCI sloten dus beetje nieuwe videokaart zal der niet in zitten :( Na een tijd te hebben gezocht leek me een GeForce 2 MX 400 met 64 mb de beste kaart vor mijn pc. Op pricewatch heb ik 2 van deze kaarten gevonden, nl. de Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI en de PowerColor GeForce2 MX400 64MB TV-Out (PCI). Aangezien ik beide merken niet echt ken en ook met de search functie en de faq niet echt veel erover heb kunnen vinden vroeg ik mij af of er hier misschien iemand was die mij advies kon geven over welke ik het beste zou kunnen kopen? De prijs is bija gelijk (rond de €125) dus dat maakt verder niet uit...

Alvast bedankt!

p.s.: als iemand nog een beter idee heeft over welke videokaart zou ik dat ook graag willen weten :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het probleem is, dat over die noname vrij weinig te zeggen valt, omdat er verder niets over te vinden is.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 20:42 schreef Ashen het volgende:
Op pricewatch heb ik 2 van deze kaarten gevonden, nl. de Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI en de PowerColor GeForce2 MX400 64MB TV-Out (PCI). Aangezien ik beide merken niet echt ken
noname is niet echt een merk, het is meer juist niet duidelijk wat voor merk het is. het kan dus elk merk zijn. Powercolor staat als een minder merk bekend dat slechte filters gebruikt, waardoor de 2d beeldkwaliteit achteruit gaat.

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:24
ah ok thnx voor de info, dat lijkt me allebei dus nix dus ben nog maar ff verder gaan zoeken en ben op de site van aci-computers de Nvidia GFII MX400 64 mb PCI tvout (voor €129 dus ongeveer hetzelfde) tegengekomen! Das tenminste merk dat ik ken dus denk dat ik daar maar voor ga :)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 21:54 schreef Ashen het volgende:
ah ok thnx voor de info, dat lijkt me allebei dus nix dus ben nog maar ff verder gaan zoeken en ben op de site van aci-computers de Nvidia GFII MX400 64 mb PCI tvout (voor €129 dus ongeveer hetzelfde) tegengekomen! Das tenminste merk dat ik ken dus denk dat ik daar maar voor ga :)
dat er nvidia voor staat wil niet zeggen dat nvidia de kaart heeft gemaakt, dit zal waarschijnlijk ook wel een noname zijn, maar ze noemen hem nvidia omdat de chip van nvidia is... nvidia maakt namelijk zelf geen kaarten... alleen de chips... (GPU'S)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

powercolor kaarten zijn niet fantastisch, ze werken, meer niet (inderdaad 2D beeld is zeker niet optimaal). Noname kan in principe ieder fuyong-hai merk zijn, en waarschijnlijk zal er niet veel verschil met de powercolor kaarten zijn.

bij veel shops worden de powercolor geforce kaarten ook verkocht onder "standaard geforce 2 mx400" etc.

en inderdaad, nvidia maakt zelf geen kaarten dus dat is ook gewoon een "standaard" of "noname" kaart.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die no-name kaart kan best ook een powercolor zijn..

en dat powercolor kaarten slecht beeld geven is ook maar weer een relatief begrip.. ik heb een powercolor gf2 GTS en ik heb echt geen last van slechte beeldkwaliteit.. het is niet minder dan mn vorige voodoo3.. alleen als je in hele hoge resoluties gaat werken zul je denk ik verschil zien met duurdere kaarten. Maarja mn monitor gaat toch niet hoger dan 1280x1024..

Verwijderd

ALs ik jou was zou ik maar even gaan doorsparen voor een compleet nieuw systeem...want in een Pentium 1 zul je geen verschil merken tussen een V3 en een GF2mx400...behalve dat je 32 bit kan draaien...Sonde van je upgrade!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

JWO

Op maandag 11 maart 2002 16:24 schreef NoStra het volgende:
ALs ik jou was zou ik maar even gaan doorsparen voor een compleet nieuw systeem...want in een Pentium 1 zul je geen verschil merken tussen een V3 en een GF2mx400...behalve dat je 32 bit kan draaien...Sonde van je upgrade!
dit slaat nergens op ;) waar staat dat ie een p1 heefT? hij kan net zo goed een intel810 cjipset oid met een snelle celeron :P

Verwijderd

Noname kan net zo goed Powercolor zijn , allebei even :r
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.