Hoi hoi 
Eindelijk is m'n waterkoeling klaar.
Over m'n vorige WC setup was ik namelijk niet helemaal tevreden (zie: [topic=278719/1/25] )
Dus ben ik een poosje geleden begonnen aan een nieuwe setup.
Alle groene (stugge) slangen heb ik vervangen voor groene (flexibele) slangen
Daarnaast heb ik zoveel mogelijk materiaal geprobeerd te gebruiken van me oude setup.
Dat was niet zo moeilijk want het enige wat dan nog overblijft is m'n pomp, koelblok en radiator
Maargoed, m'n nieuwe WC moest aan verschillende eisen voldoen:
• moet in m'n kast passen
• water moet makkelijk vervangbaar zijn
• zo bouwen dat ik er lang mee kan doen: dus meerdere generaties mee moet gaan (als ik switch van amd naar intel of naar andere socket formaten.
• mooi en degelijk zijn
• zo stil mogelijk
• zo min mogelijk ruimte in beslag nemen
Hmmz dat was nogal een behoorlijke opgave om aan die eisen te voldoen.
Maarja het was een uitdaging dus ging ik op school tijdens de les erover zitten puzzlen, ja niet in me pauze, dan heb ik wel wat beters te doen

Na het een en ander op papier gezet te hebben kwam ik al snel tot de conclusie dat het punt "zo min mogelijk ruimte in beslag moet nemen" erg moeilijk was.
Vooral omdat ik in deze WC setup ook een reservoir wilde hebben (die had ik namelijk niet in me vorige WC setup)
Totdat me opeens te binnen schoot dat m'n kap aan de voorkant van m'n A-Open HQ-08 bol is, hmmmmzzzz
Daar weet ik wel iets mee te doen dacht ik bijmezelf, en met die gedachte ben ik aan het werk gegaan.
Let aub niet op de kwaliteit van de plaatjes, ik heb namelijk nog niet zo enorm lang een digicam dus ik ben nog geen pro op dat gebied
(en alle plaatjes zijn 50% ge-resized)
Maargoed,
Eerst het een en ander gaan dremelen natuurlijk:

dat begint er al goed uit te zien:

tja, als we dan toch bezig zijn gaan we gelijk door( het een en ander in die metalen plaat aan de voorkant gedremeld):

(alle randjes en dergelijke zijn na afloop geschuurt, maarja om daar nou een foto van te maken?
)
Okee, we gaan door
Daarna pakte ik me mobo aan, want tja een mobo zonder een mod is niks natuurlijk
Zo gezegd zo gedaan (na een poosje alle heatsinks gezaagd te hebben) kwam het volgende eruit:

Heatsink hier, heatsink daar:

Maar ook me Corsair PC2400 kwam er niet genadeloos vanaf en moest een metamorfose ondergaan:

Tijd om dingen in te gaan bouwen:
Ziehier, de blackice, 2 fans en me HD ingebouwd:

De HD zit dus eigenlijk op de plek van de floppydrive, maar aangezien ik geen floppydrive gebruik hoef ik er ook niet 1 in me pc om stof te laten happen.
Na enige modificaties kon m'n hd op die plek gemonteerd worden.
De warmte die van de HD afkomt neemt ook een deel van de bovenkap op
Een view vanuit de binnenkant van me kast naar buiten toe via de radiator:

Het waterblok eerst mooi opgepoetst en de slangen aangesloten:

Zow, dan me proc in me mobo stoppen:

en toen de dangerden Maze 2 -new revision erop gezet(spacer zit er ook onder):

Veren en moeren aandraaien:

En op de backplate monteren van me kast:

*sponsord by: Eheim "voor als het echt goed moet zijn"

De slangen van en naar me waterblok en het vul gedeelte

Okee nou komt de grote truc
e hidden waterreservoir, thuis had ik nog zo'n koelelement liggen (zo'n ding die je in je vriezer mikt om onderweg als je ergens heen gaat iets koel te houden)
Die ben ik gaan bewerken, de onderkant is nou de bovenkant geworden en de bovenkant de onderkant.
In de bovenkant van dat ding zat namelijk een dopje waarmee ze die dingen hebben gevuld, dat is dus nu ge-promoveerd tot lek dop
hiermee laat ik al het water weglopen als ik ga verversen.
Aan de andere kant van dat ding heb ik een gaatje gemaakt en daar me slang in gestopt die van me radiator afkomt en dicht ge-kit.
Aan de voorkant ervan heb ik ook een gat gemaakt en daar ook een slang in gestopt.
En die loopt weer naar me waterpomp toe
(de witte plakkertjes en rode ijzerdraad zijn al verwijderd, alleen de tie-wrap zit er voor extra safety)
Plaatjes:

Van boven af gezien:

Kortom, met de plastic kap ervoor zie je er totaal niks meer van
En nog een plaatje vanaf de voorkant genomen langs de slang die dus naar me radiator loopt:

En nog een plaatje van m'n Sicce Nova pomp:

Zelfs me muis kon zich niet verbergen en moest een hidden mod ondergaan.
Aangezien de reciever altijd op me buro stond heb ik ook gelijk maar ingebouwd.

En voila, m'n buro is nog leger geworden
En het uiteindelijke resultaat:

Bovenaanzicht:

Schuin van ondere vanaf de pomp zo schuin naar boven toe naar het waterblok toe:

En het resultaat dat onder me buro staat
En zoals je ziet, zie je de reservoir totaal niet
Eigenlijk is vanaf de buitenkant niks bijzonders eraan te
zien, maar daar komt ook nog wel verandering in.
Dat zwarte kasje wat op de pc staat is mijn zelfgemaakte Mp3kast-bedien-kastje (zie ook: [topic=361815/1/25] )

En wat zit eruit eindelijk allemaal in:
AMD athlon XP1800+
Epox 8KHA+
2x 256MB Corsair PC2400
Maxtor 80GB 7200 RPM D740X
Asus Geforce 3 8200 Deluxe
Creative Audigy
Realtek NIC 10/100mbit
A-open DVD speler 8x 32x
Plextor 12x 10x 32x
A-open HQ-08 Aquamarijn
Logitech Mouseman wheel cordless (zit half in de pc
)
Rest van de hardware
Samsung 950P 19"
Creative 4FPS 2000 Digital
Logitech standard ramplank
Maar ik laten het natuurlijk hier niet bij
Plannen voor een baybus en een window ben ik alweer mee bezig.
Uiteraard zullen die 2 ook weer afwijken van de "normale" baybussen en windows.
Alle draden en dergelijke zijn nog niet helemaal perfect weg gewerkt maar daar ben ik ook nog mee bezig
Overclock resultaten heb ik nog niet echt, wel al het een en ander geprobeerd maar ben er nog niet fanatiek mee bezig geweest.
Temps @ 1533MHz zijn:
Idle: 22C
Stressed: 29C
nog eventjes een zegje, de extreem oplettende tweaker zal misschien het opvallen dat er op veel plaatjes er bijna altijd hardware in de kast zit, dat heb ik natuurlijk eerst allemaal verwijderd voordat ik aan de slag ging.
EDIT!!
IK drukte op verzenden in plaats van me post bewerken dus nu staat er maar een half verhaal, geduld even, dan typ ik de rest nog erachteraan.!
Edit2]
Pfoew eindelijk klaar
Eindelijk is m'n waterkoeling klaar.
Over m'n vorige WC setup was ik namelijk niet helemaal tevreden (zie: [topic=278719/1/25] )
Dus ben ik een poosje geleden begonnen aan een nieuwe setup.
Alle groene (stugge) slangen heb ik vervangen voor groene (flexibele) slangen
Daarnaast heb ik zoveel mogelijk materiaal geprobeerd te gebruiken van me oude setup.
Dat was niet zo moeilijk want het enige wat dan nog overblijft is m'n pomp, koelblok en radiator
Maargoed, m'n nieuwe WC moest aan verschillende eisen voldoen:
• moet in m'n kast passen
• water moet makkelijk vervangbaar zijn
• zo bouwen dat ik er lang mee kan doen: dus meerdere generaties mee moet gaan (als ik switch van amd naar intel of naar andere socket formaten.
• mooi en degelijk zijn
• zo stil mogelijk
• zo min mogelijk ruimte in beslag nemen
Hmmz dat was nogal een behoorlijke opgave om aan die eisen te voldoen.
Maarja het was een uitdaging dus ging ik op school tijdens de les erover zitten puzzlen, ja niet in me pauze, dan heb ik wel wat beters te doen
Na het een en ander op papier gezet te hebben kwam ik al snel tot de conclusie dat het punt "zo min mogelijk ruimte in beslag moet nemen" erg moeilijk was.
Vooral omdat ik in deze WC setup ook een reservoir wilde hebben (die had ik namelijk niet in me vorige WC setup)
Totdat me opeens te binnen schoot dat m'n kap aan de voorkant van m'n A-Open HQ-08 bol is, hmmmmzzzz
Daar weet ik wel iets mee te doen dacht ik bijmezelf, en met die gedachte ben ik aan het werk gegaan.
Let aub niet op de kwaliteit van de plaatjes, ik heb namelijk nog niet zo enorm lang een digicam dus ik ben nog geen pro op dat gebied
Maargoed,
Eerst het een en ander gaan dremelen natuurlijk:

tja, als we dan toch bezig zijn gaan we gelijk door( het een en ander in die metalen plaat aan de voorkant gedremeld):

(alle randjes en dergelijke zijn na afloop geschuurt, maarja om daar nou een foto van te maken?
Okee, we gaan door
Daarna pakte ik me mobo aan, want tja een mobo zonder een mod is niks natuurlijk
Zo gezegd zo gedaan (na een poosje alle heatsinks gezaagd te hebben) kwam het volgende eruit:

Heatsink hier, heatsink daar:

Maar ook me Corsair PC2400 kwam er niet genadeloos vanaf en moest een metamorfose ondergaan:

Tijd om dingen in te gaan bouwen:
Ziehier, de blackice, 2 fans en me HD ingebouwd:

De HD zit dus eigenlijk op de plek van de floppydrive, maar aangezien ik geen floppydrive gebruik hoef ik er ook niet 1 in me pc om stof te laten happen.
Na enige modificaties kon m'n hd op die plek gemonteerd worden.
De warmte die van de HD afkomt neemt ook een deel van de bovenkap op
Een view vanuit de binnenkant van me kast naar buiten toe via de radiator:

Het waterblok eerst mooi opgepoetst en de slangen aangesloten:

Zow, dan me proc in me mobo stoppen:

en toen de dangerden Maze 2 -new revision erop gezet(spacer zit er ook onder):

Veren en moeren aandraaien:

En op de backplate monteren van me kast:

*sponsord by: Eheim "voor als het echt goed moet zijn"
De slangen van en naar me waterblok en het vul gedeelte

Okee nou komt de grote truc
e hidden waterreservoir, thuis had ik nog zo'n koelelement liggen (zo'n ding die je in je vriezer mikt om onderweg als je ergens heen gaat iets koel te houden)
Die ben ik gaan bewerken, de onderkant is nou de bovenkant geworden en de bovenkant de onderkant.
In de bovenkant van dat ding zat namelijk een dopje waarmee ze die dingen hebben gevuld, dat is dus nu ge-promoveerd tot lek dop
Aan de andere kant van dat ding heb ik een gaatje gemaakt en daar me slang in gestopt die van me radiator afkomt en dicht ge-kit.
Aan de voorkant ervan heb ik ook een gat gemaakt en daar ook een slang in gestopt.
En die loopt weer naar me waterpomp toe
(de witte plakkertjes en rode ijzerdraad zijn al verwijderd, alleen de tie-wrap zit er voor extra safety)
Plaatjes:

Van boven af gezien:

Kortom, met de plastic kap ervoor zie je er totaal niks meer van
En nog een plaatje vanaf de voorkant genomen langs de slang die dus naar me radiator loopt:

En nog een plaatje van m'n Sicce Nova pomp:

Zelfs me muis kon zich niet verbergen en moest een hidden mod ondergaan.
Aangezien de reciever altijd op me buro stond heb ik ook gelijk maar ingebouwd.

En voila, m'n buro is nog leger geworden
En het uiteindelijke resultaat:

Bovenaanzicht:

Schuin van ondere vanaf de pomp zo schuin naar boven toe naar het waterblok toe:

En het resultaat dat onder me buro staat
En zoals je ziet, zie je de reservoir totaal niet
Eigenlijk is vanaf de buitenkant niks bijzonders eraan te
zien, maar daar komt ook nog wel verandering in.
Dat zwarte kasje wat op de pc staat is mijn zelfgemaakte Mp3kast-bedien-kastje (zie ook: [topic=361815/1/25] )

En wat zit eruit eindelijk allemaal in:
AMD athlon XP1800+
Epox 8KHA+
2x 256MB Corsair PC2400
Maxtor 80GB 7200 RPM D740X
Asus Geforce 3 8200 Deluxe
Creative Audigy
Realtek NIC 10/100mbit
A-open DVD speler 8x 32x
Plextor 12x 10x 32x
A-open HQ-08 Aquamarijn
Logitech Mouseman wheel cordless (zit half in de pc
Rest van de hardware
Samsung 950P 19"
Creative 4FPS 2000 Digital
Logitech standard ramplank
Maar ik laten het natuurlijk hier niet bij
Plannen voor een baybus en een window ben ik alweer mee bezig.
Uiteraard zullen die 2 ook weer afwijken van de "normale" baybussen en windows.
Alle draden en dergelijke zijn nog niet helemaal perfect weg gewerkt maar daar ben ik ook nog mee bezig
Overclock resultaten heb ik nog niet echt, wel al het een en ander geprobeerd maar ben er nog niet fanatiek mee bezig geweest.
Temps @ 1533MHz zijn:
Idle: 22C
Stressed: 29C
nog eventjes een zegje, de extreem oplettende tweaker zal misschien het opvallen dat er op veel plaatjes er bijna altijd hardware in de kast zit, dat heb ik natuurlijk eerst allemaal verwijderd voordat ik aan de slag ging.
EDIT!!
IK drukte op verzenden in plaats van me post bewerken dus nu staat er maar een half verhaal, geduld even, dan typ ik de rest nog erachteraan.!
Edit2]
Pfoew eindelijk klaar
39