Toon posts:

Waarom wil dat ding het nou niet doen?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ERRUG frustrerend probleem. Al m'n gamez crashen meteen nadat ze gestart zijn. Dus alles wat m'n videokaart in 3D moet renderen daar hangt m'n systeem keihard op. :(

Ik heb de nieuwste drivers van mobo, videokaart etc. geinstalleerd, ook het nieuwste bios voor mobo geflashed. Heb kaarten verwijderd, verwisseld enz. Nix helpt tegen het vastlopen. Ik heb win98, WinME geinstalled, crasht nog steeds GVD :(

Wie weet hoe ik gewoon normaal leuk een game kan spelen op een AMD systeem? Want als ik m'n videokaart in m'n Intel systeem douw werkt alles perfect! (Celeron 500)

Er is ook nix overclocked.

System specs:
AMD Athlon 700
Epox EP-7KXA
128 MB SDRAM (PC100)
Diamond Viper V770 Ultra
SBlive 1024
Hauppauge WinTV/radio
Diamond Fireport 40 SCSI
Creative DXR3 MPEG
3com 10/100 nic

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het volgende was op de Hastec site te vinden:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(1-1) Werkt de Viper AGP ook in combinatie met een AMD K6 3DNow! processor?
De Viper kan zonder problemen samen werken met een AMD processor. Op een Niet-Intel-Chipset moederbord is echter wel het volgende van belang:

- gebruik maken van een driverversie 4.10.01.0239 of hoger voor de Viper V550
- de laatste AGP- en Busmasteringdrivers installeren voor de chipset van het moederbord. Drivers kunt u bijvoorbeeld vinden op www.via.com.tw of www.ali.com.tw
- in geval van een Via chipset, de laatste IRQ-routing driver installeren.
- ervoor zorgen dat de AGP-poort niet op meer dan 66mhz draait[/quote]In de tijd dat deze faq werd geschreven was er nog geen Athlon, dus ik zou toch serieus aandacht aan dit artikel besteden...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de info! De meeste dingen wat hun beschrijven heb ik zo onderhand wel gedaan.

Drivers etc. heb ik allemaal al geprobeerd. AGP Bus heb ik ook niet overclocked, draait netjes op 66 MHz.

Toch maar eens hastec meelen denk ik.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Niet om het een of ander, maar ik ben wel eens reuze benieuwd of een ander AGP kaartje het wel doet in de Athlon config. Misschien een probleem met je AGP-slot?
Of had je dat al gechecked?

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen vergelijkbaar AGP kaartje ter beschikking om te testen.

KLOTE ZOOI :( :( :(

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
of een ander amd mobo...
Hoe zit het met de voeding???
Heb je al een nieuwe bios voor je videokaart?

I’m not like the OTTERS

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

SaNoerdo.
Je zal toch wel iemand IRL kennen, die jou aardig genoeg vindt om ff zijn/haar TNT2 kaartje uit te lenen? Vast en zeker wel.

Heal the internet ...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als ik dat lijstje zo eens bekijk, dan zou het best eens een IRQ-probleem kunnen zijn.
Vooral die TNT-kaart houdt er helemaal niet van dat andere apparaten ook dezelfde IRQ delen!
Kan je eens een lijstje plaatsen met alle interrupts die worden gebruikt?

PSN-id: Chrasher

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb hetzelfde probleem gehad, de voeding! Gebruik minimaal een 300Watt voeding.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

duderuud

Sliden is koel

Ik heb soortgelijk probleem gehad met een V550, het D3D gedeelte crashte elke keer. Kon mijn probleem oplossen door in de bios de 'Aperature Graphic Memory' (oid) zo laag mogelijk te zetten, stond bij mij op 64mb, moest op 16mb staan.

Misschien heb je er wat aan...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 300 Watt, das wel ok denk ik.
Ik heb ook net een reactie van hastec gekregen, volgens hun kan het een IRQ probleem zijn.

Ik heb "assign IRQ to VGA" in BIOS aan staan maar het vervelende is dat in win98/ME er toch nog een apparaat is die op het zelfde IRQ gaat zitten, en wijzigen kan niet!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Wat is dat voor apparaat dan? Als het een PCI/ISA-insteekkaart is, probeer dan een ander PCI of ISA slot. Dat wil nog wel eens werken.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

had ook ongeveer zelfde probleem, pas nadat ik een prog "chipid" geinst had is ie stabiel. (superbyspass uit zetten)

goede voeding wil inderdaad ook wel helpen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1