Ik heb hier een 2 TNT2 videokaarten die een horizontale echo over het beeld geven na een beetje expirimenteren ben ik erachter gekomen dat dit waarschijnlijk aan het analoge gedeelte van de signaalomzetting moet liggen de vlak "voor" de monitor aansluiting zit. Weet iemand waar ik documentatie kan vinden over hoe het VGA signaal werkt (dus niet de pinlayout) of weet iemand toevallig waar dit probleem zit en hoe het is op te lossen?
Ben ik dan echt nog de enige tweaker die zelf hardware repareert
zijn hier verder helemaal geen soldeurs meer
Ik heb ooit ook zoiets gehad, toen was het een slecht kabel icm met een switchbox. Misschien is het makkelijk om eerst de monitor met kabels te testen op een andere computer op dezelfde resolutie, voordat je met een solderebout op de kaart tekeer gaat. Misschien is ook gewoon de connector op de kaart niet meer 100%.
Veel succes !
Veel succes !
Murphy was an optimist
Heb ik ook op een KVM switch. Op de ene PC zie je door het scherm de FreeBSD prompt van de andere PC horizontaal voorbij vliegen.Op dinsdag 12 maart 2002 09:08 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik heb ooit ook zoiets gehad, toen was het een slecht kabel icm met een switchbox.
Is wel grappig dat de ene een windows bak is en dan zie je op de achtergrond een FreeBSD login voorbij komen
ach, ik erger er me niet aan. tis toch maar een kvm switch waar wat servers opzitten.
Ik heb alles uitvoerig getest, maar het ligt aan de kaart... Waarschijnlijk geeft hij een te hoog signaal voor de monitor of mankeert er iets aan de hsync...