Tbird 800 + Asus K7V en veeel problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 21:54

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Ls,

Ben sinds een paar dagen de 'ehum trotse' eigennaar van een Tbird 800 met een K7V mb.. Alles leuk in elkaar gezet, en installen maar... yeah.. NOT.. post gehad e.d. en setup van Windows 98... windows laat zich installen maar stop er al snel mee (system.dat 'is beschadigt'). Moedeloos wordt ik er van. In den winkel zeggu ze, moet je de patches draaien, ik, PRIMA, doen we dan maar, opnieuw windows isntalled (14de keer ondertussen) meteen die patches gedraait (staan er 3 op de CD)(Registry gein, en AGP patch, en een mini port ). Na bijna de install (W98-) klaar te hebben, stop m'n Nic (3com 3c509b) er gewoon mee. Resultaat, windows herstart, zet een 'system.dat' terug en ik ben na 2 uur rommellen weer HELEMAAL terug bij AF!..

WIE OHHHH WIE kan mij helpen. Het is m'n eerste AMD cpu, en ben nu in staat om een Intel te halen... Ik wil AMD ook us proberen en DIT is het resultaat, .. iemand ENIG idee, want zo is het vertrouwen voor mij snel pleite in AMD....

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

ik weet het niet zeker maar ik dacht niet dat een tbird op de k7v kan ik heb zelf een k7v met een normale athlon en die gaat als een trein, nou raad ik je aan om eens te proberen met een maat van je of zo die wel een tbird mobo heeft om te chekken of je cpu niet verrot is en daarna je mobo

of omgekeerd (eerst je mobo en dan je cpu)

greetz the master

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Now support AMD® DuronTM / ThunderbirdTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU, 5 PCI, 1 AMR, 3 PC133/PC100 DIMM, AGP Pro 4X, Stepless Frequency Selection

Hij moet er op werken volgens Asus.. De CPu en Moederboard zijn gecheckt.. het is HOPELOOS in oorde... Enig ervaringen met de PATCHES??? ik heb er 2 .. welke/wat hebbie voor patch...

Verwijderd

Een A7V dus. Socket versie.

Als dat zo is en je blijkbaar niet het verschil weet tussen een K7V of een A7V(BIOS flashen?!). Zou je dan niet gewoon je systeem in de winkel laten preppen?!

Maarre als je het echt zelf wil:
Van de insteekkkaarten alleen je videokaart plaatsen. Wanneer je dan een installatie van Win98SE doet, moet ie sowieso helemaal de setup doorlopen.
Pas wanneer je na de complete setup(de OS installatie is dus al klaar) de specifieke driver voor je AGP videokaart wil installeren, installeer eerst de VIA AGPpatch. Meer dan die AGP patch heb je voor Win98SE niet nodig. Dus totdan kan software niet de boosdoener zijn. Voor de gerustelling kun je als nog het 4in1driverpakketje installeren. En uiteraard (her)installatie van DX7a.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:01
De K7V heeft de KX133 chipset, en die werkt niet erg lekker samen met de T-bird ivm timing probleempjes. Sommige fabrikanten (zoals Asus en Abit) zeggen dat hun borden dat wel kunnen... Maar ik weet niet of ze je de garantie geven dat het werkt. Volgend VIA werkt het in ieder geval niet... Ik zou proberen of je de K7V en de Slot A T-bird kunt omruilen voor een A7V en een Socket A T-bird...

Verwijderd

Ik denk dat die 3Com kaart het probleem is, ik heb zelf een A7V met een Duron 600, die had precies hetzelfde probleem, na vervangen van de 3Com509 voor een noname netwerkkaart lipe alles als een zonnetje.

suc6

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Ik zal us bellen met die shop, of ze daarmee kunnen leven.... Wel jammer hoor.. het had zo mooi kunnu zijn... ;-(

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Ik gaat morgen met een collega aan de slag, en proberen de 3COM te vervangen met een ander prulletje. I'll keep you up to date.

Verwijderd

Haal eerst alle insteekkaarten er maar eens uit. OS installen, en dan 1 voor 1 kaarten installeren, daar waar ie misgaat ligt je probleem.

Je A7V kan probleemloos met thunderbird overweg, dus dat is het niet.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
ik heb een Asus K7V en ik ga inderdaad wederom van scrats beginnen, 1 voor 1, en de 3Com als laatste..... zucht.... zucht....

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
FFies voor die het boeient vinden;

Na het weghalen van de kaartjes bleef alleen video plankie over. Agp Patch gerunt en de IRQ routing ding.. FOUT FOUT FOUT.. later kwam iker achter dat de AGP patch nodig is, alleen de IRQ routing niet!.. tot op heden zit er in de VideoPlank, SB Live, en Miro kaart, en stabiel ;-).. nu de rest nog...

Tot zover, Comming up more.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Heb je een K7V of een K7V-T? Want als je een gewone K7V hebt, ben je een aap, en moet je die t-bird om gaan wisselen voor een classic. (Of je K7V voor een A7V (wel socket A).

A7V (ATX, 200MHz FSB, 2x Ultra DMA/100)
Now support AMD® DuronTM / ThunderbirdTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU, 5 PCI, 1 AMR, 3 PC133/PC100 DIMM, AGP Pro 4X, Stepless Frequency Selection and PC Health Monitoring.

K7V-T (ATX)
Now support AMD® ThunderbirdTM & AthlonTM 500MHz ~ 1GHz+, 5 PCI, up to 1.5GB PC133/PC100 SDRAM, AGP Pro 4X (64MB AGP-V6600 Pro enabled), 200MHz FSB, Ultra DMA/66.

K7V (ATX)
Now support AthlonTM 500MHz ~ 1GHz+, 5 PCI, up to 1.5GB PC133/PC100 SDRAM, AGP Pro 4X (64MB AGP-V6600 Pro enabled), 200MHz FSB, Ultra DMA/66.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Als je even de moeite had genomen had je kunnen lezen in de history dat;

Geplaatst door Macconner - dinsdag 12 september 2000 10:01

--------------------------------------------------------------------------------
Now support AMD® DuronTM / ThunderbirdTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU, 5 PCI, 1 AMR, 3 PC133/PC100 DIMM, AGP Pro 4X, Stepless Frequency Selection
--------------------------------------------------------------------------------
...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Waar heb je die info vandaan dan? Want ik ken het niet vinden, alleen dat ie de AthlonTM onderteunt.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Tja.. het is HOPELOOS.. de PC gaat T'rug. en mogen ZIJ het doen als ze het zo goed kunnen, Ik start een Proggie op (TV/Radio Tool) en zet er een paar zenders in, en BAM zegt windows, stuk, SYSTEM.DAT terug en Jahoor.. WEER TERUG BIJ AF :(:(:(:(:(

Dus... M'n vertrouwen in AMD is nu weer HELEMAAL NUL!!!!!! .. ik hoop dat er een fout in het MB / Mem of CPU zit.. en dat er aan ut vertrouwen gebouwd kan worden, want 800Mhz is toch wel lekkuuuuuur....

latersz

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:11
Erm, ik weet niet wat je denkt, maar K7V is SLOT A, geen socket A, dus aangezien er geen slot A duron's bestaan, moet je een socket A mobo hebben, en het enige socket A mobo wat er van ASUS is is juist ja, een A7v(die ik ook in mijn typmachine heb zitten) dus je moet gewoon een sockect A mobo heben, dus de A7V. sanders vindt ik het al knap dat jij je mobo heb omgebouwd van SLOT An aar een socket :) *update* owja, en die link die je gaf gaat dus naar de info van een A7V...

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Inderdaad.. geheel m'n fout!..

K7V-T (ATX)
Now support AMD® ThunderbirdTM & AthlonTM 500MHz ~ 1GHz+, 5 PCI, up to 1.5GB PC133/PC100 SDRAM, AGP Pro 4X (64MB AGP-V6600 Pro enabled), 200MHz FSB, Ultra DMA/66.

.. that's the one... helaas is tie zo instabiel als een druppel op een gloeiende plaat :( maar we gaan ut beleven ;) als tie terug komt met andere onderdelen.. en als het hun ook niet lukt, dan heb ik de GROOTSTE LOL ;);););)

Laterz.

Verwijderd

Bij Asus geplukt... ff voor de duidelijkheid!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>K7V-T (ATX)

K7V (ATX)
Now support AthlonTM 500MHz ~ 1GHz+, 5 PCI, up to 1.5GB PC133/PC100 SDRAM, AGP Pro 4X (64MB AGP-V6600 Pro enabled), 200MHz FSB, Ultra DMA/66.

SLOT A

A7V (ATX, 200MHz FSB, 2x Ultra DMA/100)
Now support AMD® DuronTM / ThunderbirdTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU, 5 PCI, 1 AMR, 3 PC133/PC100 DIMM, AGP Pro 4X, Stepless Frequency Selection and PC Health Monitoring.

SOCKET A[/quote]

Verwijderd

hehehe, zit ik net een mooi verhaaltje voor je te tikken, heb je't zelf gevonden... :)

edit:

Wat ga je nu doen? Moederbord of CPU omwisselen...? Wel DOM trouwens van die amateurs, dat ze je een K7V geven... ik wist dat KX133 niet lekker liep met een T-Bird (slot-a) maar had het toch geprobeerd. En op me KA7 (KX133) werkte het dus NIET!

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Internet Rulez ;-))) kun je bijna alles op vinden ;-)

.. wat ik ga doen, de Kast gaat morgen terug (Specs: K7V-T, 128MB, Matrox G400, 3com Nic, 29160U2W, sblive 1024 en MiroPCTVPro ding en en TBird 800,.. ) Hun mogen het doen, als zij het zo goed kunnu... ze hebben me wel het juiste board gegeven, de K7V- T .. .. we gaan afwachten wat ZIJ voor ondervindingen doen.. en ben HEEL BENIEUWD of het ze lukt!... denk ut nie.. heb alle mogelijkheiden gehad ondertussen, patches versie's volgoorde.. NOEM ut maar op..;(

Time will tell ;)

Verwijderd

wat een prutser die maccie ;) he mac zo prutsen we allemaal wat aan ;)

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
He, Xeon dude(d) :)

Tja. .wat zal ik zeggu.. m'n dualtje draait toch STUKKEN stabieler, Langer en zonder problemen dan jouwus... en dan maar niet over de server te hebbu,, maar inderdaad, we prutsen wat aan ... of af. ;););););););)

Pagina: 1