Toon posts:

Zoek stille PSU. Stiller dan de Sirtec 340Watt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een super stille PC maken zodat ik 's avonds kan downloaden. Ik heb nu een Zalman 5001-CU op mijn XP 1700+ en heb de fan op 5V staan. Dit maakt een heel zacht geluid. Ik kan alleen 's avonds nog wel mijn PSU fan horen. Ik heb overal gezocht, maar kan geen specs vinden hoeveel DB de fan maakt. Weet iemand of er stillere PSU's zijn dan mijn Sirtec 340Watt PSU? Het moet wel minimaal 300Watt zijn ivm mijn XP 1700+ CPU.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
>> [forum=6].

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Enermax 350W whisper. Heb ik ook, en hij is erg stil...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
weet je zeker dat die PSU stiller is? Mijn Sirtec is namelijk niet luidruchtig, maar 's nachts kan ik dat ding nog horen. Hoeveel DB is die Enermax?

Verwijderd

Gewoon wennen aan het geluid. ik slaap nu gewoon door mijn gemodde amd1330 heen met 2 extra fans!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 10 maart 2002 20:21 schreef Aico het volgende:
weet je zeker dat die PSU stiller is? Mijn Sirtec is namelijk niet luidruchtig, maar 's nachts kan ik dat ding nog horen. Hoeveel DB is die Enermax?
Hij is vrij stil... Ik ga binnenkort m'n CPU-fan modden, want die komt er ruim boven uit...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom de hele psu vervangen? Alleen de fan is toch genoeg :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Maar als dan eindelijk je PSU stil genoeg is, wordt je weer 'gek'van de 'herrie' van je harde schijf!
Dus weer een akoustisch geisoleerde behuizing kopen/maken (dat laatste met akoustisch-bitumen )

Suc6 ;-)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PSU niet openmaken ivm garantie. En nee mijn HDD komt er niet boven uit :). Ik wil een super stille PC hebben en heb pas een 80GB Maxtor 5200RPM gekocht. 5200RPM ja, omdat die echt niet hoorbaar zijn. Mijn oude 7200RPM Seagate maakte veel geluid. Ik hoor dus alleen mijn PSU fan nog. De 5001-CU fan op hoger dan 5V vind ik al teveel lawaai maken.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 10 maart 2002 20:29 schreef Bart_Banaan het volgende:
Maar als dan eindelijk je PSU stil genoeg is, wordt je weer 'gek'van de 'herrie' van je harde schijf!
Dus weer een akoustisch geisoleerde behuizing kopen/maken (dat laatste met akoustisch-bitumen )

Suc6 ;-)
had ik dus ook last van...van mijn HDD. maar ik heb hem nu in een 5,25" bay gehangen met elastiekjes. onwijs makkelijk (ligt wel een beetje aan de kast denk ik), onwijs stil (het ding maakte i.c.m. de kast nog meer herrie dan ik in eerste instantie dacht)en de vermindering in performance die het zou opleveren kan ik niet merken, dus....

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Dan maar waterkoelen!
Of watjes in je oren, want je CPU koeler op 5V, hoe hoor je dat??
Dan maar alle gaatjes (behalve die aan de onderkant) dichten, en die bitumen, dat is een goeie tip, onthouden hoor!
8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al waterkoeling gehad en dat maakt echt wel meer lawaai dan wat ik nu heb. Ik wil alleen een stille PSU hebben.

Die HSF koelt mijn XP 1700+ echt verrassend goed. Amb temp 28, CPU temp 51 stressed met de fan op 5V.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Probeer dan 3Volt naar ventilator, CPU mag tot 110graden!

8-)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de PSU.............

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

OK, voor m'n beurt!
We hebben het over PSU!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 10 maart 2002 21:12 schreef Bart_Banaan het volgende:
Probeer dan 3Volt naar ventilator, CPU mag tot 110graden!

8-)
Ik zou het maar niet proberen :P
Pagina: 1