Toon posts:

Zelfmade fanduct alu op Coolm EP5-6I11

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Je ben wel lekker bezig geweest hè.

zeer netjes gemaakt BTW

Verwijderd

Netjes! :9~ Heb je ook een bouwtekening? Zodat wij er ook nog een graantje van mee kunnen pikken.. Al is het maar als voorbeeld.. ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dat heb je heel netjes gedaan :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Netjes gemaakt

iStockphoto

Verwijderd

ziet er strak uit :)

Verwijderd

mooi hoor :7

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Heel netjes!

Maar heeft het nou ook nut gehad :?

Verwijderd

wow heel netjes gemaakt !

hoe heb je alles aan elkaar bevestigt ???

Verwijderd

Nog enig tempverschil?

Verwijderd

ziet er heel netjes uit, maar waarom vraagt niemand wat het effectieve resultaat is ipv hoe hij het gemaakt heeft??

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Mooi hoor. Maar waarom heb je het op zo'n goedkope Coolermaster cooler. Kan je beter ook gelijk ff een andere cpu koeler maken >:) .

iRacing Profiel

Verwijderd

Mooi gemaakt,maar of het nut heeft?
je knijpt de luchttoevoer af,met als gevolg minder weerstand voor de fanbladen,waardoor deze harder gaat draaien en meer lawaai veroorzaakt.
Vreemde zaak.

Voor de rest netjes.

Verwijderd

lekker man! :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 20:19 schreef flippie.ff het volgende:
Mooi gemaakt,maar of het nut heeft?
je knijpt de luchttoevoer af,met als gevolg minder weerstand voor de fanbladen,waardoor deze harder gaat draaien en meer lawaai veroorzaakt.
Vreemde zaak.

Voor de rest netjes.
Nee deze fan`s 80mm maken veel minder geluid dan de orginele delta`s 60/10mm en ze koelen hetzelfde idle en koeler onder full load.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 20:14 schreef Aico het volgende:
Nog enig tempverschil?
Bijna niet maar wel 2keer stiller dan de orginele fan`s.

Verwijderd

ahh!!..je bedoelt een fanadaptor...

Verwijderd

Jammer dat een fanduct niet werkt! Versteeg..schroef die fan eens op die heatsink dmv van een fanguard op je Heatsink te schroeven...en daarop je fan weer te schroeven. Je zult zien dat hij zonder fanduct beter presteerd! Is mijn ervaring...ik heb ook veel geprutst met die rotzooi.. De 80mm fan met fanguard werkt echt beter als met fanduct! Test maar eens..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 02:26 schreef NoStra het volgende:
Jammer dat een fanduct niet werkt! Versteeg..schroef die fan eens op die heatsink dmv van een fanguard op je Heatsink te schroeven...en daarop je fan weer te schroeven. Je zult zien dat hij zonder fanduct beter presteerd! Is mijn ervaring...ik heb ook veel geprutst met die rotzooi.. De 80mm fan met fanguard werkt echt beter als met fanduct! Test maar eens..
Het gaat mij er om dat het op deze manier veeeeel stiller is dan met de orginele fan`s. En als ik nog hoger wil oc`n dan kan ik beter een goeie kwaliteit heatsink er op zetten en dan voor prestatie`s gaan, dan kan ik beter geen fan adapter gebruiken.Maar nu gaat het om zo min mogenlijk geluid. 24/7.

• breinonline
  • Laatst online: 20:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Op maandag 11 maart 2002 02:26 schreef NoStra het volgende:
Niet altijd, bij mij werkte het standaard kl*te iceberg 40mm koelertje beter dan mijn 80mm op een fanquard op mijn koelblok. Dus dat is een kwestie van uitproberen denk ik.

Btw, zeer mooi gemaakt :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 08:42 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat het op deze manier veeeeel stiller is dan met de orginele fan`s. En als ik nog hoger wil oc`n dan kan ik beter een goeie kwaliteit heatsink er op zetten en dan voor prestatie`s gaan, dan kan ik beter geen fan adapter gebruiken.Maar nu gaat het om zo min mogenlijk geluid. 24/7.
Ja maar het komt er dus op neer dat de fanadapters verspilde moeite is...vooral als het jou gaat om het geluid..

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dat ding niet zwaar?

They made me do it.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Op maandag 11 maart 2002 11:14 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ja maar het komt er dus op neer dat de fanadapters verspilde moeite is...vooral als het jou gaat om het geluid..
Je kan toch een goede 120mm fan r op zetten, die je je bv op 7 of 5 volt, dan maakt die toch nog net zoveel FCM als de 80mm dier er eerst op zat .. toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 11:14 schreef NoStra het volgende:

[..]

Nee geen verspilde moeite want met de orginele 60/10 delta`s is het een herrie en met deze fan adapter en 80mm is het de helft aan geluid en toch de zelfde prestaties idle en onder full load 2c beter.

Verwijderd

hmm ff een klein idee. als je nou een soort fanduct maakt zonder zijwanden, dus alleen een frame waarop je de koeler monteert? (fingerguard idee) dan heb je de voordelen van een 7v 80/92/120 mm fan (120 mm liefst :D ) en niet de nadelen van een fanduct.

word dan zoiets als dit

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2159539267

uitleg:

binnenste rondjes zijn voor montage op je heatsink, buitenste gaatjes voor montage op je 80/90/120 mm fan die je dan uiteraard op 7 volt laat lopen.

eventueel kun je de buitenste ring weg buigen van de binnenste ring zodat de fan iets boven de sink komt te hangen, moet je er alleen wel rekening mee houden dat de lengte tussend e binnenste en buitenste ring dan ook meer moet zijn. vrij eenvoudig te maken en voldoet prima.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

Atmoz

Techno!!

Je bent weer goed bezig he meneer A.P. ;)

Nice work...die past vast en zeker mooi in je volgende casemod!!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19

Damian

Insane Obtrusion

errug nice, mareh, een Bouwtekening zal wel fijn zijn, ikke ook maken willen :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1