80GB WD HD wordt niet goed gedetecteerd, tips?

Pagina: 1
Acties:

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
Beste mensen,

Systeemspecs
Asus P2B-VM
P3-500
Win2K Prof.
640MB intern
BIOS revision 1011

Onlangs een nieuwe Western Digital 80 GB gekocht maar ik krijg hem helaas niet aan de praat.
Er hangen 2 andere hardeschijven aan het primaire IDE kanaal, een 9Gb Fujitsu (primary master) en een 13Gb Seagate (primary slave).
De nieuwe hardeschijf komt aan het secondary IDE kanaal te hangen als slave (niet dat dit uit zou maken want hij zou op elke poort moeten KUNNEN werken).

Ik heb het mobo voorzien van de laatste BIOS en zowel de BIOS als de SETUP settings naar 'factory default' teruggezet.

De hardeschijf wordt in het eerste 'post' scherm correct gedetecteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.beun.net/kokkers/boot.jpg

In het daaropvolgende boot scherm blijft het systeem echter hangen bij het detecteren van de schijfgrootte van het nieuwe beestje (zie plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://www.beun.net/kokkers/boot1.jpg

Is dit een bekend probleem?
Heeft iemand tips?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 13:35

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Met een bios update zal je een end kunnen komen denk ik.
Moet je naar de site van je mobo gaan (niet naar award)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 18:52 schreef nhimf het volgende:
Met een bios update zal je een end kunnen komen denk ik.
Moet je naar de site van je mobo gaan (niet naar award)
toevoeging:
Er zijn ook HDD fabrikanten die software bijleveren (meestal iets van OnTrack DiskManager), die moet je gebruiken als je (echt!) geen bios updates kan vinden die 't verhelpen.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Als je er in je bios eens een handmatige detectie overheen gooit? Vind hij hem dan wel of loopt ie dan ook vast? En als je er met de hand de juiste instellingen in gooit? (staan vast wel op de sticker op de HD zelf)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

frapex

got r00t

gewoon niet laten detecteren.. het is toch niet je eerste hardeschijf.. windows ziet de schijf wel .. :) (linux doet het in ieder geval :P )

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
met een bios update moet hij wel werken, kijk maar op de site. Ik heb hetzelfde probleem gehad met een matrox 60 gig
die werd wel gedetecteerd maar daarna liep de computer vast

Verwijderd

Probeer hem toch maar is als master

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Volgens mij zit MadMurduck op het juiste pad. Dat mobootje van jou is natuurlijk behoorlijk op leeftijd. Hier kun je iig alle technische info nogmaals nalezen: http://www.asus.com.tw/mb/archives/mbp2b-vm.zip
Mare waarschijnlijk zal je met softwarematige ondersteuning moeten gaan werken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mocht je dit niet lukken, dan kun je altijd nog een extra controller erbij zetten.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo'n controller werkt (eigen ervaring) een stuk makkelijker als die HD software, je moet veel aanknommelen om 't geinstalleerd en gedeinstalleerd te krijgen!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 11 maart 2002 07:40 schreef Flipmo2K het volgende:
Zo'n controller werkt (eigen ervaring) een stuk makkelijker als die HD software, je moet veel aanknommelen om 't geinstalleerd en gedeinstalleerd te krijgen!
Alleen kunnen we natuurlijk niet in de portomonee van Kokkers kijken. Waar praten we dan eigenlijk over? €50 ofzo:? (jaja, pricewatch I know...)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

kijk es naar die promise ata 100 kaartjes die zijn wel flex volgens mij :)
Pagina: 1