Epox 8K3A+ (kt333) review

Pagina: 1
Acties:

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepub.com/reviews/motherboards/epoxkt333/5.html1.gif
Hier krijgt het oudere broertje 8KHA+ billenkoek
Although VIA opted to bypass this model of their KT333, many motherboard manufacturers are continuing to release their KT333-based products. EPoX is among them. Given the results, the EPoX 8K3A+ offers better performance than any other motherboard sporting non-KT333 chipsets. In addition, the 8K3A+ supports new features, such as ATA133, USB 2.0, and perhaps even 8X AGP on future revisions of the board. As usual, EPoX includes their award-winning facets like outstanding overclocking support, a "tweakable" BIOS, the onboard diagnostic Debug card, and the quality and performance of EPoX products. Keep in mind, this is an engineering sample, and the performance will most likely improve to some degree with a newer motherboard revision and BIOS updates. There is no set price for this motherboard, but EPoX assures that it will be competitively priced against similar KT333 offerings from companies like Gigabyte and MSI. EPoX has done a superb job at making another wonderful motherboard.

http://www.hardwarepub.com/reviews/motherboards/epoxkt333/index.shtml

bios pics

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8k3a+/Picture_293_copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8k3a+/Picture_294_copy.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Dit bord is heeeeeeel erg :9

En aangezien mijn XP333 naar de mallemoeren is :'( ( zie sig. ) denk ik dat ik mijn geld maar terug vraag of iets bijleg voor deze ( als ze hem krijgen dan he ) >:)

Verwijderd

ow yeah. EPoX is weer eens supergoed bezig :9
Ik zou bijna mijn 8kha+ de deur uit willen doen.. ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

2.20 volt! Damn, dat wordt lekker OCen

ik had ooit een mail naar Epox.tw gestuurd, ik had gezegd dat ze meer voltage mogelijkheden op de board moesten zetten, dan zouden ze meer board verkopen onder de overclokers.

ze hebben dus naar mij geluisterd (8> :z

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

:9~ :9~ :9~ damn 2.2vcore :) ik wou m sowieso gaan halen maar nu weet ik het zeker ;)

Verwijderd

En wanneer ligt dit bordje dan bij ons in de winkels :?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja dit is idd erg makkelijk scheelt weer solderen :P >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 23:13 schreef apocalypsenow het volgende:
En wanneer ligt dit bordje dan bij ons in de winkels :?
Ik denk ( hoop ;) ) deze maand nog wel :)

Aangezien Epox ook zo snel was met de KT266A boards...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zodra die epox 8k2A+ op de markt hier is flikker ik gelijk m'n huidge 8kha+ eruit :D
Damn 2,2V :9 sweet~!

39

Verwijderd

Ga denk ook maar is een keer voor de epox. Heb nu een Gigabyte GA-7DXR erg fijn bordje. Maar 2.2v is wel erg >:) ! Weet iemand trouwens of je bij deze borden de FSB van de CPU en mem apart in kan stellen ?

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepub.com/reviews/motherboards/epoxkt333/8k3a+.jpg

Dit is hem dan , ik zit zelf erg te twijffelen tussen de A7V 333 en deze Epox . Dit bordje is ook wel erg :9~

Hier staat trouwens een review van dit bordje :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
tbrak knalt er ook een review tegen aan
http://www.tbreak.com/hard/mobo/epox_kt333/page1.html
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/mobo/epox_kt333/agp.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

dit epox kt333 moederbord gaat hoop ik geen problemen opleveren met een geforce4ti zoals de 8kha+?

lijkt me wel een goede keuze voor een nieuw moederbord :P

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe duur wordt dit moederbord eigenlijk
Al gevonden $130,- maar hoeveel is dit in euro's ??

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 18:11 schreef Dutch3men het volgende:
Hoe duur wordt dit moederbord eigenlijk
Epox EP-8K3A € 152,
Epox EP-8K3A+ € 168,-

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Wat is het grootste verschil met de epox en het nieuwe boardje van MSI (KT3 Ultra)???

Kan iemand mij dat vertellen? Ik zat zelf te denken aan de MSI, al bijna besteld...

Ik kon zelf op internet weinig tot niks over de MSI vinden... :?

• FabiandJ
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:13 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Epox EP-8K3A € 152,
Epox EP-8K3A+ € 168,-
Wat is het verschil tussen die + versie en die andere.

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 18:16 schreef Dutch3men het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen die + versie en die andere.
+ is met raid die andere niet :)

• FabiandJ
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:17 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

+ is met raid die andere niet :)
En wat is het voordeel met Raid eigenlijk ??
Wat kan je er meer mee.

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 20:05 schreef Dutch3men het volgende:

[..]

En wat is het voordeel met Raid eigenlijk ??
Wat kan je er meer mee.
Met raid heb je 4 Ide sloten en kan je er dus 4 hardeschijven op aan sluiten .. Met raid kan je zeg maar 2 schijven 1 maken . dus zeg maar je hebt een schijf van 14 Gb en 1 van 6 Gb dan kan je met raid de computer laten denken dat dat 1 schijf van 20 Gb is en zo heeft de computer weer sneller toegang tot die schijf .. Zo is het geloof ik ..

• FabiandJ
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:08 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Met raid heb je 4 Ide sloten en kan je er dus 4 hardeschijven op aan sluiten .. Met raid kan je zeg maar 2 schijven 1 maken . dus zeg maar je hebt een schijf van 14 Gb en 1 van 6 Gb dan kan je met raid de computer laten denken dat dat 1 schijf van 20 Gb is en zo heeft de computer weer sneller toegang tot die schijf .. Zo is het geloof ik ..
Ok bedankt weer wat geleerd.

Verwijderd

komt er ook een abit met die 333 chipset?
Zou die beter zijn?
hmmz, zal ook wel weer duurder zijn...

Verwijderd

kan je eigenlijk ook pc-2100 of 2400 in de epox 8K3A stoppen, of moet het echt pc-2700 zijn?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22
Op woensdag 13 maart 2002 15:32 schreef Allanzoet het volgende:
kan je eigenlijk ook pc-2100 of 2400 in de epox 8K3A stoppen, of moet het echt pc-2700 zijn?
nee, er kan zelfs p-1600 in (maar wie heeft dat nou), dus dat wil gewoon :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Ik heb het bord vandaag getest op de zaak, en inderdaad het is een superbord. Voltage kan nog steeds naar 2,2 V. OP deze manier heb ik een XP 1900+ op 2200+ gekregen, met alleen een verhoging van de FSB

HODL

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Ik ga me dit bordje zo snel mogelijk bestellen >:)

Maar welk geheugen kan ik er het beste erop prikken ?
Ik wil gaan oc'en maar dat pc2700 is erg duur.
Kan ik dan beter voor een reepje Muskin pc2400 gaan (met heatspreader :9) ?

En volgens mij past hier wel een Alpha 8045T op of niet ?

Verwijderd

Issie al uit? want ik wil ook gaan upgraden van MSI k7t turbo + duron 800@1096 maar weet niet of ik me duron ook zal verkopen... of dat ik een duron 1 of 1,2 ghz haal (ivm nieuwe core en meer overclockers potentie?)

http://www.tweakers.net/nieuws/21054 hadde jullie al lang gezien neem ik aan :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 14:42 schreef mark9534 het volgende:
Ik ga me dit bordje zo snel mogelijk bestellen >:)

Maar welk geheugen kan ik er het beste erop prikken ?
Ik wil gaan oc'en maar dat pc2700 is erg duur.
Kan ik dan beter voor een reepje Muskin pc2400 gaan (met heatspreader :9) ?

En volgens mij past hier wel een Alpha 8045T op of niet ?
Idd Alpha pal 8045 pas die er op? zie niet echt de gaten zitten?

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

maar is dit bordje stabiel ervaringen/bewijst plz :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

De Alpha PAL 8045T past er precies op (zie sig.)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op dinsdag 12 maart 2002 20:08 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

nou.... nee. Je moet twee identieke schijven hebben. En dan kan je ze bijv. in raid 0 zetten, en dan schrijft ie naar beide schijven een deel van de data, en bij raid 1 spiegeld ie de data, dan heb je een exacte kopie van je schijf. (igv een hardware crash van een van de schijven) De snelheidswinst bij raid 0 is ong. 30% tov van een losse schijf.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Iedereen wil nu dit bordje hebben, maar is dit topic ook door gelezen ?

[topic=446549/1/25]

Daar staan minder leuke berichten in ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Pagina: 1