Toon posts:

Stille Pc (na search!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag zoals veele anders mijn PC wat stiller hebben.
Ik heb een AMD1200 met een goedkoope fan(wat een herrie) en een No merk Voeding(ook zo'n herrie).

Ik kan de fan's wel op een lager voltage laten lopen en mijn Kast helemaal isoleren. Maar hij word al zo heet.
De CPU Rond de 60 graden en de kast van binnen loop tegen de 40 graden :(

Ik heb een miditower kast met 32X burner, DVD, en 52X aopen, IBM 7200 rpm 40 gig, en een Gefroce 2 mx400 zonder cooler.

Wat zal ik doen!
(andere kast? zo'n mooie chieftec/alienware of alleen andere coolers of erger nog bijde)

Verwijderd

De kast zelf moet niet zoveel uit maken zolang je een fan hebt die lucht uit je PC blaast.

Ikzelf heb een XP 1700+ met een zalman 5001-CU. De casetemp is 28 graden. Ik heb een desktop zonder casefans. De PSU blaast warme lucht uit mijn pc en de CPU wordt maar 45-51*C(idle-stress). Ik denk dat je een betere HSF moet kopen en zorg dat de warme lucht uit je kast weg gaat.

Wordt die MX kaart warm? Mijn oude werd dat wel en je CPU wordt daardoor ook veel warmer. Zet er een casefan op en de temps moeten zeker 5-10*C dalen.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Ik heb zelf papst 8412 ngl's als casefans (12dba) en alpha 8045ST heatsink + papst 8412ngm op cpu (tbird 1300. Me cpu is idle 40 graden en kast 30 graden. Voeding is gewoon chieftec die bij de kast zat (da-01-bd). Dat is vrij stil maar nu hoor ik me hd's dus nog. Als je 5400rpm schijven heb kan je ze waarschijnlijk wel in van die silentdrive dingen doen maar zit er zelf aan te denken om van dat magicfleece spul te kopen :)

Oh ja als voeding zou ik een enermax + papst fans kopen (kan je pre made bij comex-sales halen)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet ongeveer wel wat ik moet doen!
Mijn HD vind ik al zeer stil, een IBM 40 7200 die hoor je bijna niet, alleen dan de brander maar dat doe ik niet als ik slaap :)
De MX 400 word zeer warm. maar wat voor een cooler moet ik er dan op zetten het cool ichaam zit er op geplakt krijg ik dat er makkelijk af???

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

De Voeding hangt ook boven de CPU mischien kan het daardoor de warmte niet kwijt het word in die buurt ook zeer heet

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

[topic=428506] :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik ook op kunnen zoeken :? silence nooit aan gedacht.

Maar is het raad zaam om een andere kast te nemen en wat voor een Aopen,chieftec

Verwijderd

kast boeit weinig, het enige wat je wint is makkelijker fans kunnen plaatsen, en meer ruimte. stiller wordt het echt niet, daarvoor zal je toch echt geluidsdempend materiaal moeten plaatsen.

een vriend van me heeft z'n pc doodstil gemaakt, dat is een cheapass midi tower van €45 euro, het kan makkelijk met een midi tower.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 20:34 schreef Peltier het volgende:
kast boeit weinig, het enige wat je wint is makkelijker fans kunnen plaatsen, en meer ruimte. stiller wordt het echt niet, daarvoor zal je toch echt geluidsdempend materiaal moeten plaatsen.
De kast boeit inderdaad weinig. Je moet (advies) gewoon een Zalman kopen, of liever nog een Alpha heatsink. Dat dat ding van jou zo heet wordt, is niet normaal, er zit een 3sterrenkoeler erop, dat is duidelijk... :+

Duz, een Zalman, dat is het begin. Dan pak je een casefan, die zet je bovenin, voor je voeding zegmaar. Even de DECO erbij dus! >:) Deze fan laat je heel chill op 7V draaien, lekker rustig :z

Het gaat er namelijk om, dat er BEWEGING zit in de lucht van je kassie! (zie eerdere posts van /me)

Je kan je voedingskoeler naar binnen laten blazen op 5V, maar dan moet de fan bovenin wel een beetje kunnen trekken!

Ik heb een 12x12 Papst bovenin hangen, op 8V! 8-) Werkt als een tiet!

Ik kan de fan van mijn PSU nu met een schakelaartje (fanbus) nog op de HighNoiseLevel stand zetten, maar je begrijpt, dat komt niet voor! :7

Duzz: geen nwe kast kopen, tenzij hier niets van te maken is, en een beetje chillen die boel! }:O

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Isoleren, air in en outtakes uitzagen en evt. een fan erbij en dan allemaal op 7v doet wonderen zonder het warmer te maken. Meestal moet je even nadenken over de airflow, in de meest goedkope kasten en voedingen doet een fan @ 7v in een uitgezaagd gat net zo veel goeds als een 12v in een half dicht gat.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• miekol

miekol

erm

Je heb bij comex-sales (of noisecontrol.de) ook al van te voren helemaal geisoleerde kasten, noisecontrol.de heeft trouwens nog wel meer geinige dingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zulke idén had ik ook ja.
Mijn kast is niet echt... weinig lucht gaten en zo en de VOEDING zit heel dicht op de CPU maakt dat uit. en een cooler op de videokaart is niet ehct nodig he???
Dus een lekere chieftec ofzo met een 12X12 paps boven in en een fan op voeding @ 5v!

Is het silm op mijn coolermaster blok te gebruiken en daardan een verloop op te bouwen naar een groote fan op 7 V

• miekol

miekol

erm

In mijn chieftec heb ik:

3 Holders voor 80mm casefans, in beide hd racks een holder voor een 80mm casefan en bovenin een rooster alleen voor een 92mm (d8 ik, geen zin om te kijken, zit igg wel een rooster). Dus das opzich wel ideaal en de chieftec voeding die erbij zat is ook vrij stil
Pagina: 1