Toon posts:

goed proggie om dvds te rippen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje op zoek naar een programma om dvds te rippen en heb el verschillende geprobeerd alleen ik heb noooit echt een goed werkende gehad en sommige deden het helemaal niet.| :(

maar weet iemand een goed programma omdat te doen??

Daarna wil ik ze naar vcd omzetten en ik heb gelezen dat het in een keer met nero kan maar dat lukt me niet.
zijn er ook andere programmas voor?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:54

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Welke proggies heb je al gebruikt?

en kijk es op www.doom9.net
daar vind je vast antwoord op je vragen...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 13:56
Wat een heel mooi legaal te koop programma'tje is DVDEO.
Die maakt netjes van je DVD een DIVX'je.
Je kunt zelf opgeven hoegroot je eind DIVX moet worden in MB's en je kunt hem ook splitsen als het moet.

Daarna kun je met Nero hem vanzelf branden als VCD.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 18:34 schreef Pindakaas het volgende:
Welke proggies heb je al gebruikt?

en kijk es op www.doom9.net
daar vind je vast antwoord op je vragen...
ik heb net smartripper en dvdavi gedownload en een klein stukje geript van een dvd. maar smartripper zet het naar een .vob file om en niet naar mpeg of avi. en bij dvd2avi word het prima omgezet maar zit er geen geluid bij :(:(

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zoek eens op **uch... easydivx***uch ofzo

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Op zondag 10 maart 2002 18:40 schreef Wierdo_NL het volgende:
Wat een heel mooi legaal te koop programma'tje is DVDEO.
Die maakt netjes van je DVD een DIVX'je.
...
Daarna kun je met Nero hem vanzelf branden als VCD.
Als je via Divx naar VCD gaat krijg je onnodig veel kwaliteitsverlies. Bovendien is het niet nodig om hier een programma voor te kopen, er zijn genoeg legale freeware oplossingen.

Een alles-in-een programma waarmee je een DVD eenvoudig naar VCD omzet is bijvoorbeeld DVDx. Is hier te vinden:
http://www2.labdv.com/dvdx/

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
ohh nee bij dvd2avi heeft hij de film geript in avi en het geluid staat er appart bij. dus dan zou je win mdeiaplayer en winamp tegerlijk af moeten spelen :o
maar kdenk niet dat dat de bedoeling is. weet iemand wel hoe die programmas werken??

• mno

mno

Op zondag 10 maart 2002 18:54 schreef CHILLYWILLY het volgende:
ohh nee bij dvd2avi heeft hij de film geript in avi en het geluid staat er appart bij. dus dan zou je win mdeiaplayer en winamp tegerlijk af moeten spelen :o
DVD2AVI moet je op een andere manier gebruiken. Je zou dan de projectfile moeten bewaren (.d2v) via save project (en niet save AVI) en het geluid (.wav). Van die projectfile en de wave moet je dan een mpeg maken (heb je weer 1 of 2 andere programma's voor nodig, hangt er vanaf hoe je het doet). Staat allemaal wel beschreven in een guide (op bijvoorbeeld www.vcdhelp.com). Er komt dus nog heel wat bij kijken.

Maar probeer eerst DVDx eens zou ik zeggen. Da's voor de beginnende ripper wel een aardig proggie denk ik (no offense :))

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 19:04 schreef mno het volgende:

[..]

DVD2AVI moet je op een andere manier gebruiken. Je zou dan de projectfile moeten bewaren (.d2v) via save project (en niet save AVI) en het geluid (.wav). Van die projectfile en de wave moet je dan een mpeg maken (heb je weer 1 of 2 andere programma's voor nodig, hangt er vanaf hoe je het doet). Staat allemaal wel beschreven in een guide (op bijvoorbeeld www.vcdhelp.com). Er komt dus nog heel wat bij kijken.

Maar probeer eerst DVDx eens zou ik zeggen. Da's voor de beginnende ripper wel een aardig proggie denk ik (no offense :))
je zei net dat je geen proggie in de winkel meot kopen maar volgens mij kan je op die site van dvdx het programma niet downloaden teminste ik akn nergens een link vinden om het te downloaden. er staat wel iets dat je eerst 12 dollar of euro moet betalen. ik kan het ook fout hebben maar ik kaan het iig niet vinden.
als jij het wel wet ok kan vinden zeg het dan ff,.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:14 schreef CHILLYWILLY het volgende:

[..]

je zei net dat je geen proggie in de winkel meot kopen maar volgens mij kan je op die site van dvdx het programma niet downloaden teminste ik akn nergens een link vinden om het te downloaden. er staat wel iets dat je eerst 12 dollar of euro moet betalen. ik kan het ook fout hebben maar ik kaan het iig niet vinden.
als jij het wel wet ok kan vinden zeg het dan ff,.
Anders:

http://www.zdnet.nl/downl_inter.cfm?id=15777&did=1908&sit=2

Ik heb net ff gekeken, maar je moet eerst ff op "download" klikken, dat bovenaan je scherm staat.. Dan kan je em downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Waarom doen al die programmas het bij mij niet. nou ik dvdx weer. heb ik de dvd geselecteerd komt er weer een of anders win 32 foutmelding :'(.

Kan iemand me echt een goedwerkend programma geven. (sorry vorige replies)

• mno

mno

Op zondag 10 maart 2002 19:34 schreef CHILLYWILLY het volgende:
Waarom doen al die programmas het bij mij niet. nou ik dvdx weer. heb ik de dvd geselecteerd komt er weer een of anders win 32 foutmelding :'(.
Kan iemand me echt een goedwerkend programma geven. (sorry vorige replies)
Nou, als zoveel programma's het bij jou niet doen dan denk ik niet dat dat helemaal aan die programma's ligt. ;)
Een ander alles-in-een programma voor VCD kan ik zo niet opnoemen. Maar kijk anders eens hier:
http://www.vcdhelp.com/dvdripping.htm
Hier staan diverse guides om het met behulp van een aantal programma's zelf te doen (geeft meestal ook betere kwaliteit, daarom doe ik het zo).

Gewoon rösti

Pagina: 1