Toon posts:

[3dmax] Texturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een model van een orc. Hij heeft 2 tanden. ik wil maken dat de topjes van die tanden rood zijn(soort bloed effect). Kan ik dit met 1 texture doen of moet ik hier meerdere textures voor gaan gebruiken?

Verwijderd

Als het goed is dan kan dat met 1 bitmapje, je moet alleen even een paar keer proberen waar je precies die rode kleur moet aanbrengen. Ik gebruik meestal een geruite bitmap met een paar gekleurde vlakken om te kijken waar welk gedeelte ongeveer komt. Daarna paint je er overheen, en dan zit je meestal wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het ff geprobeerd maar het ziet er niet uit :(

Met een uvw map, welke vorm moet ik dan nemen? Cilindrycal(ofziets :)) ziet er nog het best uit maar op de goeie plaats komt het niet

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
\    /
 \  /
  \/
 tand

|###########|
|###########| bitmap

# = rode kleur

als je dan een cilindermapping gebruikt, dan wordt het onderste deel gewoon rood :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 14:53 schreef Scheermesje het volgende:
Heb het ff geprobeerd maar het ziet er niet uit :(

Met een uvw map, welke vorm moet ik dan nemen? Cilindrycal(ofziets :)) ziet er nog het best uit maar op de goeie plaats komt het niet
Probeer ook 's met de cijfers (coordinaten :? ) van die uvw map te spelen.
Dat wil ook nog wel 's helpen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Gewoon je texture aanpassen, als de texture er al goed op zit, hoef je alleen bloed op de texture te tekenen...

Verwijderd

Zeg scheermes, stuur mij eens een mailtje/icq berichtje? Ik ben wel enigszins geinteresseerd in het hele project, en aangezien er verder niks bij je info staat...

(is het vragen om een mailtje trouwens wel toegestaan? Ik heb nooit echt de regels doorgelezen :) )

Verwijderd

je kan ook gewoon een top/bottom map gebruiken lijkt mij
Pagina: 1