Toon posts:

I/O error bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik net een systeempje in elkaar willen draaien die dienst moet doen als servertje maar als ik wil booten krijg ik volgende error:
"I/O error
vervang de diskette en probeer opnieuw"
of iets in die aard...
De specs zijn:

-intel mobo'tje
-pentium-S op 133mhz
-200 watt voeding
-4 x 16meg EDO-ram
-Quantum Fireball CX 13gig 5400Rpm
-Sony diskettedrive
-Aopen DVD (had nx anders :))
-Ati 4mb videoplankje
-Soundblaster pci 128
-Netwerkkaart (geen id welk type :0)

alvast bedankt

Verwijderd

Welk OS heb je er gezet?

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-04 19:27
Ondersteunt je mb schijven > 8.4 Gb? Anders heb je een probleem met je 13 Gig.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat win98 op en ja het mobo ondersteunt schijven >8.4gb dus... :)

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Check voor de zekerheid of er geen diskette in je floppydrive zit.

Als er geen diskette inzit, probeer dan met een Windows98 opstartdiskette jou pc op te starten.
Zodra de opstartdiskette klaar is, zie je de dosprompt (zwarte achtergrond met de volgende witte letters--> a:\.

Type dan in: dir c: (enter).
Als het goed is zie je de inhoud van je harde schijf, mocht dit het gevel zijn, type dan het volgende in--> sys c: (enter).

En boot nu jou pc ZONDER de opstartdiskette.

Mocht je andere errors op je beeldscherm zien, dan zien wij het wel in deze topic :)

Succes

Apple iMac 2013

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 03:34 schreef zipper het volgende:
Check voor de zekerheid of er geen diskette in je floppydrive zit.

Als er geen diskette inzit, probeer dan met een Windows98 opstartdiskette jou pc op te starten.
Zodra de opstartdiskette klaar is, zie je de dosprompt (zwarte achtergrond met de volgende witte letters--> a:\.

Type dan in: dir c: (enter).
Als het goed is zie je de inhoud van je harde schijf, mocht dit het gevel zijn, type dan het volgende in--> sys c: (enter).

En boot nu jou pc ZONDER de opstartdiskette.

Mocht je andere errors op je beeldscherm zien, dan zien wij het wel in deze topic :)

Succes
huh
wat heeft het voor zin als je je hardeschijf bekijkt :?
volgens mij kan dat niet eens als je die error krijgt ofwel?
als dat dus niet eens lukt denk ik dat er iets verkeerds is in de bios zet ff alles op de default instellingen, beetje hardeware eruit halen, beetje prutsen in de bios weer zo heb ik ook wel eens van de irri errors weggewerkt :)

Verwijderd

Pffff... Wat een antwoorden weer...

Die I/O-error krijg je alleen wanneer je opstart harde schijf of partitie niet geformatteerd is.

Dus ff schijf formatteren!

De boel opstarten met bootable floppy waarop in ieder geval ook fdisk.exe en format.com staat. Partitietje (primary!) maken en formatteren!

Veel plezier drmee... :+

Verwijderd

Pas Op!!
Ik heb dus weken! vanalles geprobeerd met mijn systeem, en uiteindelijk bleek de floppy drive kapot te zijn (bootfloppen gaven ook een I/O fout) ik had hem eerst vervangen om te kijken of het daaraan lag, en weken later bleek dat ik 2 kapotte drives had gekocht....zucht
Pagina: 1