Toon posts:

wireless network aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat er al vele topics over zijn maar er wordt niet echt veel nuttigs verteld of ik heb niet lang genoeg gezocht, maar ja ik zoek dus een draadloos networkkitje of iets anders wat ook werkt.

het gaat erom twee pcŽs aan te sluiten met de optie om later ook nog een laptop en pc aan te sluiten.

iemand een idee en nog iets allebij de pc draaien xp

afstand is 1 muur en 4 a 5 meter ongeveer

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

En die dingen staan allemaal in 1 huis :?

Waarom niet met draad ? Stukje goedkoper...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Mja als je zoiets wilt kun je denk ik het beste beginnen met een USB starterkit, zoals die van Sitecom. Dit is het goedkoopst, en je kunt ze een beetje naar elkaar toe richten wat de ontvangst ten goede komt.

Voor een laptop kun je er dan later een PCMCIA kaart bijkopen (ook 802.11b). Als je echt van plan bent om nog meer PC's aan te sluiten is het misschien zinvol om een accesspoint te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
waarom geen draad omdat boren in muren niet echt een oplossing is en binnekort ook in buitenhuis (schuur) ook een pc komt te staan en die ook aangesloten moet worden.

maar ik denk dat ik voor die sitecom ga ik neem aan dat ie goed werkt onder windows XP?

Verwijderd

Als je in totaal 4pc's wilt aanluiten (wat ik uit het verhaal begrijp) dan heb je zo wie zo een Access Point nodig (Netgear iets van €250/€300), maar die hoef je niet meteen aan te schaffen, 2pc's kan je ook via ad-hoc aansluiten.

Zelf zou ik gaan voor Netgear, vergeleken met andere merken niet al te duur en vrij goed bereik (heb er hier eentje in laptop zitten)

Ik zou wel alles op 1 merk houden, dus kijk eerst ff welke Access Point je het beste lijkt voordat je de kaarten koopt, die gateway van sitecom is nogal duur geloof ik

(Intel en 3Com hebben een Residential Access Point speciaal voor thuis gebruik, deze heeft dus ook een lagere prijs vergeleken met de "normale" gateways)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik koop dus eerst gewoon twee lossen wireless netwerkkaarten van netgear bijvoorbeeld (alleen kon ik die niet in de privewatch vinden). Gaat alles trouwens via USB of ook gewoon pci ? heb ik verder nog software nodig om alles te laten werken ?

en is dit iets Sitecom WL008 kit 2*USB 11 Mbps?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Die het goed. Koop een airport kit :)
Zie mijn icon om te weten bij welke fabrikant je moet zijn :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hebben we weer zo'n applehova :(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 16:42 schreef ghost2003 het volgende:
ok ik koop dus eerst gewoon twee lossen wireless netwerkkaarten van netgear bijvoorbeeld (alleen kon ik die niet in de privewatch vinden). Gaat alles trouwens via USB of ook gewoon pci ? heb ik verder nog software nodig om alles te laten werken ?

en is dit iets Sitecom WL008 kit 2*USB 11 Mbps?
Wat is de prijs van die USB dingen van sitecom?

computershop.planet.nl verkoopt de PC kaartjes(€157) en PCI converters(€60) van netgear, dat PC kaartje plaats je dus gewoon in de PCI converter waar een PC kaart houder in zit.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Wat te doen?

2x Lucent Technologies PC cards (Avaya, Orionoco, Dell , COmpaq, Toshiba)
2x PCI -->PCMCIA sleeves

Later bij meerdere compu's
Koop Lucent technologies base station RG1000 en extra kaarten...

Mocht die muur echt van staal zijn koop dan ook de extra antenne van lucent

Kosten begin +- 2x170€= 340€

De pccards werken onder Win XP, de usb clients niet (snik..)
De pccards + sleeves werken ook onder XP

Oh ja.. Airport van Apple is ook 802.11b oftewel gewoon WLAN en met WIFI,

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Pagina: 1