Toon posts:

[SMS] Logo Verstuur Script

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al heel lang bezig om een script waarmee je logo's naar een nokia GSM kan versturen (zoals bij daclogo bijv)
Alleen kom ik er maar nie uit. Kan iemand mij een voorbeeld aanwijzen?

Ik heb de search geprobeerd maar ik heb geen links naar scripts gevonden. Kan iemand mij helpen? ;)

Verwijderd

scriptrequest...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:45 schreef zellufs het volgende:
scriptrequest...
en dat mmag niet???

Verwijderd

nope, lees de faq enzo maar door...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is niet echt simpel hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:46 schreef zellufs het volgende:
nope, lees de faq enzo maar door...
Kijk eens in de search man er staan wel 200 topics hierover. :?

Verwijderd

moet je misschien je vraag wat anders stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:48 schreef zellufs het volgende:
moet je misschien je vraag wat anders stellen :)
hoe dan man ?? :(

Kom beter met een een antwoord!

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zondag 10 maart 2002 17:47 schreef lennert het volgende:
Kijk eens in de search man er staan wel 200 topics hierover. :?
dat er 200 topics over zijn wil nog niet zeggen
dat het mag...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:50 schreef nxt het volgende:

[..]

dat er 200 topics over zijn wil nog niet zeggen
dat het mag...
Waar moet ik het dan vragen???? Tweakers is de enige plek waar ze het kunnen weten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil echt geen ban hoor als ik zon misdrijf pleeg wil ik de topic wel sluiten maar hoe dan?? :?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op zondag 10 maart 2002 17:50 schreef lennert het volgende:

[..]

Waar moet ik het dan vragen???? Tweakers is de enige plek waar ze het kunnen weten!
dan moet je in je vraag zetten dat je bezig bent met een script, en niet een request van maken ;)
dan mag t weer wel :+

maar google doet ook wonderen ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

De scripts die er voor te vinden zijn maken allemaal misbruik van andere sites... das dus ook niet helemaal legaal...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:52 schreef disjfa het volgende:

[..]

dan moet je in je vraag zetten dat je bezig bent met een script, en niet een request van maken ;)
dan mag t weer wel :+

maar google doet ook wonderen ;)
ok ik verander het wel effe. bedankt voor de tip

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zondag 10 maart 2002 17:50 schreef lennert het volgende:
misschien in een ander forum van Tweakers?
zoals in de faq staat, is dit forum bedoelt om je te helpen
bij het maken van dingen (oftewel, maak ZELF een programma/script en dan kun je hulp krijgen bij de fouten/problemen waar je tegenaan loopt)
Je kunt hier geen kant en klare dingen te krijgen, daar zijn andere sites voor.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:53 schreef zellufs het volgende:
De scripts die er voor te vinden zijn maken allemaal misbruik van andere sites... das dus ook niet helemaal legaal...
NOu moet je eens niet zo moeilijk gaan doen :( Ik wil zelf ook zo'n site beginnen. Gewoon concurentie wordt dat hoor. Sorry maar je kraakt me echt alleen maar af en daar hou ik nie van.

Verwijderd

Het is niet "zomaar" mogelijk om een operatorlogo te versturen. Voordat je dat kan moet je eerst een aantal zaken regelen:
1) een sms provider zoeken die jou logo's verstuurd.
bijvoorbeeld ascus of aspiro (de grootste)
2) abbonement nemen op die provider
3) kijken hoe de communicatie v/d dat verloopt
bij aspiro dmv JAVA en bij ascus dmv ASP
4) script schrijven.

Zo zie je dat er best veel bij komt kijken voordat je zelf een sms service op kan zetten.

Nog iets over een operator logo, het logo wordt verstuurd in het zogenaamde OTA-bitmap formaat. Hiervoor zijn meerdere omzetters gif -> ota. daarbij komt nog dat je per operatorlogo aan moet geven voor welke operator dit geld, hiervoor moet je de juiste operatorcode (mccode) uit een tabel vissen en dan ben je er eigenlijk wel. De operatorlogo komt trouwens ook op een andere poort binnen op je telefoon dan een textmessage. Maar wat je bijvoorbeeld wel kan doen wat ze bijvoorbeeld ook bij www.smsversturen.nl hebben gedaan. Die includen een klant specifiek script dat dus naar de wensen v/d klant is gecustomised (in dit geval is de klant dus smsversturen.nl) dan kan een klant van smsversturen een logo uitkiezen en die laten versturen voor fl 2,50 per sms en dan ontvangt de webmaster van smsversturen.nl hier 1 piek van en de aanbieder van het script 1,50. Plus dat daar geen abbonementskosten aan verbionden zijn.

Hopelijk heb je nu een iets beter beeld van het geheel, dat het dus niet zomaar scriptje klaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:57 schreef BooleanErik het volgende:
Het is niet "zomaar" mogelijk om een operatorlogo te versturen. Voordat je dat kan moet je eerst een aantal zaken regelen:
1) een sms provider zoeken die jou logo's verstuurd.
bijvoorbeeld ascus of aspiro (de grootste)
2) abbonement nemen op die provider
3) kijken hoe de communicatie v/d dat verloopt
bij aspiro dmv JAVA en bij ascus dmv ASP
4) script schrijven.

Zo zie je dat er best veel bij komt kijken voordat je zelf een sms service op kan zetten.

Nog iets over een operator logo, het logo wordt verstuurd in het zogenaamde OTA-bitmap formaat. Hiervoor zijn meerdere omzetters gif -> ota. daarbij komt nog dat je per operatorlogo aan moet geven voor welke operator dit geld, hiervoor moet je de juiste operatorcode (mccode) uit een tabel vissen en dan ben je er eigenlijk wel. De operatorlogo komt trouwens ook op een andere poort binnen op je telefoon dan een textmessage. Maar wat je bijvoorbeeld wel kan doen wat ze bijvoorbeeld ook bij www.smsversturen.nl hebben gedaan. Die includen een klant specifiek script dat dus naar de wensen v/d klant is gecustomised (in dit geval is de klant dus smsversturen.nl) dan kan een klant van smsversturen een logo uitkiezen en die laten versturen voor fl 2,50 per sms en dan ontvangt de webmaster van smsversturen.nl hier 1 piek van en de aanbieder van het script 1,50. Plus dat daar geen abbonementskosten aan verbionden zijn.

Hopelijk heb je nu een iets beter beeld van het geheel, dat het dus niet zomaar scriptje klaar is.
Bedankt voor de uitleg die heel duidelijk is. Wat je nou verrteld over dat sms versturen kan ik me bij die site daarvoor aanmelden ofzo :?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
deze thread gaat dicht :)
Dit is wat wij noemen een scriptrequest en die mogen hier niet.
P&W is gericht op het zelf maken van dingen en in het oplossen van problemen die daarbij kunnen ontstaan.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com of in de P&W faq.
Zie voor discussies: [topic=411717/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

1) scriptrequest
2) gebruik de search
3) doe wat meer moeite

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1