Alcatel adsl modem defect.

Pagina: 1
Acties:

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik heb de search gebruikt maar geen resultaat.
Zoals de topic titel het al zegt mijn adsl modem doet het niet :( . Ik heb het volgende uit gespookt met mijn modem, ik heb een tijdje geleden getweaked. Dit ging allemaal perfect nu wilde ik gaan updaten naar een 2.70 versie dit lukte niet echt(ik kreeg upload error), dus ik de op de reboot button via de software geklikt. Maar ik krijg heb nooit meer werkend, ik heb al ping of life gedaan maar geen resultaat ook bij het normaal pingen een timeout via de browser lukt ook niet. Heeft iemand een tip :?

edit:
ik heb ook al het resetknopje gebruikt aan de achterkant

Verwijderd

Hardware reset functie :?

Dus met de reset button ingedrukt (pen is soms handig) het modempje aanzetten en zo'n halve minuut die button ingedrukt houden.
Dat moet ook ergens in de handleiding staan. :)

Helaas heeft ie geen com-poortje om via een seriele kabel de firmware te restoren. :(

Verwijderd

/edit
Net ff te laat :p
/edit

Je moet ff proberen je modem te restetten door met een potlood dat knopje aan de achterkant in te drukken en dan je modem aan te zetten. Je hoort dan een verschrikkelijk geluid en op het moment dat je denkt dat ie geet ontplofe is ie ge reset. Dan ff je megeleverde cd (bv van mxstream)
er in en dat bestandje draaien van mxstream. Als het goed is is je modem dan weer in de staat zoals ie was toen je hem kreeg.

• Redleg
Sorry dit was ik vergeten temelden dit heb ik al 20 keer gedaan.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:47 schreef Redleg het volgende:
Sorry dit was ik vergeten temelden dit heb ik al 20 keer gedaan.
terugbrengen voor de garantie en zeggen dat je em NIET geteaked had ;)

Verwijderd

Dan moet je kpn bellen en om een nieuwe vragen.

• Redleg
Opeglost ik hebb het maar is via een andere pc geprobeerd :z En jahoor resultaat met de "ping of life" :Y)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 08:34 schreef Redleg het volgende:
Opeglost ik hebb het maar is via een andere pc geprobeerd :z En jahoor resultaat met de "ping of life" :Y)
netwerkkaartje brak dusz??

of gewoon IP-configuratie voutje? :? :P

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Bij mij werkte ping of life (en ping to default) eerst ook niet, en via andere pc wel. Op eigen pjoeter deed ie het pas na verse installatie van windows. Erg raadselachtig, maar het werkte.

Forza Mucca!

Verwijderd

Je arp tables waren verneukt, een nieuwe installatie verhelpt dit.

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik had nochtans de arp cache gecleared. Dat werkte niet.

Forza Mucca!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:21 schreef Radek het volgende:
Je arp tables waren verneukt, een nieuwe installatie verhelpt dit.
Arp tables zijn dynamisch, tevens kun je je arp table legen door in de prompt het commando "arp -d *" te tikken, dit uiteraard zonder de ".
Dat lijkt me wel wat leuker dan eerst windows opnieuw te installeren. |:(

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Op maandag 11 maart 2002 09:28 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Arp tables zijn dynamisch, tevens kun je je arp table legen door in de prompt het commando "arp -d *" te tikken, dit uiteraard zonder de ".
Windows installeren is toch prachtig? Bijna net zo leuk als Linux installeren.
Maarree...ik heb indertijd ge-arp -deet tot mijn wijsvinger blauw werd, maar het enige dat uiteindelijk hielp was een verse windows...
Afbeeldingslocatie: http://ks.gamerzparadize.com/smileys/aruing/argue.gif

Forza Mucca!

Verwijderd

Ik heb al een aantal rotte meegemaakt. Een nieuwe die na 5 minuten begon te stinken en roken (niet getweaked) en eentje die na een week niets meer deed.
Het frustrerende is dat als je hem van de PTT mag terugsturen je het hele pakket moet opsturen, dus inclusief de splitters die je aan de muur hebt vastgeklonken. Hoe je dan je draadjes weer netjes aan elkaar krijgt mag je zelf oplossen.

Ze sturen wel snel een nieuwe kit op...

Mazzel voor je dat ie nog lekker door werkt :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:28 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Misschien niet de arp tables an sich, maar wel een stukje windows dat daarbij hoort. Rollerjooster vergeet te vertellen dat het niet aleen zijn bak was die een herinstallatie nodig had, pas op een derde pjoeter kregen we het voor elkaar. Het commando wat je noemde hebben we daarbij erg vaak gebruikt.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:32 schreef Rollerjooster het volgende:

[..]

Windows installeren is toch prachtig? Bijna net zo leuk als Linux installeren.
Maarree...ik heb indertijd ge-arp -deet tot mijn wijsvinger blauw werd, maar het enige dat uiteindelijk hielp was een verse windows...
[afbeelding]
MMhh, zit nooit echt op een herinstallatie van windows te wachten kost me zoveel tijd en geklik (win2k dan).

Ik pleur liever een goeie image terug, dat werkt veel sneller ff koffie halen, terug lopen en rebooten :9

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:38 schreef Radek het volgende:

[..]

Misschien niet de arp tables an sich, maar wel een stukje windows dat daarbij hoort. Rollerjooster vergeet te vertellen dat het niet aleen zijn bak was die een herinstallatie nodig had, pas op een derde pjoeter kregen we het voor elkaar. Het commando wat je noemde hebben we daarbij erg vaak gebruikt.
Misschien een leip idee, alle netwerk protocollen deinstallen en je netwerk kaart er ff uitpleuren.
Daarna deze weer laten installeren.
Maar ja, dan blijf je wellicht nog steeds met de registry kloten :(
Pagina: 1