Toon posts:

Cistron MAXX handmatig inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb net mijn cistron max pakket binnen met copperjet 810 ethernet modem.

Er zit geen handleiding bij maar het belt automatisch in via een of ander vaag programma waar voor de rest ook geen handleiding voor is.

Kan ik niet via "make new connection" handmatig inbellen ?
dat zou veel makkelijker zijn en betrouwbaarder.
weet iemand hoe dat moet ? en heeft iemand de instellingen ervoor ? want cistron sucked enorm kwa handleiding :[

BVD !

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09
Sluit je ethernetkaart aan op het modem, de modem aan de telefoonlijn. Wacht tot het ADSL lampje brand en 8Mbit.
TCP/IP instellingen op DHCP zetten indien dat nog niet zo is. en dan reboot. Na herstart met DHCP zou je connectie moeten hebben. Geen inbelzooi nodig zoals bij KPN

Verwijderd

Topicstarter
ja het internet werkt, alleen kan ik niet zoals met mxstream inbellen via VPN ? ivm met linesharing.

ik vind dat ding wat je bij cistron erbij krijgt een vaag progje.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zondag 10 maart 2002 17:28 schreef madchance het volgende:
ja het internet werkt, alleen kan ik niet zoals met mxstream inbellen via VPN ?
Nee. Jij krijgt namelijk van Cistron een always-on netwerkverbinding, in plaats van een verbinding waarbij een telefonie inbelverbinding wordt gesimuleerd middels inbellen over ADSL.
Waar dat stomme inbellen van KPN goed voor is weet niemand, en degene die het bedacht heeft zou gevierendeeld moeten worden. Password? Men weet toch aan welke lijn je hangt op basis van de vci/vpi? Waarom moet je dan in godsnaam een password invullen? Als je je vaste telefoon opneemt hoef je toch ook niet eerst een password in te vullen omdat men anders niet zou weten wie je bent?
edit:

* jochemd draafde een beetje door
ivm met linesharing.
Linesharing heeft er geen **** mee te maken.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
IDD jochem ;) alleen het apparaat van cistron waar dat vci/vpi op zit heeft een bug :( Waardoor een bepaalde range nieuwe gebruikers geen toegang krijgt. En wie zit er natuurlijk in die range.... ikke dus :'( Na het weekend wordt 't opgelost (hoop ik).