Toon posts:

[RRAS, NAT] smtp werkt niet vanaf workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, voordat de UTFS enz komen, ik heb gezocht en dingen gevonden, geprobeerd en niet geholpen. Daarnaast gingen de meeste topic ver eigen smtp servers, dit is over de ISP

Ik heb thuis een netwerkje draaien met een win2000 server en een XP workstation ( zie diagram voor info).

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mvschie/nd-small.gif
dns console
rras console instellingen

Op de 2000 server draait DNS, heb ik RRAS en NAT ingesteld en nu deel ik mijn internet verbinding (Wanadoo ADSL) met beide computers. Allemaal leuk en aardig, browsen werkt, msn werkt Kazaa werkt mIRC werkt, noem maar op. Het enige wat NIET werkt is outlook. Hij verstuurd geen mailtjes (smtp.wanadoo.nl) maar haald ze wel op (pop3). Heb dus alles geprobeerd om te testen waaronder telnet (Doet het) en firewall verwijderen (helpt niet), maar te vergeefs. Het ergste is nog dat outlook express het wel doet vanaf de workstation. :?

Raar, ja ik denk het wel. Als iemand me kan vertellen wat er hier fout gaat dan graag. Ik heb alles geprobeerd om dit op te lossen zover ik weet.

Cheers.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat vanaf de client outlook expres wel werkt, dus dit maakt alles nog ingewikkelder.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

uuuhhhh.....ja

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het is in dit soort gevallen best wel zinnig om te vertellen welke foutmelding je krijgt. Maar, aangezien Outlook Express wel werkt en Outlook niet, is de kans wel errug groot dat je in Outlook je uitgaande mailserver verkeerd hebt ingesteld. Dus zet maar eens je Outlook Express instellingen en je Outlook instellingen onder elkaar en post ze. Vlotte kans dat je zelf dan al ziet waar het is foutgegaan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Okee, even voor de duidelijkheid, als ik mijn client direct op het internet zet dan werkt het wel. Heb wel niet heel veel verstand van netwerk instellingen maar dingen als een mail accout aanmaken en een smtp server instellen kan ik nog wel. *D

En de fout melding:

task "me @ Wanadoo - sending" reported error (0x8004210B): the operation timed out waiting for the response from the sending SMTP server. If you continue to recieve this message, contact your server administrator or ISP.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

SSL aangezet, hè?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q304008

Effe "my outgoing server (SMTP) requires authentication" uitzetten en gaan met die banaan.

Oh euh, laat je niet afleiden door die fix die genoemd staat in dat KB artikel; die gaat jouw probleem niet oplossen (althans, ik geloof er geen fsck van dat Wanadoo ineens SSL is gaan gebruiken op z'n SMTP servers)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou ik nog kunnen proberen, maar dan zou ik deze error toch ook moeten krijgen als ik mijn client zelf op de modem aansluit (en niet via de server) want dat is juist het rare aan het geheel, dat ik alleen die error krijg als ik outlook via de server laat emailen.

Verwijderd

probeer het eens met een freeware mailproggie (gbmail oid)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 11 maart 2002 17:30 schreef Jazzie het volgende:
Dit zou ik nog kunnen proberen, maar dan zou ik deze error toch ook moeten krijgen als ik mijn client zelf op de modem aansluit (en niet via de server) want dat is juist het rare aan het geheel, dat ik alleen die error krijg als ik outlook via de server laat emailen.
SSL is volges mijn zondermeer fout; moet je uitzetten.
Maar er bestaat ook een kans dat je Outlook profile corrupt is. Probeer eens of je, als je een nieuwe aanmaakt, hetzelfde probleem krijgt.
Overigens: je draait toch geen Norton Anti4us o.i.d?
Op maandag 11 maart 2002 18:11 schreef betweter het volgende:
probeer het eens met een freeware mailproggie (gbmail oid)
Wat heeft dat nog voor meerwaarde als al bekend is dat Outlook Express het wel doet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 20:04 schreef Brahiewahiewa het volgende:

SSL is volges mijn zondermeer fout; moet je uitzetten.
Maar er bestaat ook een kans dat je Outlook profile corrupt is. Probeer eens of je, als je een nieuwe aanmaakt, hetzelfde probleem krijgt.
Overigens: je draait toch geen Norton Anti4us o.i.d?
SSL stond uit, Authentication stond ook uit. Profile nog niet geprobeerd. Daarnaast draai ik Norton internet security ja, maar die had ik ook uit gezet, hielp ook niet.

Verwijderd

Ik denk dat ik weet wat dit is :)

Mijn theorie is deze: De SMPT server van wanadoo is erg benieuwd naar wie je bent, en doet als je connect een IDENT request naar jouw machine (poort 113). Blijkbaar stuurt jouw machine geen 'connection refused' terug, maar wordt het packet genegeerd (weer een reden waarom die quasi veilige 'stealth mode' shit verboden zou moeten worden). Vervolgens staat smtp.wanadoo.nl op een timeout te wachten, en heeft ie blijkbaar meer geduld dan jouw Foutlook :)

De oplossing is om te zorgen dat je machine gewoon netjes een 'connection refused' terug stuurt als je connect naar poort 113.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 11 maart 2002 21:31 schreef Grasvezel het volgende:
Ik denk dat ik weet wat dit is :)

Mijn theorie is deze: De SMPT server van wanadoo is erg benieuwd naar wie je bent, en doet als je connect een IDENT request naar jouw machine (poort 113). Blijkbaar stuurt jouw machine geen 'connection refused' terug, maar wordt het packet genegeerd (weer een reden waarom die quasi veilige 'stealth mode' shit verboden zou moeten worden). Vervolgens staat smtp.wanadoo.nl op een timeout te wachten, en heeft ie blijkbaar meer geduld dan jouw Foutlook :)

De oplossing is om te zorgen dat je machine gewoon netjes een 'connection refused' terug stuurt als je connect naar poort 113.
Interressante theorie. Echter als ik een SMTP connectie opzet naar smtp.wanadoo.nl zie ik geen IDENT pakketje verschijnen. Of zou wanadoo dit alleen naar interne smtp connecties doen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het nog niet had bekeken, vanaf hier (AS12859) krijg ik ook geen ident request binnen als ik naar smpt.wanadoo.nl connect op poort 25. Kan twee dingen betekenen: Of ze doen het alleen intern, of ik zit er naast :)

Verwijderd

Topicstarter
een ieder bedankt voor de reacties en eventuele oplossingen.

Op dit moment heb ik het probleem opgelost door maar in IIS een virtuele smtp server aan te maken. :)

Voor diegene die dachten dat ik dit al had, sorry. Voor diegene die dit niet dachten het volgende:
Op de bovengenoemde site naar microsoft praten ze over verschillende releases van OfficeXP. Dit probleem blijk in het office pakket te zitten en is op te lossen met een service pack 1 update maar ik heb blijkbaar niet de juiste versie (Heb een beta) en daardoor werkt hij weer niet bij mij. Voor diegene die ooit ditzelfde probleem krijgen is het het beste om dan maar IIS te installeren met een smtp server. 8-)

Bij mij werkt het nu en dat heeft me een hoop dagen gekost, en blijkt zo makkelijk opgelost te zijn. :z

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 11 maart 2002 22:23 schreef Jazzie het volgende:
een ieder bedankt voor de reacties en eventuele oplossingen.

Op dit moment heb ik het probleem opgelost door maar in IIS een virtuele smtp server aan te maken. :)
[..]
Kijk je effe uit dat je geen open relay bent? Geloof me: men heeft dat zo door en dan krijgt je servertje het heeel erg druk en bovendien word je IP geblacklist

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij reageerd alleen op mijn ip adres. (als ik dit goed heb)
Dit stel je toch in in relay restriction.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 11 maart 2002 22:33 schreef Jazzie het volgende:
Nee, hij reageerd^Ht alleen op mijn ip adres. (als ik dit goed heb)
Dit stel je toch in in relay restriction.
Klopt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1