Toon posts:

Mandrake 8.1 hangt bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt: "checking internet connections to start at boot"
en doet verder niets meer. De computer zit niet verbonden met internet maar ik zou toch verwachten dat ie verder gaat. Hoe los ik dit probleempje op?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hangt 'ie als in 'Hij doet even niks (Voor 10 minuten), of 'hij hangt een hele dag, en is nog geen stap verder' ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem nu even aan dat je lilo gebruikt als bootmanager. Je moet dan in het menu of op de commandline die je van lilo krijgt iets invoeren als 'linux 1'. Hij boot dan in single-user mode. Vervolgens kun je gaan kijken wat hij precies niet doet. Ik vermoed dat het een van de netwerkscriptjes is die niet doet wat je wilt, maar je zult daarvoor zelf even moeten zoeken in /etc/rc.d/* (ik vermoed dat Mandrake de opstartscripts daar ergens neerzet). Welke programma's zie je allemaal vóór dat internet-gedoe opgestart worden? Vooral de laatste twee of zo zouden handig zijn, dan weet je een beetje bij welk bestand je moet gaan zoeken om de fout te vinden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.