Toon posts:

Kernel 2.5.6 mount misluk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
kernel panic : VFS: Unable to mount root fs on 03:03

Deze fout krijg ik het laden van me nieuwe 2.5.6 kernel. Wa's dih ?

Systeem draait op Slack 8 met standaard kernel 2.4.5 op ReiserFS, heeft Reiser hier iets mee te maken?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[verwachte vraag] heb je wel reiserfs support in die kernel geprakt?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Heb je ReiserFS wel meegecompiled? Hij probeert nu nl. een virtual filesystem te mounten zotezien :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik gok dat je geen ReiserFS-ondersteuning in je kernel hebt ingebouwd (toch niet als module?). Waarom overigens die haast om aan 2.5 te beginnen? Die is nog zwaar alpha...

[edit: 3 replies binnen een minuut...en ik ben voor de tweede keer vandaag de laatste :7.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Ik vraag me af of het verstandig is om een kernel uit de test serie te gebruiken als je een dergelijke vraag niet zelf kunt beantwoorden.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Good one. Ik heb een klasgenoot had die het een goed idee vond om telkens de nieuwe kernel te gebruiken om er elke keer na een tijdje achter te komen dat z'n bak hing... toen ie 'stable' kernels ging gebruiken was dat ineens niet meer ;)
Ik wil niet lullig overkomen, maar is dit misschien hier ook het geval?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten men post te editten, ja tuurlijk, ReiserFS is meegebakken...
code:
1
CONFIG_REISERFS_FS=y

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke partitie is bij jou /? Je zou dat bij het booten op kunnen geven met 'root=/dev/hda1' of iets dergelijks, al heb ik weinig hoop dat dat werkt als je tussendoor geen partities hebt gewijzigd...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Kijk de kernel mailinglist eens na, daar staat een probleem met kernel 2.5.6 en reiserfs beschreven (naast een bergje andere problemen), er is ook een patch te vinden op dezelfde mailinglist.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 19:53 schreef janjanjansen het volgende:
Kijk de kernel mailinglist eens na, daar staat een probleem met kernel 2.5.6 en reiserfs beschreven (naast een bergje andere problemen), er is ook een patch te vinden op dezelfde mailinglist.
THX ! Dat zal een oplossing zijn :)
Pagina: 1