Hometheater PC samenstellen.

Pagina: 1
Acties:

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Ik wil binnenkort een HT-PC gaan samenstellen.

Er zijn een aantal dingen waar ik nog niet helemaal uit ben.

Is de nieuwste ASUS dvd-speler nog steeds via een jumper regio vrij te maken?

Welke geluidskaart is de beste?
Creative Audigy, Terratec DMX6, of een Hercules GT
Eigenlijk valt die laatste al direct af, want met de digitale uitgang heb ik slechte ervaring. Je moet constant switchen tussen powerdvd digital out en de "normale" digital out voor Mp3 etc. Elke keer dat je deze instelling wilt veranderen moet je opnieuw opstarten! |:(

Dan blijven de Audigy en de DMX6 over. Puur qua geluidkwaliteit is de DMX6 beter, maar ik vind die 5,25 inch rack erg onhandig. Ik wil de kabels namelijk liever niet in het zicht hebben. De Audigy heeft wel een echte breakout box en is tevens zwart :9

Wie heeft er ervaring met een van deze geluidskaarten? Hij moet voor Hometheater het beste zijn. Gamez komen op de 2de plaats.
Ervaring met drivers etc. zijn ook welkom :)

Als laatste de videokaart.
Dat wordt sowieso een Radeon. Ik denk een 8500.
Ik zoek mensen die ervaring hebben met Powerstrip icm een 8500 of een 7500.
Het is de bedoeling dat hij een resolutie van 1366x768 (Sony VW11HT projector) gaat weergeven. Werkt dit goed met Powerstrip??

En als laatste, welke van de deze twee is een betere keus. De orginele ATI 8500 of de Gigabyte 8500? Werken ze beide goed met Powerstrip?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Waarom zet je er niet een decoder kaartje in? Ik heb wel een iemand horen beweren dat de tv out daarop beter is.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 10 maart 2002 20:42 schreef Jag het volgende:
Waarom zet je er niet een decoder kaartje in? Ik heb wel een iemand horen beweren dat de tv out daarop beter is.
Volgens mij heeft ie helemaal geen TV-OUT nodig, volgens mij kan die beamer rechtstreeks op de PC.
En misschien wil ie ook wel DIvX kijken.

specs

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 20:42 schreef Jag het volgende:
De TV-out van ATi is ook zeker om tevreden over te wezen... En verder gaat een beamer niet vaak op de TV-out :) Volgens mij heeft een Matrox de beste TV-out, beter nog dan een MPEG2 kaart. Kan et ook mis hebben :P
Op zondag 10 maart 2002 16:38 schreef Flint123 het volgende:
Als laatste de videokaart.
Dat wordt sowieso een Radeon. Ik denk een 8500.
Ik zoek mensen die ervaring hebben met Powerstrip icm een 8500 of een 7500.
Het is de bedoeling dat hij een resolutie van 1366x768 (Sony VW11HT projector) gaat weergeven. Werkt dit goed met Powerstrip??

En als laatste, welke van de deze twee is een betere keus. De orginele ATI 8500 of de Gigabyte 8500? Werken ze beide goed met Powerstrip?
Waarvoor wil je Powerstrip nou gaan gebruiken? Overclocken? Als de prijzen en/of prestaties niet echt verschillen tussen de ATi en de Gigabyte, zou ik de ATi nemen. Gewoon principe, zij hebben de chip ontwikkeld :P

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zondag 10 maart 2002 21:06 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

De TV-out van ATi is ook zeker om tevreden over te wezen... En verder gaat een beamer niet vaak op de TV-out :) Volgens mij heeft een Matrox de beste TV-out, beter nog dan een MPEG2 kaart. Kan et ook mis hebben :P
[..]

Waarvoor wil je Powerstrip nou gaan gebruiken? Overclocken? Als de prijzen en/of prestaties niet echt verschillen tussen de ATi en de Gigabyte, zou ik de ATi nemen. Gewoon principe, zij hebben de chip ontwikkeld :P
Je hebt het mis dus :) Met een mpegkaartje decodeerd ie het hardwarematig, terwijl dat bij tv-out nog steeds softwarematig gebeurd moet worden.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Op zondag 10 maart 2002 20:50 schreef twopack het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ie helemaal geen TV-OUT nodig, volgens mij kan die beamer rechtstreeks op de PC.
En misschien wil ie ook wel DIvX kijken.
Correct, als ik normale tv-out zou willen sluit ik wel een standalone dvd-speler aan...
Ik wil juist hoge resolutie! :D
De kabel heb ik al. Oehlbach VGA naar RGB-HV (5x RCA)
Het mooie van die Gigabyte 8500 is dat er meteen een verloop sterker bijzit om van DVI VGA te maken. dat betekend dat je 2 maal VGA hebt, zodat je naast de projector ook nog een betaalbaar CRT beeldscherm kunt gebruiken (ipv een duur DVI LCD display)

Kweet niet of dat met de ATI variant ook gaat.

En, inderdaad, DivX is de bedoeling! >:)
(regelmatig dvd kijken natuurlijk ook, dat is tenslotte toch nét iets mooier als DivX)

Waarom Powerstrip?
Omdat je bij windows simpelweg niet kunt zeggen: 1366x768 resolutie |:( ,en laat dat nou net de resolutie zijn waar de Sony projector zich lekker bij voelt :o
Daarvoor moet helaas je toch echt gaan tweaken. Met powerstrip kun je "vreemde" resoluties tevoorschijn toveren.

Het mag duidelijk zijn dat ik eerst een beetje zeker wil weten of alles gaat werken. daarom zoek ik mensen met ervaring :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zondag 10 maart 2002 21:06 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Oeps, overheen gelezen :P.

• masaman
  • Niet online
Op deze site is een deel van het forum gewijd aan het bouwen van HTPC's.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Een goede Geforce 2 kaart schijnt veel gebruikt te worden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1