ATI hydravision, welke mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eens een tweede monitor aangesloten, een oud 15" bakje naast mijn IIyama VMP450(wat een drastisch verschil tussen die twee overigens) Nu merkte ik dat ik eigenlijk alleen het beeld kan "uitrekken" over de twee monitoren. Ik had gehoopt om op de twee monitoren werkelijk gescheiden desktops te kunnen draaien. Zie ik iets over het hoofd, of blijft het inderdaad bij het uitrekken van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op zondag 10 maart 2002 16:30 schreef aad123 het volgende:
Ik heb ook eens een tweede monitor aangesloten, een oud 15" bakje naast mijn IIyama VMP450(wat een drastisch verschil tussen die twee overigens) Nu merkte ik dat ik eigenlijk alleen het beeld kan "uitrekken" over de twee monitoren. Ik had gehoopt om op de twee monitoren werkelijk gescheiden desktops te kunnen draaien. Zie ik iets over het hoofd, of blijft het inderdaad bij het uitrekken van het beeld?
Misschien in de display options "extend my windows desktop onto this monitor" aanvinken? Anders blijf je een kloonscherm houden van je eerste scherm.

Edit: owh wacht, volgens mij is dit niet precies wat je bedoelt. Laat maar. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
ik weet zelf ook niet precies wat dat dualmonitor mou eigenlijk precies doet

is het ook mogelijk om 2 programmas op de verschillende schernem te draaien bijvoorbeeld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik geloof het niet... je kunt wel een venster in het ene en een andere in het andere hebben, tís mij alleen nog niet gelukt ook de startbalk enzow op die 2e te krijgen zonder em te klonen :(

ennuhm, wat dat hydravision betreft: ik vind het alleen maar lastig, maar weet zeker dat je in de help wel wat kunt vinden...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Waar is dat Multidesktop gedoe van Hydravision dan eigenlijk goed voor? Je kan hiermee toch 5 verschillende desktops laten draaien? Kun je niet op monitor 1, desktop 1 laten zien, en op monitor 2 bijvoorbeeld desktop 2? Of iets dergelijks?

Ik heb hier geen twee monitoren dus kan het helaas niet testen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Ik heb eenzelfde probleem hier met mijn dual setup. Ik draaide eerst met 2 kaartjes mijn 2e monitor op 800x600 (meer kan ie niet aan, hoeft ook niet), maar ik heb nu geen zin om met HydraVision allebei mijn schermen op 800x600 te draaien. Wat ik begrepen heb, is dat je echt niet meer kunt doen dan beide schermen op een verschillende refresh rate te laten draaien en niet op verschillende resoluties.

A pc is like a work of art; it's never finished

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

je kan weldegelijk de schermen op verschillende resoluties laten draaien, maar dat is afhankelijk van het os dat je gebruikt, welke is dat?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 11 maart 2002 00:29 schreef The_PyroPath het volgende:
je kan weldegelijk de schermen op verschillende resoluties laten draaien, maar dat is afhankelijk van het os dat je gebruikt, welke is dat?
Win2k. Ik heb al gehoord dat het wel kan in XP, maar in 2k niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Er zijn toch al genoeg mensen met een 8500, niet meer mensen met een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ja heb ik dus ook.
ik heb met hydravision dat ik wel het beeld op 2 monitoren krijg, maar de startbalkicoontjes zijn dan op de rechte monitor.
(ps is een VE)
verleden X had ik ook dual monitor maar dan met 2 verschillende kaarten, dus ook 2 verschillende resoluties.
bij de ve heb je 2 aanskuitingen denk dus dat ik hem ook maar op 1 resolutie kan hebben draaien :( nu 1024 X 768) omdat de 2e monitor niet meer aan kan :(.
iemand een idee ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
Zover ik gezien heb is dit een probleem met de windows 2000 drivers, onder windows 98, Me en XP heb je dit probleem niet (ik heb alleen XP getest).

Ik heb geen oplossing voor je, ik heb nu gewoon weer twee videokaarten erin zitten (met als bijkomend voordeel dat ik mijn TV uit ook nog kan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik heb em nog niet onder 98 geprobeerd, de dual monitor... weet alleen wel dat je onder XP wel verschillende refreshes en verschillende res. kunt hebben...

Zodra ik thuis ben zal ik eens kijken :) (k'zit nu @ school)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy78
hmm, hoop dat het ook met de ve werkt maar denk het niet omdat het 2 connectors op 1 kaart is dus niet 2 kaarten van verschillende makers.

maar gaat het zekers,proberen, hoop alleen dat ik geen andere problemen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dudes, de vraag was dus niet of je alleen verschillende refreshrates en resoluties kon draaien, maar ook of je echt verschillende apps kon draaien op de monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:50
Kijk even naar deze thread [topic=391994]

Enkel Matrox ondersteund onafhankelijke resoluties onder Win2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op maandag 11 maart 2002 11:22 schreef obsidian het volgende:
Dudes, de vraag was dus niet of je alleen verschillende refreshrates en resoluties kon draaien, maar ook of je echt verschillende apps kon draaien op de monitoren.
Yep dus ! je kunt zo met je muis van eene naar ander monitor lopen.
Je kunt dus ook desktop wisselen, alleen heb je geen (startknopie) balk onderin je 2de monitor. Dat heb je met Matrox G400 ook niet. voor de rest is het zelfde als matrox (ik heb het over WinXP) w2k nog niet uit geprobeerd. (heb ik niet echt zin in)Das al oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 11 maart 2002 11:26 schreef KeiFront het volgende:
Kijk even naar deze thread [topic=391994]

Enkel Matrox ondersteund onafhankelijke resoluties onder Win2K.
offtopic:
Leuk dat je ook een Front-icoontje hebt, zoals ik. Zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
offtopic:
Ik ken op dit forum geen andere Front 242 fans ;(, ik vind mijn user icon toch iets mooier dan uw politicsofpressure icon ;) (hij is een beetje onduidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 11 maart 2002 22:17 schreef KeiFront het volgende:
offtopic:
Ik ken op dit forum geen andere Front 242 fans ;(, ik vind mijn user icon toch iets mooier dan uw politicsofpressure icon ;) (hij is een beetje onduidelijk)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het dus inderdaad niet mogelijk om twee volkomen gescheiden desktops te draaien. Jammer!! Éen van de problemen waar ik tegenaan liep is dat het oude 15" bakje maar 1024*768 trekt, en dat de VMP450 op 1280*1024 draait, dat combineert dus niet lekker. Verder had ik het leuk gevonden als je middels een hete toets direct van scherm 1 naar scherm 2 kan, maar blijkbaar kan dat dus niet. Het enige waar het dus eigenlijk voor geschikt is, is presentatie doeleinden met een beamer = a hell of a lot of money. Of je moet een tweede identieke monitor er naast zetten, dan heb je een twee keer zo breed werkoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 23:59 schreef aad123 het volgende:
Blijkbaar is het dus inderdaad niet mogelijk om twee volkomen gescheiden desktops te draaien. Jammer!! Éen van de problemen waar ik tegenaan liep is dat het oude 15" bakje maar 1024*768 trekt, en dat de VMP450 op 1280*1024 draait, dat combineert dus niet lekker. Verder had ik het leuk gevonden als je middels een hete toets direct van scherm 1 naar scherm 2 kan, maar blijkbaar kan dat dus niet. Het enige waar het dus eigenlijk voor geschikt is, is presentatie doeleinden met een beamer = a hell of a lot of money. Of je moet een tweede identieke monitor er naast zetten, dan heb je een twee keer zo breed werkoppervlak.
Hoezo? Ik hoorde juist van verschillende mensen dat het wel kon. Alleen heb je op je tweede monitor geen startbalk. But who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Aad123 de enige oplossing is een Matrox G550 kopen, ofwel Win98 of WinXP (Win2K for dummies) gebruiken hier kan je wel met afzonderlijke resoluties werken voor je twee beeldschermen. Jammer genoeg wordt het beeld uitgerokken als je Win2K gebruikt bij Hydravision of Twinview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 12 maart 2002 19:05 schreef KeiFront het volgende:
Aad123 de enige oplossing is een Matrox G550 kopen, ofwel Win98 of WinXP (Win2K for dummies) gebruiken hier kan je wel met afzonderlijke resoluties werken voor je twee beeldschermen. Jammer genoeg wordt het beeld uitgerokken als je Win2K gebruikt bij Hydravision of Twinview.
Hmmm, ik heb het lang vol gehouden met win2k, XP pro bij de introductie gekocht en er weer afgepleurd. Nu ga ik het toch defintief draaien. O.a. voor de multi-monitor functionaliteit. Keb het nu een paar weekjes in dual boot draaien, maar het werkt nu (pas) lekker.

Ik krijg trowuens in win2k mijn schermen niet verder dan 60Hz :(.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
het is dus niet mogelijk om op je TV een film te laten spelen (Full screen) en gewoon op je monitor te surfen ?
dat wil ik namelijk, en ik dacht dat het kon maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op woensdag 13 maart 2002 01:42 schreef Toulinash het volgende:
het is dus niet mogelijk om op je TV een film te laten spelen (Full screen) en gewoon op je monitor te surfen ?
Dat kon met bepaalde drivers wel (weet alleen even niet meer met welke dat waren). Dan kreeg je het hokje "Theater Mode" in je display settings dat je aan kon vinken, waardoor je dus niet verplicht werd om met kloonbeelden te werken en je dus kon surfen terwijl iemand anders een film bekijkt op tv. Alleen is die optie er in de huidige drivers uit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy78
en hoe komen we dan weer aan die optie ?
want nu kan je alleen maar clonen :(
is wel leuk en de rest ook wel maar kijk graag films als ik met webdesign bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 13-09 23:15

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op woensdag 13 maart 2002 01:42 schreef Toulinash het volgende:
Dat is dus wel mogelijk. Als het bij jouw drivers mogelijk is om de desktop uit te breiden naar de andere monitor dan kun je dus een film laten spelen op je TV en surfen op je monitor.
Je moet dan je desktop uitbreiden naar de TV ipv een tweede monitor en de overlay op de TV instellen anders krijg je waar je normaal de film ziet een zwart vlak. Je moet daarbij Hydrovision gebruiken. Ik gebruik thuis PowerDVD XP en dat werkt echt super relaxed! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op dinsdag 12 maart 2002 23:07 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb het lang vol gehouden met win2k, XP pro bij de introductie gekocht en er weer afgepleurd. Nu ga ik het toch defintief draaien. O.a. voor de multi-monitor functionaliteit. Keb het nu een paar weekjes in dual boot draaien, maar het werkt nu (pas) lekker.

Ik krijg trowuens in win2k mijn schermen niet verder dan 60Hz :(.
Daar kun je de Radeonator voor gebruiken of Powerstrip om meer dan 60Hz te krijgen.
Ik vraag me wel af wanneer ze dit eens bij Ati gaan fixen. Alle drivers die zijn uitgekomen hebben dit probleem. Ik vind het maar wazig en volgens mij kunnen ze dat probleem makkelijk verhelpen.
Moet je maar eens op deze sites kijken voor Radeon stuff:
- http://www.ati-news.de
- http://www.radeon.ru/
- http://www.rage3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
Op maandag 18 maart 2002 13:29 schreef EXCalibur_EeK het volgende:

[..]

Dat is dus wel mogelijk. Als het bij jouw drivers mogelijk is om de desktop uit te breiden naar de andere monitor dan kun je dus een film laten spelen op je TV en surfen op je monitor.
Je moet dan je desktop uitbreiden naar de TV ipv een tweede monitor en de overlay op de TV instellen anders krijg je waar je normaal de film ziet een zwart vlak. Je moet daarbij Hydrovision gebruiken. Ik gebruik thuis PowerDVD XP en dat werkt echt super relaxed! :9~
is Hydrovision een tiepfoutje van je of is het wel degelijk iets anders dan Hydravision ?

en ik heb idd bij de settings geprobeert om de tv als 2de monitor te krijgen, je kan hem dus wel apart aanvinken (zonder dat ie gelocked zit op je monitor) zodat je dus je resolutie kan behouden, maar bij een film zie je dus in het desbetreffende programma waar je beeld zou moeten zien. zie je nu een zwart vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
come on, someone has to know ! :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Het was een tiepvout ja.

Ik zit nu op het werk en daar heb ik geen radeon dus heb ik maar een plaatje van internet afgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/radeonve/radeon-ve-3.gif

Bij monitor staat primary en bij TV staat secondary.
Bij de Radeon 8500 staan daar 2 vakjes naast elkaar. 1 met een rondje en die andere heeft geloof ik 2 rondjes over elkaar. Als je op de TV een zwart vlak krijgt moet je het andere vakje aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op maandag 18 maart 2002 12:32 schreef chevy78 het volgende:
en hoe komen we dan weer aan die optie ?
want nu kan je alleen maar clonen :(
is wel leuk en de rest ook wel maar kijk graag films als ik met webdesign bezig ben
De nieuwe drivers downloaden voor WinXP en ook installeren natuurlijk... Versie 6052. "Theater Mode" is weer terug in het overlay schermpje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:33
Op dinsdag 19 maart 2002 14:47 schreef CJ het volgende:

[..]

De nieuwe drivers downloaden voor WinXP en ook installeren natuurlijk... Versie 6052. "Theater Mode" is weer terug in het overlay schermpje. :)
Wat doet deze optie precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 19 maart 2002 15:22 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Wat doet deze optie precies ?
Je kan dan zonder er veel moeite voor te doen een DVD/DivX af laten spelen op de tv, zonder dat je een kloon beeld op je monitor moet laten mee draaien. Bij wijze van spreken kan dan een iemand een film kijken op tv, terwijl de ander gewoon door kan gaan met internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:33
Op dinsdag 19 maart 2002 16:52 schreef CJ het volgende:

[..]

Je kan dan zonder er veel moeite voor te doen een DVD/DivX af laten spelen op de tv, zonder dat je een kloon beeld op je monitor moet laten mee draaien. Bij wijze van spreken kan dan een iemand een film kijken op tv, terwijl de ander gewoon door kan gaan met internetten.
das mooi. Ik zit nu iedere keer te kutten met die instellingen als ik een Divx/SVCD wil kijken (klonen, resolutie verlagen, koppijn krijgen van 50/60Hz (daar kan ik ook geen hoogte van krijgen overigens, soms staat ie op 50Hz TV-out, soms op 60Hz.. gelukkig kan mn TV beiden aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op dinsdag 19 maart 2002 16:52 schreef CJ het volgende:

[..]

Kun je ook uit leggen hoe je dat insteld ?
Ben nu twee dagen met DVD aant kutten, en krijg alleen maar kloon beeld. Of op TV beeld of op Monitor.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op dinsdag 19 maart 2002 09:12 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Het was een tiepvout ja.

Ik zit nu op het werk en daar heb ik geen radeon dus heb ik maar een plaatje van internet afgehaald:

[afbeelding]

Bij monitor staat primary en bij TV staat secondary.
Bij de Radeon 8500 staan daar 2 vakjes naast elkaar. 1 met een rondje en die andere heeft geloof ik 2 rondjes over elkaar. Als je op de TV een zwart vlak krijgt moet je het andere vakje aanzetten.
Als ik daar mee in de weer ga heb ik, of op TV beeld of op Monitor. maar kan dus niks meer met monitor zonder dat het ook op tv verschijnt. Verder internetten gaat dus niet, Beeld op zich is wel erg goed. Maar blijft een kloon beeld, en daar wil ik nou net vanaf. (als dat kan)
Pagina: 1