soundcard: hercules fortissimo problemen

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben weer eens met linux aan het spelen en ik krijg mijn geluidskaart niet aan de praat. Ik raak eigelijk door alle namen het pad een beetje kwijt.

Je hebt een aantal soorten drivers:
OSS/OSS Lite/ALSA en die van de fabrikant zelf.

en je hebt een sound server. Kan deze soundserver iedere driver aan of is het alleen voor een specieke? En hoe kan ik zien wat ik draai want het lijkt me niet erg praktisch om te veel aan te hebben staan.

• Solarsparc
  • Laatst online: 20:21
Ik heb hem in OSS draaien, ik insmod hem met ymfpci.
Nog een tip: probeer eens of hij niet al werkt, zo ben ik al eens een dag bezig geweest om ALSA aan de praat te krijgen, toen ik me ineens rotschrok van een geluid uit m'n speakers - bleek dat OSS al automatisch geinstalleerd was.

• Alarmnummer
Ik ben nog een enorme linux noob dus vandaar. Ik had gelezen dat OSS Lite automatisch met linux mandrake mee wordt geinstalleerd en in een van mijn 1e keren dat ik mandrake 8.1 erop heb gezet heb ik ook geluid gehad, maar tot nu toe is dit helaas niet meer gelukt.

Maar waar moet ik beginnen om dit probleem op te lossen. Moet ik eerst nog een driver downloaden voor OSS?

• Alarmnummer
probleem is opgelost. Het bleek dat mijn geluidskaart wel herkend werd maar ik heb een mobo met geluid on board en dat werd gebruikt.

En nadat ik hem had uitgeschakeld in de bios had ik meteen geluid.