Linux Mandrake 8.2

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Op dit moment had ik zin om wat meer over linux te weten te komen, nu las ik van de week dat Mandrake wel te doen is voor een n00b die download ik nu dus even.
Het zijn 3 iso met de bestand naam MandrakeLinux-8.1rc1-CD2.i586.iso
Is dit een goede versie of werkt ie niet op een laptop (266 96MB intern)
Moet je btw ook alle 3 de cd's branden voor het installeren

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben zelf ook nog een enorme noob, maar om een beetje uit de voeten te kunnen met de mandrake distributie moet je wel alle cd`s branden omdat op die andere cd`s ook nog van alles staat.

en ze heten als het goed is niet allemaal hetzelfde:
MandrakeLinux-8.1rc1-CD1.i586.iso
MandrakeLinux-8.1rc1-CD2.i586.iso
MandrakeLinux-8.1rc1-CD3.i586.iso

en dit is trouwens ook geen 8.2 (want daar zijn alleen nog maar beta`s van) maar dit is de 8.1. Wat ik wel een beetje gek vind is dat er rc achter staat en rc staat voor release candidatie en dat is ook geen final. Check dus eerst die file names maar eens.

Verwijderd

volgens mij alleen de eerste 2, en ik denk dat als je minimaal instaleert zelfs alleen de eerste goed is

Verwijderd

rc1 staat voor release candidate. Dat is dus een beta versie en nou niet bepaald geschikt om mee te beginnen.
Als je de 2 bovenste pakt (als je tenminste een pentium of beter hebt) van http://linuxiso.org/mandrake.html heb je de goede versie.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 10 maart 2002 16:07 schreef janjanjansen het volgende:
rc1 staat voor release candidate. Dat is dus een beta versie en nou niet bepaald geschikt om mee te beginnen.
Als je de 2 bovenste pakt (als je tenminste een pentium of beter hebt) van http://linuxiso.org/mandrake.html heb je de goede versie.
De release candidates die komen toch na de beta`s en tussen de finals in?

Verwijderd

En dan is dat niet beta meer ?? Release candidate is een beta versie die gereleased wordt voor een groter publiek bij Mandrake. Dus het is en blijft een beta en als je de final al kunt krijgen waarom een rc nemen.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Thanks zal even even installeren vanavond als het niks is dan gaat ie er weer af. Dan even opnieuw downloaden met 80kb per seconde

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 10 maart 2002 16:20 schreef janjanjansen het volgende:
En dan is dat niet beta meer ?? Release candidate is een beta versie die gereleased wordt voor een groter publiek bij Mandrake. Dus het is en blijft een beta en als je de final al kunt krijgen waarom een rc nemen.
je gaat toch van:
alpha->beta->release candiates->finals

en release candidates is nog steeds iets wat je niet moet draaien als je een stabiele omgeving wilt hebben.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb gisteren de beta4 versie van mandrake 8.2 gedownload. Als ik op mijn werk zit krijg ik meestal niet meer dan 1 mb per sec, maar ik had gisteren 4x2mb per sec! Ik had dus in notime de nieuwe distributie binnen. Alleen duurt het branden een paar uur omdat we maar een 2 speed brander hebben :P

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

offtopic:
Origineel was 'beta' een benaming voor software die nog niet gereleased was, daar valt een RC dus ook onder. Later is daar nog 'alpha' bijgekomen om aan te geven dat software niet alleen nog niet gereleased is, maar ook echt nog volop in ontwikkeling, met de boodschap erachter dat je er niet van uit kunt gaan dat het zal werken. Dat is althans zoals ik het ergens gelezen heb en volgens die redenering is een RC dus ook gewoon beta-software, al is het dan misschien wat meer uitgekristalliseerd en stabieler.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

misschien zou een

beta-alpha->beta-beta->beta-rc->final betar zijn ;)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Op zondag 10 maart 2002 16:56 schreef odysseus het volgende:
offtopic:
Origineel was 'beta' een benaming voor software die nog niet gereleased was, daar valt een RC dus ook onder. Later is daar nog 'alpha' bijgekomen om aan te geven dat software niet alleen nog niet gereleased is, maar ook echt nog volop in ontwikkeling, met de boodschap erachter dat je er niet van uit kunt gaan dat het zal werken.
Ohhhhhhhhhhh ja, dus eerst kwam de beta, toen dachten ze: he, laten we ook maar het woordje alpha gaan gebruiken |:(|:(|:(

Waarom zouden ze dan in eerste instantie niet het woord alpha gebruikt hebben ipv beta (wat jij zegt).

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

B2

wa' seggie?

Mandrake is wel een redelijk zware distro (omdat ie zo uitgebreid is).
Wel ideaal voor de n00bs om mee te beginnen. Een echt desktop distro.
Wil je echt meer van linux weten kun je beter een andere distro nemen (redhat een beetje, en anders debian.)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 10 maart 2002 17:03 schreef deavatar het volgende:
Ohhhhhhhhhhh ja, dus eerst kwam de beta, toen dachten ze: he, laten we ook maar het woordje alpha gaan gebruiken |:(|:(|:(

Waarom zouden ze dan in eerste instantie niet het woord alpha gebruikt hebben ipv beta (wat jij zegt).
Ik heb het ook niet zelf verzonnen, al heb ik ook geen idee meer waar ik dat gelezen heb. Hier is de entry uit de Jargon File over 'beta', een betere definitie ken ik niet:
beta /bay't*/, /be't*/ or (Commonwealth) /bee't*/ n.

1. Mostly working, but still under test; usu. used with `in': `in beta'. In the Real World, hardware or software systems often go through two stages of release testing: Alpha (in-house) and Beta (out-house?). Beta releases are generally made to a group of lucky (or unlucky) trusted customers. 2. Anything that is new and experimental. "His girlfriend is in beta" means that he is still testing for compatibility and reserving judgment. 3. Flaky; dubious; suspect (since beta software is notoriously buggy).

Historical note: More formally, to beta-test is to test a pre-release (potentially unreliable) version of a piece of software by making it available to selected (or self-selected) customers and users. This term derives from early 1960s terminology for product cycle checkpoints, first used at IBM but later standard throughout the industry. `Alpha Test' was the unit, module, or component test phase; `Beta Test' was initial system test. These themselves came from earlier A- and B-tests for hardware. The A-test was a feasibility and manufacturability evaluation done before any commitment to design and development. The B-test was a demonstration that the engineering model functioned as specified. The C-test (corresponding to today's beta) was the B-test performed on early samples of the production design, and the D test was the C test repeated after the model had been in production a while.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter. Dit soort dingen zijn gewoon prima zelf uit te zoeken.

De website van een faabrikant is er niet voor niks. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er op een betreffende website niks te lezen valt over de te downloaden software.

Een beetje zelfinitiatief kan geen kwaad en wordt zelfs van je verwacht in NOS.
Dit valt ook te lezen in [topic=319439]

Succes met je 1e linuxstapjes ;) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.