Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat alle fonts op mijn website staand arial size 12 worden i.p.v. new times roman?
dit in je head
code:
1
2
3
4
| <style>
body { font-family: arial; font-size: 10pt; }
td { font-family: arial; font-size: 10pt; }
</style> |
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
thx alot!Op zondag 10 maart 2002 15:44 schreef Prammenhanger het volgende:
dit in je head
code:
1 2 3 4<style> body { font-family: arial; font-size: 10pt; } td { font-family: arial; font-size: 10pt; } </style>
hmm,Op zondag 10 maart 2002 15:44 schreef Prammenhanger het volgende:
dit in je head
code:
1 2 3 4<style> body { font-family: arial; font-size: 10pt; } td { font-family: arial; font-size: 10pt; } </style>
code:
1
2
3
| <style>
body, td { font-family: arial; font-size: 10pt; }
</style> |
is wat korter
(en die 10pt, moet dat geen 12pt zijn om font-size ook werkelijk 12 points te maken?)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
En voor het computerscherm meten we uiteraard liever in pixels. De eenheid 'pt' is meer bedoeld voor uitvoer naar papier, of andere toepassingen.
Dat is simpelweg omdat je de afmetingen van de monitor van je bezoeker niet kent.
Dat is simpelweg omdat je de afmetingen van de monitor van je bezoeker niet kent.
Ik gebruik zelf altijd 10, ik twijfelde of hij nou 10 of 12 wou, dus deed ik maar 10Op zondag 10 maart 2002 15:57 schreef RM-rf het volgende:
(en die 10pt, moet dat geen 12pt zijn om font-size ook werkelijk 12 points te maken?)
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Het kan nog korter:Op zondag 10 maart 2002 15:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hmm,
code:
1 2 3<style> body, td { font-family: arial; font-size: 10pt; } </style>
is wat korter
code:
1
2
3
| BODY, TD{
font : 12pt Arial;
} |
greetz,
Het voordeel/nadeel van je font-size in small of large etc. te definieren is dat de gebruiker dan nog met de browser kan zeggen dat de tekst kleiner of groter moet worden, met pixels/points kan dit niet. In pixelse en points is dit fixed.
ben het helemaal eens met cheatah, en daarbij komt nog eens dat wanneer je 'pt' gebruikt je op een Mac een onleesbaar lettertype krijgt terwijl wanneer je het met px doet je het op pc en macOs goed kan lezenOp zondag 10 maart 2002 16:01 schreef Cheatah het volgende:
En voor het computerscherm meten we uiteraard liever in pixels. De eenheid 'pt' is meer bedoeld voor uitvoer naar papier, of andere toepassingen.
(werk trouwens zelf het liefst met stylesheets)
Verwijderd
Van wie moet dat? Als ik goed lees bij het W3C dan hoeft het echt niet:Op maandag 11 maart 2002 14:23 schreef Mvanturnhout het volgende:
Nope, 'font family' moet erbij staan.
http://www.w3c.org/TR/REC-CSS1#font
Jullie beschrijven de tag body en td, maar er is ook een allesomvattende tag:
* {
font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
}
* {
}
Verwijderd
oh die kende ik nog nietOp maandag 11 maart 2002 19:43 schreef Yogho het volgende:
Jullie beschrijven de tag body en td, maar er is ook een allesomvattende tag:
* {
}
maarreuh issie wel X-browser?
Geen idee, ik hou alleen rekening met ie 4.* of hoger. (Netscape is history)
Verwijderd
helaas nietOp maandag 11 maart 2002 20:00 schreef Yogho het volgende:
(Netscape is history)
Maar dat werkt waarschijnlijnk niet met ns4Op maandag 11 maart 2002 15:04 schreef Milkman_Dan het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Als ik goed lees bij het W3C dan hoeft het echt niet:
http://www.w3c.org/TR/REC-CSS1#font
Pagina: 1