[LINUX & MOZILLA] Vreemde manier van opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi Allemaal, ik ben niet echt geweldig bekend met het werken met linux maar ik wil eigenlijk volledig hiermee gaan werken. Een esentieel punt is het draaien van een browser, ik had eerst Opera maar deze vond ik te traag, nu heb ik Mozilla geinstalleerd maar deze moet ik op een wat vreemde manier opstarten. Vanuit KDE kan ik niet rechtstreeks op de mozilla of mozilla-bin drukken om hem op te starten. Als ik het vanuit een console doe dan krijg ik bij mozilla de volgende fout :

ronald@linux1660:~/program files/Mozilla> ./mozilla
dirname: too many arguments
Try `dirname --help' for more information.
/home/ronald/program files/Mozilla/run-mozilla.sh: line 72: 7138 Segmentation f
ault $prog ${1+"$@"}

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Als ik rechtstreeks vanuit de console ./mozilla-bin uitvoer dan start hij wel op, ik had deze problemen ook met Netscape versie 6.02 maar dan bij allebij de executables.

Mijn config is Linux Suse 7.3 volledig ge-update via de internet update functie.

edit:

Bij het starten van ./mozilla-bin krijg ik trouwens wel een melding :

ronald@linux1660:~/program files/Mozilla> ./mozilla-bin
Warning: MOZILLA_FIVE_HOME not set.
Warning: MOZILLA_FIVE_HOME not set.
*** Registering smime account manager extension.

Weet iemand ook wat ik hieraan kan doen ?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 09:13
move --> NOS misschien :?

ik zou het eigenlijk niet weten zo :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat-ie struikelt over die naam van de directory...

Spaties in een dir onder linux?
Doe eens cd program files >:)

Hoe (of liever, waar) heb je mozilla geinstalleerd dan?
Bij mij draait Moz vanuit /usr/bin, en is-tie vanuit bijv. KDE op te starten door een link te maken naar /usr/bin/mozilla..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ronaldmathies
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 16:56 schreef BackSlash32 het volgende:
Lijkt me dat-ie struikelt over die naam van de directory...

Spaties in een dir onder linux?
Doe eens cd program files >:)

Hoe (of liever, waar) heb je mozilla geinstalleerd dan?
Bij mij draait Moz vanuit /usr/bin, en is-tie vanuit bijv. KDE op te starten door een link te maken naar /usr/bin/mozilla..
Dat is dus iets wat ik nooit echt begepen heb binnen Linux, welke map nou precies waarvoor is.

/home/ronald lijkt me een map waar ik al mijn documenten en dergelijke in moet bewaren, maar welke map moet ik eigenlijk gebruiken voor het installeren van mijn programmatuur ?

Mijn mozilla heb ik nu geinstalleerd onder de map :

/home/ronald/program files/mozilla

dan heb ik tenminste nog voor mezelf een beetje het gevoel waar ik alles laat.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

frapex

got r00t

je MOZILLA_FIVE_HOME instellen...
daarna mozilla als root opstarten
en daarna pas als een normale user mozilla draaien
dat loste het bij mij op :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• ronaldmathies
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 17:23 schreef frapex het volgende:
je MOZILLA_FIVE_HOME instellen...
daarna mozilla als root opstarten
en daarna pas als een normale user mozilla draaien
dat loste het bij mij op :)
Waar moet ik die MOZILLA_FIVE_HOME instellen ? en wat moet daar staan (/home/ronald/program files/mozilla)

En dan gewoon een keertje als root en daarna als normale user ? Wat gebeurt er dan op de achtergrond waarvoor dit nodig kan zijn ?

• frapex
  • Nu online

frapex

got r00t

Op zondag 10 maart 2002 17:34 schreef ronaldmathies het volgende:

[..]

Waar moet ik die MOZILLA_FIVE_HOME instellen ? en wat moet daar staan (/home/ronald/program files/mozilla)

En dan gewoon een keertje als root en daarna als normale user ? Wat gebeurt er dan op de achtergrond waarvoor dit nodig kan zijn ?
worden een aantal engines (ofzo :? ) geconfigged, wat een normale user niet kan ivm met de rechten

je moet mozilla niet in een homedir gooien daz gewoon ronduit dom. zet em in /usr/local/mozilla

1. in je /etc/profile het volgende erbij zetten:
export MOZILLA_FIVE_HOME=/usr/local/mozilla/bin

(als dit niet werkt van "/usr/local/mozilla/bin" "/usr/local/mozilla maken)
2. opnieuw inloggen als root
3. mozilla opstarten
4. opniew inloggen als een normale gebruiker
5. mozilla draaien als je die user

:)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 09:13
misschien inplaats van program files gewoon programfiles aan elkaar doen, lijkt me wel zo makkelijk. Spaties in dirnames zijn altijd vrij irritant

• ronaldmathies
  • Niet online
De oplossingen van jullie hebben gewerkt !, thanx.

Nog een klein vraagje, soms heb ik met mozilla dat Tweakers.net en Got niet goed gerenderd word (Bij got zie ik vaak alleen de bovenbalk en de onderbalk maar niet de topics of messages). Hebben andere dit ook (gehad) ? en wat kan ik hier aan doen ?

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 14:48
Ik heb dat ook in Netscape. Soms helpt reloaden en soms helpt helemaal niets!

Dit komt volgens mij omdat er dan een </TABLE> mist aan het einde van de pagina. Mozilla en dus ook Netscape kunnen daar niet mee omgaan schijnbaar.

• efan
  • Niet online
nieuwste mozilla al gedownload? ik zou zelf trouwens liever gaan voor opera 6 maargoed...

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
In een directory naam van Linux mag geen spatie voorkomen.
Als dit wel het geval is dan al hij alleen maar het eerste gedeelte van de naam zien in jou geval progam. als je monzilla installleert moet je hem in de /opt dir installeren. opt = optioneel. en hij zet de personal files wel onder je eigen dir. dus /home/ronald/.mozilla ofzo.

Dus geen spaties meer gebruiken in dir en file namen.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• ronaldmathies
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 08:54 schreef ido het volgende:
nieuwste mozilla al gedownload? ik zou zelf trouwens liever gaan voor opera 6 maargoed...
Ik draait nu 0.9.8 (ik wil geen beta of iets dergelijks). Opera 6 heb ik geprobeerd maar deze vind ik echt traag. Netscape en Mozilla zijn een stuk sneller, het stome is alleen dat ik deze problemen alleen heb op Tweakers.net ik ben nog geen een site tegen gekomen die niet goed functioneerd (zelfs Microsoft.com werkt prima).

Pagina: 1