Toon posts:

Quicknet zit toch ook in Alkmaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga over 2 maanden verhuizen naar Alkmaar (praktisch centrum) en moet nu overstappen van chello naar een andere provider. Fast ADSL van xs4all via Mxstream leek me wel wat, maar wel prijzig. bbned is daar helaas nog niet beschikbaar.
Nu weet ik dat vroeger Quicknet (Sonera) internet via de kabel aanbood in Alkmaar, maar als ik nu op hun site hun postcodecheck gebruik krijg ik als antwoord "helaas niet beschikbaar...enz." Postcode is overigens 1814. Iemand op de hoogte of deze postcodecheck wel in orde is? Iemand met Quicknet die het voor mij even kan verifiëren, want hun Power PLUS abonnement ziet er opzich wel ok uit.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sonera Quicknet/Multiweb en Chello heb je d8 ik in Alkmaar

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Zover ik weet zit alleen Quicknet op de kabel in Alkmaar, alleen zou ik afhankelijk van het deel van de stad kiezen voor ADSL

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan aannemen dat de postcodecheck op hun site (quicknet.nl) niet up to date is?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
in alkmaar is upc en dus chello...

de quicknetters die er nu nog zitten gaan over naar chello... dus je hebt nu niks meer met quicknet te maken... en ook dat power plus abbonoment kan niet... want die is alleen in het multikabel gebied en edam/volendam beschikbaar.. en niet in het gebied van alkmaar dat was de alkmaarse kabel en nu upc geworden... dus helaas... tis of adsl of upc...

quicknet is er niet meer... ik heb medelijden met de mensen daar...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er nog niks over vinden op hun site dat chello naar Alkmaar komt, maar als dat zo is zou ik dat wel goed nieuws vinden.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 10 maart 2002 15:59 schreef Weps het volgende:
in alkmaar is upc en dus chello...

de quicknetters die er nu nog zitten gaan over naar chello... dus je hebt nu niks meer met quicknet te maken... en ook dat power plus abbonoment kan niet... want die is alleen in het multikabel gebied en edam/volendam beschikbaar.. en niet in het gebied van alkmaar dat was de alkmaarse kabel en nu upc geworden... dus helaas... tis of adsl of upc...

quicknet is er niet meer... ik heb medelijden met de mensen daar...
:? Ik zit hier gelukkig nog steeds op Quicknet hoor. En nog helemaal niets gehoord over een overname ofzo.

Ik zit hier in Bergen al vier maanden tevreden via hun te internetten. Over Chello hoor ik niets dan klachten en zou het dus idd erg balen vinden als Quicknet wordt overgenomen door UPC, want ik werk in Purmerend en hoor heel veel klachten over Chello. Soneraplaza schijnt wel erg slecht te zijn geweest, maar het werkt nu prima.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Op zondag 10 maart 2002 16:34 schreef Compubiter het volgende:

[..]

:? Ik zit hier gelukkig nog steeds op Quicknet hoor. En nog helemaal niets gehoord over een overname ofzo.

Ik zit hier in Bergen al vier maanden tevreden via hun te internetten. Over Chello hoor ik niets dan klachten en zou het dus idd erg balen vinden als Quicknet wordt overgenomen door UPC, want ik werk in Purmerend en hoor heel veel klachten over Chello. Soneraplaza schijnt wel erg slecht te zijn geweest, maar het werkt nu prima.
het gaat hier dus ALLEEN om het alkmaarse kabel gebie.. en niet het multikabel gebied... en op http://sgv.quicknet.nl/ is het 1 en ander te lezen wat er aan de hand is...

ik ben blij dat ik in het multikabel gebied zit en dus nog met quicknet internet... :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 10 maart 2002 18:07 schreef Weps het volgende:

[..]

het gaat hier dus ALLEEN om het alkmaarse kabel gebie.. en niet het multikabel gebied... en op http://sgv.quicknet.nl/ is het 1 en ander te lezen wat er aan de hand is...

ik ben blij dat ik in het multikabel gebied zit en dus nog met quicknet internet... :)
* Compubiter slaakt een grote zucht van verlichting

Verwijderd

|:( Ook al wordt het Chello, de bekabelling van de Alkmaarse Kabel is heel erg brak :r
Het maakt niet uit wie je provider is.
Duss

:7

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb dan wel pas sinds september '01 ervaring met Quicknet Alkmaar maar niets dan lof daarover. Adsl schijnt toch hier en daar wat brak te zijn en Quicknet overtreft qua snelheid (+docsis), kosten en service zeker het alternatief. Vroeger schijnt het emmeren te zijn geweest maar dat is allang verleden tijd. Naar mijn idee is heel Noord-Holland gewoon voor Quicknet, markttechnisch gezien. Heb een retestrakke 60/16kB (dus geen 53/8 ;)) of meer, tot nu toe 2 keer een IP-conflict gehad door een ander en 1 keer een filterbijstelling gehad, wat binnen resp. een belletje en een paar uurtjes opgelost was. Probeer dat maar eens bij jeweetwelwie :).

Gezeur over UPC slaat nergens op; dit betreft alleen een overname en zegt dus niets over de techniek, tenzij de boel straks zo volloopt dat Chello daar anders mee om gaat maar die kans is erg klein. Ik kijk er eerlijk gezegd wel naar uit, want optimistisch gezien kan de snelheid er alleen maar op vooruit gaan en anders blijft ze gelijk.

Het klopt dat de postcodecheck op de site niet werkt (hij geeft op alle postcodes 'niet beschikbaar'). Speedtest geeft voor 1814 deze alternatieven aan (zonder Quicknet), maar alleen omdat er blijkbaar geen testers zijn in dat gebied. De resultaten voor heel Quicknet vind je hier (Power; 60/16kB) en hier (Power plus; 120/32kB). Install.kosten aan huis zijn tijdelijk 49E, bij een sinds kort mogelijk doe-het-zelf-pakket zelfs 39E, enkel een borg van 50E voor je modem en maandelijks 46E. Je bent dus gek als je voor ADSL kiest imo..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1