Toon posts:

Php en asp leren

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus PHP en ASP leren en nu vroeg ik mij af of er dus frontpage achtige programma's zijn waarmee je dus sites kan bouwen in PHP of ASP. Op deze manier heb ik ook html geleerd en dat ging best goed site in elkaar flansen met frontpage en daar na kijken wat voor code er gemaakt was. Nu pak ik gewoon een tekst editor en schrijf zelf de html. Op deze manier wil ik eigenlijk ook PHP en ASP onder de knie krijgen, maar weet zo geen programma's.

Verwijderd

Ik ken geen programma's die php voor je genereren. Misschien heb je wel wat standaard dingen voor vbscript in frontpage.

Anyways je moet leren programmeren en dat kan een programma niet voor jou. Je hebt wel programma's die je een beetje helpen zoals homesite. Die zorgen er voor dat bepaalde functies dikgedrukt worden, dat strings een bepaalde kleur worden etc. Dat is dus wel handig.

Verderest koop een boek en ga aan de slag.

Verwijderd

Kijk gewoon goed naar wat anderen gedaan hebben (codesnippets downloaden van het inet) en probeer daarna bestaande proggies aan te passen. Dan krijg he een beetje gevoel voor de taal en gaat de rest vanzelf ;)

BTW HTML is GEEN programmeertaal maar een opmaaktaal. Is eigenlijk niet met elkaar te vergelijken...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=php editor]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.