[oc] het word warmer, hoe moet de pc koel houden

Pagina: 1
Acties:

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08
ik hoop dat ie goed staat hier anders move hem maar

na dat mijn pc vandaag 15 minuten aangestaan heeft is de proc al 56 graden, ik heb even een snelle tekening gemaakt van de situatie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spijkersm/kast.jpg

ik kan bij de onderste fannen nog een fan voor en een achter bijplaatsen maar heeft dat ook echt nut

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 22:00
je zou kunnen denken aan een beter koelblokje

• Crazy Eyes Cobra
ja maar dat is dus het enigste waar ik liever niet een begin omdat ik vaak hoor dat de core kapot kan gaan

edit effe wat foutjes veranderd

Verwijderd

Vanwaar die rode pijl aan de rechterkant ???
Een intake boven je proc scheelt ook best wel.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Op zondag 10 maart 2002 14:58 schreef the-real-cobra het volgende:
ja maar dat is dus het enigste waar ik liever niet een begin omdat ik vaak hoor dat de core kapot kan gaan

edit effe wat foutjes veranderd
moet je een spacer gebruiken

GoT a clue? Specs

• Crazy Eyes Cobra
Op zondag 10 maart 2002 14:59 schreef BananeKoning het volgende:
Vanwaar die rode pijl aan de rechterkant ???
bovenste is outtake (hd koeler)

Verwijderd

Ik dacht dat een hdkoeler altijd inatake was eigenlijk.... Bij die 5,25" dingen dan he. Kweet niet welke jij hebt.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je voeding zo hoog mogelijk achterin plaatsen, kan nog een stuk hoger aan plaatje te zien

en die core crushen is onzin, alleen mongolen overkomt dat
echt als je ook maar een beetje voorzichtig bent is er niks aan de hand, zelfs ik kan het en ben toch echt a-technisch

• Crazy Eyes Cobra
Op zondag 10 maart 2002 15:01 schreef BananeKoning het volgende:
Ik dacht dat een hdkoeler altijd inatake was eigenlijk.... Bij die 5,25" dingen dan he. Kweet niet welke jij hebt.
dat was ie ook >:)
maar dan werd mijn systeem nog warmer er hang trouwens geen hd achter

• Crazy Eyes Cobra
als ik onder nu eens nog een intake an uottake plaats zou dat helpen (herrie maakt nie uit)

• Sjoak
uhm hoezo ben je bang dat je core gekraakt word ? als je niet lomp doet dan kan er niks

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Valt het niemand op dat deze temp gewoon veels te hoog is? denk dat je een foutje hebt gemaakt met het bevestigen van je proc, waardoor je koelblok er niet goed op zit. of je CPU fan draait niet goed ofzo.

Gewoon een andere CPU fan erop zetten, risico is nihil en coolermaster zuigt zowieso imho, spire is beter...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Misschien AS2 ertussen doen, want dit is idd wel errrug hoog na 15 minuten non-stressed.
Btw over het core-crushen he, als je geen TT Sorb hebt denk ik niet dat je ergens last van zult hebben, of je zet wel een gigantische kracht op je schuine heatsink. Oftewel gewoon ff checken of je heatsink wel goed zit en als je geld teveel hebt een betere sink/fan erop.

• Crazy Eyes Cobra
ne een half uurtje medal of honor is ie 58 dus denk dat het wel goed gaat komen, ik zal morgen eens voor een andere koeler kijken

• Sjoak
Op zondag 10 maart 2002 16:37 schreef the-real-cobra het volgende:
ne een half uurtje medal of honor is ie 58 dus denk dat het wel goed gaat komen, ik zal morgen eens voor een andere koeler kijken
andere fan erop bijv delta ?

kast open laten kijken hoveel die dan word als die veel koeler blijft casefans erinproppen

• Crazy Eyes Cobra
ok ik heb de cpu koeler vervangen voor een ander coolermaster exemplaar en nu is ie al 10 graden koeler en nog stiller ook dus de koeler was brak *D

morgen nog een paar casefans erbij en klaar

tnx voor alle tips en hulp

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zondag 10 maart 2002 15:02 schreef VeldKoe het volgende:
je voeding zo hoog mogelijk achterin plaatsen, kan nog een stuk hoger aan plaatje te zien

en die core crushen is onzin, alleen mongolen overkomt dat
echt als je ook maar een beetje voorzichtig bent is er niks aan de hand, zelfs ik kan het en ben toch echt a-technisch
Beste Tweakers, na het lezen van deze post is er geen twijfel mogelijk : ik ben mongool. Veldkoe heeft mijn ogen geopend. Ik ga mijn verdere leven dus wijden aan het vlechten van manden, dit is dus mijn laatste post.

In memoriam, AMD Athlon 850.

>:)

ff serieus nu, het is idd vrij moeilijk om je core te crushen, het grootste gevaar is onervarenheid. Mijner verdediging moet ik aanvoeren dat het in mijn geval om een Superorb ging, en ik de raad had gekregen om deze van de socket te draaien. (dit was zo bij de golden orb en de de persoon in kwestie dacht dat dit hier ook zo het geval was)

:)

Verwijderd

Anders moet je maar eens aan waterkoeling denken :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij is hier iets behoorlijk fout... in een Hokkywokky made in Taiwan® miditower zou deze temperatuur kunnen, maar in een Chieftec Dragon is dit echt niet normaal...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Crazy Eyes Cobra
zoals ik al zei hij is nual tien graden gezakt met een cheape koeler "coolermaster dp5-7h53f-01" morgen ofzo nog een casefan erbij en dan moet ie toch goed zijn dacht ik zo

Pagina: 1