Netlogon of NepLogon??

Pagina: 1
Acties:

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met de logonscripts bij een klant waar ze willen VPNnen (heb voldoende ellende met VPN gehad, maar hier werkt het dan ook echt). Probleem is echter dat ik de logonscripts zo wil schrijven dat deze via een VPN-logon en een standaard Logon binnen het netwerk gebruikt kan worden.

Aangezien ze hier Windows 98 SE bakkies lokaal en ook voor de VPN-verbinding gebruiken wilde ik eenvoudig dit script gebruiken:

NET USE * /DELETE /YES > nul
NET USE H: \\<server\<share1> /YES > nul
NET USE P: /HOME /YES > nul

Probleem hier is dat (dit merkte ik op andere locaties met voornamelijk 2000, en XP systemen, maar ook wel eens op Win 98 bakkies) dat de H: en P: niet gemapped werden wanneer ik een voorafgaande "/DELETE" functie gebruikte.
Dit heb ik opgelost door in plaats van de "/DELETE" regel het volgende VB-script aan te roepen met CSCRIPT.

//********************** BEGIN SCRIPT ********************

' -------------------------------------------------------
' VBScript
Option Explicit
Dim oNet, sUser, sMap, startTime, oWshShell, oDrives, i, WshSysEnv
Set oNet = CreateObject("WScript.Network")

' Remove all (old) mappings:
Set oDrives = oNet.EnumNetworkDrives
For i = 0 to (oDrives.Count - 4) Step 2
oNet.RemoveNetworkDrive oDrives.Item(i)
Next

//********************** EINDE SCRIPT ********************

Dit werkte goed behalve wanneer ik via VPN probeer in te loggen op het domein. Het script werd uitgevoerd, maar bij de CSCRIPT-regel welke alle NET-shared wilde gaan disconnecten, werd de internetverbinding verbroken.. Waarom is mij niet geheel dudielijk. Security issue? Ik weet het niet.

Dus, nu wil ik dan maar terug naar een script met de gewonen "NET USE * /DELETE /YES" regel... Alleen hier worden de mappings na deze regel NIET uitgevoerd...

Wat doe ik fout.. T zal wel heel simpel zijn, maar ik kijk er overheen denk ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 10 maart 2002 14:28 schreef Zoetjuh het volgende:

NET USE * /DELETE /YES > nul
NET USE H: \\<server\<share1> /YES > nul
NET USE P: /HOME /YES > nul
Dit heb ik opgelost door in plaats van de "/DELETE" regel het volgende VB-script aan te roepen met CSCRIPT.
Ik kan me vaag herinneren dat Win9x de Z: drive mapped om login scripts te verwerken.. Met die net use * /delete zal je die mapping wel wissen..
Het is een tijd geleden dat ik Win9x gebrukt heb, kijk hier eens naar:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q268882

• Zoetjuh
Heb even gekeken, maar dit heeft echt alleen betrekking tot het niet kunnen mappen van Z:

De server gaat ook uit van een P: als Home-share...

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zondag 10 maart 2002 15:07 schreef Zoetjuh het volgende:
Heb even gekeken, maar dit heeft echt alleen betrekking tot het niet kunnen mappen van Z:

De server gaat ook uit van een P: als Home-share...
tja, Win9x is niet mijn sterke kant.

Maar wat ik begrijp is dat hij de Z: mapped naar %logonserver%\netlogon zodat hij dat script uit kan voeren. Zou het kunnen dat je met die NET * /DELETE die mapping weghaalt, zodat het script niet verder uitgevoerd kan worden?

• Zoetjuh
Auch, foutje :)

Nee idd, als ik zelf handmatig (beetje omslagtig, maarja) alle mappings verwijder:

NET USE D: /DELETE /YES > nul
NET USE D: /DELETE /YES > nul
...
NET USE Y: /DELETE /YES > nul

Dan lukt het idd wel..

Thanks

P.S. toevallig een mooiere methode om dit te doen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zondag 10 maart 2002 18:05 schreef Zoetjuh het volgende:
Auch, foutje :)

Nee idd, als ik zelf handmatig (beetje omslagtig, maarja) alle mappings verwijder:

Dan lukt het idd wel..

P.S. toevallig een mooiere methode om dit te doen?
misschien met for commando als Win9x dat ook op deze manier ondersteunt.

Creer een file (drvmap.txt) met de letters A t/m Y op een aparte regel, en dan bijvoorbeeld:
code:
1
2
net use /persistent:no
for /f %i in (drvmap.txt) do net use %i: /delete

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje offtopic, maar waarom maak je niet gewoon scripts met kix ofzo, kune je veel meer mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zoetjuh
Ben juist van die scripts afgestapt omdat deze problemen gaven tijdens het uitvoeren van het domain-logonscript bij het opzetten van een VPN-verbinding...

Maar naar mijn weten kent DOS (laat ik het zo maar ff noemen *D) geen for-lusjes.. Was anders een hele mooie geweest ja... Naja, dan maar op de "lelijke" manier.

(als je t logonscript nu naar voren haalt zie je dattie een aantal shares probeert te disconnecten die niet bij iedereen gebruikt zijn (en geeft dus een error weer) maargoed, it doesn't bother me >:))

Verwijderd

Ik liep een tijdje geleden ook tegen dat 'NET USE /DELETE'-probleem aan, en ik stak het op onze NT4-servers (dezelfde Win9x-clients hadden er in combinate met Win2K-servers geen last van.
Misschien moet je eens in die hoek gaan zoeken. Ik heb het destijds niet verder uitgezocht, omdat we toch al aan het upgraden waren naar W2K-S.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
misschien moet je geen net use * /delete doen, dan verwijder je ook je netwerkconnectie \\server\ipc$

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1