Toon posts:

Uitval bij NAT:Wk2Server + MxStream (Ethernet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel priegelen is het nu aan de praat. Zie het voor je: één W2K-Server met twee NIC's. Eén NIC zit op 10.0.0.200 op de ADSL-modem van Alcatel. De andere aan het interne netwerk op een geheel ander IP-range.

Via NAT hebben alle systemen binnen het interne netwerk contact met het internet. Echter bij grote bestanden (zo'n 40 MB en groter) blijft de download steken en is internet zonder foutmelding enkele minuten (2-3) niet te bereiken. In RAS geen melding te vinden, modem blijft ook knipperen...

Even later werk alles weer, maar de download gaat niet verder...

HELP, wie heeft een idee waar ik een oplossing moet zoeken... Na veel zoeken en proberen zijn mijn opties uitgeput.... :'(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Die NAT gaat zelfstandig dat hele bestand downloaden, ook al breek je hem af.

Bij winroute kun je dit uitzetten dacht ik.

Finish aborted downloads ofzo

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja... ik gebruik de standaard NAT mogelijkheid in W2K. In dit specifieke geval gaat ook NAT niet verder met downloaden, dat weet ik omdat ik telkens naar de activiteiten van de server en de ADSL-modem heb zitten kijken zodra het weer voorkwam.

8-)

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, wie weet helpt die iemand nog een extra optie te bedenken.

Tijdens het uitvallen van de download is ook vanaf dezelfde computer geen internetverkeer mogelijk. Zelfs een ping naar www.xs4all.nl werkt dan niet.
Na even wachten en continue monitoren wat de server aangeeft gaat zonder enige actie later de NAT-optie weer open.
Niets in de events-log....