1 Matroxkaart ipv heel nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Is het mogelijk om ipv een heel nieuw systeem neer te zetten om er een Matroxkaart in te zetten zodat 2 mensen op 1pc samen kunnen werken met 2 monitoren, 2 muizen en 2 toetsenborden? (2 muizen moet volgens mij via USB kunnen en anders via een split ofzo? zelfde geld voor toetsenborden)
Het gaat om een p3-450 met 192MB geheugen.
Ik heb zelf een G400 gehad waarbij je kon clonen maar volgens mij ook met andere opties dat beeld kon splitsen zegmaar. (het hoeft natuurlijk niet per ce een Matrox te zijn!)
Ze willen dan samen vanuit die ene computer kunnen boekhouden e.d. Office en windows beheren.

Is dit een beetje makkelijk te realiseren?
Of lul ik weer us slap uit m'n nek?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Volgens mij gaat dat niet, 't zou wel leuk zijn

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Je lult wel heel slap uit je nek :D

Je kunt niet door middel van een simpel videokaartje je systeem "spitten". Daarvoor zul je toch iets van een mainframe moeten hebben waarom je terminals zet.
Maarja, dit soort oplossingen vind je alleen in zakelijke omgevingen omdat ze erg duur zijn in aanschaf.

Je zou misschien iets met Linux een netwerk boot kunnen maken. Je hebt dan alleen een simpele 486'er nodig met een netwerkkaart en wat geheugen. HDD enzo heb je dan niet nodig.
En het gaat dan supersnel ! :)

Je kan het volgens mij ook met Microsoft doen, maar volgens mij is dat wat ingewikkelder om dit te realiseren.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
er zijn pakketten te krijgen waarmee je je systeem geschikt maakt voor >1 persoon.
Zo'n setje bestaat uit een PCI vga-kaart, een USB-muis en -toetsenbord en een stukje software.
Ik kan zo even niet op de naam komen, maar ze bestaan dus wel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Als je Linux zou gebruiken zou er heel misschien nog wel iets te verzinnen zijn na heel veel moeite.

maar er zijn PCI kaarten zodat je met 2 personen op 1 computer kan werken onder Windows, maar dan moet je denken naar een paar honderd euro per kaart, en dan maar hopen dat het werkt.

Verwijderd

ja hoor, er is soft- en hardware om dit te doen.
Weet echt niet meer hoe het heet en hoe duur het is en of het nog steeds bestaat. er stond een paar jaar geleden altijd een advertentie van in Computer!Totaal.
Dus effe iemand in de buurt zoeken die de oude nummers nog heeft en bladeren, of effe Google-'n.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

I Maar of dat werkbaar is met een 450 en maar 192 MB RAM.....

edit: leesfout

de betaler vervuilt

• warp
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 14:29 schreef GA!S het volgende:
I Maar of dat werkbaar is met een Celeron en maar 192 MB RAM.....
En dan nog, voor de prijs van zo'n kitje heb je ook een nieuw systeempje...

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:13 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Is dit een beetje makkelijk te realiseren?
dit was de vraag......

PS:las ik het al weer zo langgeleden gezien heb, zou het met een 450MHz moetne kunnen. Uiteraard moet je de prijs gaan vergelijken.....ook al was dat de vraag niet, lijkt me dat wel verstandig ;) ....

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja hoor, er is soft- en hardware om dit te doen.
Weet echt niet meer hoe het heet en hoe duur het is en of het nog steeds bestaat. er stond een paar jaar geleden altijd een advertentie van in Computer!Totaal.
Dus effe iemand in de buurt zoeken die de oude nummers nog heeft en bladeren, of effe Google-'n.
volgens mij was dat iets als dit

http://www.cyclopstech.com.hk/

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Neem anders een oud systeem en zet Terminal Server oid op de snelle en een Client op de oude PC :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1