[java3d] - Simpel figuur nog vreselijk traag

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik heb met java3d een heel simpel geometrisch figuur gemaakt (14 punten in een trianglestriparray). Dat geval draai ik heel simpel om een as.

Op mijn computer is het vreselijk traag (win2000). Er worden heel veel frames niet weergegeven (halve draaiing ong) Op een amd 1200 zou het toch wel vloeiender moeten kunnen :)

Bij het downloaden van java3d kon je kiezen voor je directx of een opgenGL versie. Ik dacht dat ik directx versie had gedownload, maar ik kom er nu achter dat het de opengl versie is.

Kan dat er mee te maken hebben?

edit: (shit, verkeerde forum - dat is me nog nooit gebeurt)

Verwijderd

Move: W&G -> P&W

• Tim Schuhmacher
tnx

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:24
Op zondag 10 maart 2002 13:58 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Kan dat er mee te maken hebben?
Nee, tenzij je geen OpenGL kaart hebt(zorg trouwens altijd voor de nieuwste drivers). Heb je dat ding volgens de "Java3D receptjes" gemaakt. En heb je de branch graph gecompiled?

Verwijderd

Java3d staat er een klein beetje om bekend dat het traag is. Maar er is iemand op deze wereld die dus een eigen 3d engine heeft geschreven die heel goed bruikbaar is en als je naar zijn structuur kijkt dan blijkt ook wel dat die gast er flink veel kaas van heeft gegegeten. Deze code is gewoon openbaar en ikzelf gebruik ook nooit meer java3d maar altijd zijn engine want die is gewoon erg snel.
Verras jezelf kijk maar eens naar zijn website je kan alles wat hij gemaakt heeft downloaden.
http://www2.active.ch/~proxima/
de site van Peter Walser. Ikzelf heb trouwens zijn hele engine omgeschreven naar C++ en dan heb je echt een perfect performance alleen jammer dat je geen applets hebt in C++.

Verwijderd

Stoere site 8-). Je kan dus toch mooie dingen met Java maken ;).

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op zondag 10 maart 2002 18:21 schreef KoenM het volgende:
Stoere site 8-). Je kan dus toch mooie dingen met Java maken ;).
zeker wel. het is ook nooit gezegd dat het niet kan. Het is alleen bagger traag met laden.

Stop uploading passwords to Github!

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zondag 10 maart 2002 18:04 schreef BooleanErik het volgende:
http://www2.active.ch/~proxima/
Wow die is gaaf! En dat allemaal in JAVA1.1!! Met Opera+J2SE laad het ook helemaal niet traag hier trouwens :)

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Verwijderd

Je wordt er wel gek van als je lang naar dat ding kijkt :)

Verder werkt hij hier goed (1GHz (oid) pentium met 128Mb)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 08:21 schreef Scorpion het volgende:
sigh... d'r worden weer wat lui wakker hoor :)

http://www.cfxweb.net/javapage.php?page=demos.shtml
Wholy crap, mn stress demo staat er nog steeds op :D

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:58 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Ik heb met java3d een heel simpel geometrisch figuur gemaakt (14 punten in een trianglestriparray). Dat geval draai ik heel simpel om een as.
Op mijn computer is het vreselijk traag (win2000). Er worden heel veel frames niet weergegeven (halve draaiing ong) Op een amd 1200 zou het toch wel vloeiender moeten kunnen :)
Bij het downloaden van java3d kon je kiezen voor je directx of een opgenGL versie. Ik dacht dat ik directx versie had gedownload, maar ik kom er nu achter dat het de opengl versie is.
Heb je wel hw accelerated OpenGL videodrivers ? Vraag anders even de opengl renderer strings op met opengl calls, (geen idee of Java3D dat ondersteunt, heb nooit naar Java3D gekeken).

Alhoewel de software renderer van MS zelfs wel 14 tris in een stripje op full framerate rendert :), dus is er iets anders aan de hand. Een demo van sun met die java3D lib doet het wel goed of ook niet?

• Tim Schuhmacher
(Late reactie)

Een demo van Sun zal ik even testen. dat ik daar niet aan gedacht had.

edit:
die voorbeelden van Sun lopen ook niet soepel. Nou zou ik de java3d uninstallen mbv het bestand 'Uninstall Java3D_winogl.exe' krijg ik daar wel een melding van: 'About to uninstall: Java3d blabla SDK (DirectX Version)'

Nou snap ik er weinig meer van.
Pagina: 1