Toon posts:

Hardware-sleutels verzekeren

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk teken ik veel met CAD, met Arkey ASD om precies te zijn. Echter voor dit programma zijn hardware-sleutels nodig. Nou ga ik elke dag met het openbaar vervoer naar mijn werk en heb dan ook die sleutels bij me om zo thuis ook nog te kunnen werken. Echter het probleem is dat als ik de sleutels kwijtraak of ze worden gestolen er f13.000,- neergeteld moet worden. Dit is dus al een collega van mij overkomen. Het kopen van extra licenties (voor thuis), dus ook van de sleutels, kost ook f13.000,-!

Weet iemand of deze sleutels te verzekeren zijn en bij wie dan? Ik weet dat het mogelijk is, maar alleen niet bij welke maatschappij. Ik heb er al enkele gebeld, maar die accepteren het niet.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kun je die sleutels niet namaken? En trouwens, met een dergelijk klantvijandig bedrijf zou ik nooit zaken doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 10 maart 2002 13:40 schreef polaris het volgende:
Kun je die sleutels niet namaken? En trouwens, met een dergelijk klantvijandig bedrijf zou ik nooit zaken doen.
Vaak zijn dat van die dingen die je aan je printerpoort oid hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:01 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Vaak zijn dat van die dingen die je aan je printerpoort oid hangt.
Klopt! Die namaken of kraken is onmogelijk. Dus ik moet die licenties(/sleutels) wel (legaal) kopen, anders kan ik niet werken!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:06 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

Klopt! Die namaken of kraken is onmogelijk. Dus ik moet die licenties(/sleutels) wel (legaal) kopen, anders kan ik niet werken!
Vraag bij het bedrijf waar AutoCAD van is eens of ze weten waar je je kunt verzekeren. Zou best wel eens kunnen dat ze er meer ervaring mee hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 15:16 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Vraag bij het bedrijf waar AutoCAD van is eens of ze weten waar je je kunt verzekeren. Zou best wel eens kunnen dat ze er meer ervaring mee hebben.
Heb ik al gedaan, maar wisten ze niet. (BTW het gaat om Arkey ASD, niet AutoCAD)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Die dingen heten dongels, even voor de de duidelijkheid

Verwijderd

Volgens mij koop je de licentie, niet de dongle zelf. Ik draai zelf ElectroCAD, heeft ook een dongle nodig. En het lijkt me erg stug dat als je een geldige licentie hebt, dat je dan alsnog 13000 piek moet neertellen voor een stukkie hardware.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Die hardware-sleutel kost maar een tientje dnek ik alleen de licentie is zo duur...

Wat je zou kunnen proberen is: VPN met je werk oprichten, printerpoort daar delen, lokaal een aanmaken en kijk wat hij doet.

Ik denk zelf dat het niet echt gaat lukken maar je kan het proberen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 10 maart 2002 15:06 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Idd, daarom is er ook niet op een illegale manier aan AutoCad te komen |:(

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:03 schreef Stropdas het volgende:

[..]

AutoCad 2002 werkt hier anders best wel mooi hoor :Y)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zou zeggen, bel eens met een verzekerings maatschappij.
Normaal gesproken worden dingen die je verliest en/of gestolen worden wel gedekt (weet alleen niet tot welk bedrag). Gewoon ff bellen en dan kunnen zij je wel vertellen of het onder de normale dekking valt of dat je je daar appart voor moet verzekeren.

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 19:03 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Heb jij AutoCAD met een hardwaresleutel/dongel dan? Das knap! :? AutoCAD heeft een softwaresleutel. En iedereen op dit forum weet daar wel een oplossing voor..... 8-)

Maar nogmaals, het gaat hierbij om het CAD-proggie Arkey.

Bij Arkey is de dongel tegelijk ook de licentie, en die kost nu eenmaal zoveel

Verwijderd

Als geld niet direct een probleem is dan kan je dit doen:

Kontroleer even of er een server versie van die applicatie
beschikbaar is. Indien zo : vraag of extern inloggen volstaat om een licentie te activeren vanop afstand... dus
via het net.

Verwijderd

Op http://www.xmation.org/ vind je een bedrijf dat je helpt met het omzeilen van dongles. Volgens mij heb je daar het recht toe, zo lang je de originele licentie maar hebt en het programma op niet meer pc's gebruikt dan je licenties hebt. *D
En nee, dit is *NIET* illegaal!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zondag 10 maart 2002 20:20 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Heb jij AutoCAD met een hardwaresleutel/dongel dan? Das knap! :? AutoCAD heeft een softwaresleutel. En iedereen op dit forum weet daar wel een oplossing voor..... 8-)
Huhhhhhh iedereen, dus ik hoef W2k/Win98/Adobe Plutosjop/Adobe Acrobat/AutoCad 2002 niet legaal te kopen :+

Nee, dit is geen verzoek, puur een maandag ochtend opmerking.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 11:36 schreef Diamon het volgende:

[..]

Huhhhhhh iedereen, dus ik hoef W2k/Win98/Adobe Plutosjop/Adobe Acrobat/AutoCad 2002 niet legaal te kopen :+

Nee, dit is geen verzoek, puur een maandag ochtend opmerking.
Heb jij dat allemaal gekocht dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 23:32 schreef bass303 het volgende:
Op http://www.xmation.org/ vind je een bedrijf dat je helpt met het omzeilen van dongles. Volgens mij heb je daar het recht toe, zo lang je de originele licentie maar hebt en het programma op niet meer pc's gebruikt dan je licenties hebt. *D
Whahahahhaa, dat bedrijf zit waar ik altijd ga snowboardsen in de winter!!!! En binnenkort ben ik daar! Cool >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 23:32 schreef bass303 het volgende:
Hmm, toch maar niet. €410!!!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
Op maandag 11 maart 2002 13:18 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Hmm, toch maar niet. €410!!!
ik ben geen verzekeringsmaatschappij, maar wat denk je dat een verzekeringsmaatschappij, als ze het al doen, zou vragen voor het verzekeren van zoiets van 13000 gulden, tegen verlies/diefstal?? ik denk wel meer dan 410 euro. daarnaast is dit veel makkelijker, je hebt gewoon ergens in een kluis het origineel liggen, geen probleem als je de kopie kwijtraakt, geen gedonder met verzekeringen en nieuwe licenties kopen etc.. dat kost ook weer tijd, waarin je niet kan werken.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 11 maart 2002 13:02 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Heb jij dat allemaal gekocht dan?
Is het al 1 April B-)

And The Only One

Pagina: 1