Toon posts:

Horizontale streep RTCW & Q3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit ook? en is er wat aan te doen? Zo'n streep verschijnt soms bij snelle beweging.

Ik dacht zelf aan de win2k/xp refresh bug.

http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/RTCW_error.jpg

(het plaatje is gefaked)

Verwijderd

overgeclockt?

Anders wellicht driverproblemen met je r8500 [of ben ik nu te bevooroordeeld bezig? Op zich wel logisch dan, want RTCW en Q3 gebruiken basically dezelfde engine]

Verwijderd

Zat net zelf een topic te overwegen omdat ik hetzelfde heb in MOHAA. Bij levels met veel verticale strepen zie ik dus dat ze ten opzichte van elkaar verschoven zijn. Dus dat de textures niet goed op elkaar aansluiten. Heeft niks met FPS te maken want als ik op 80 FPS zit heb ik het ook. Ook met FSAA (zo rond de 30fps) heb ik het ook. Zal wel een instelling zijn ergens (heb vsync al geprobeerd, hielp niet). Met mijn vorige videoaakart had ik het (volgens mij) niet (GF2 GTS) en nu wel (GF3-Ti200)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:04 schreef marcelmg het volgende:... heb vsync al geprobeerd, hielp niet ...
hmmmz, ik zat idd net te denken dat vsync het wel eens kon zijn... maar niet dus

Verwijderd

je kunt ook proberen meer frames vooruit te laten renderen, want dit doet me wel een beetje denken aan de artifacts die je krijgt als je 3dMark2000 draait met single-buffering ipv triple [of had die optie een andere naam, weekniet meer zo precies]

[edit] dat textures niet goed aansluiten kun je proberen te verhelpen door je texel alignment setting te tweaken.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ja damn ik heb dat dus ook als ik errug snel beweeg :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nope, not overclocked. Alle drivers zelfde resultaat.

Ik heb ook horizontale en verticale synchronizatie van + naar - gezet. Vsyn heb ik nog niet geprobeerd. Hoe doe je dat?

Verwijderd

gewoon bij de detonator instellingen, zoek het wel ff op voor je...

[edit]
rechtermuisklik op desktop > properties > settings > advanced > tab met naam van videokaart > additional properties > OpenGL settings > Vertical Sync drop down menu
en dan dus ff op "On by default zetten"

Je maximale framerate wordt hierdoor wel gelijk aan de refreshrate van je monitor op dat moment, maar het wil dus nog wel eens "tearing"-artifacts voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier de Radeon driver 6032. Onder tabblad "OpenGL" > "Wait for vertical sync" Heb ik aan gezet het probleem lijkt nu weg te zijn, maar voor mijn gevoel speelt het wat houterig.

FPS is hoger als de vermeende 60/75 hz rate! :?

Het probleem schijnt "image tearing" te heten.

Verwijderd

Topicstarter
zie ook [topic=433415/1/100] en
http://www.d-silence.com/video/vsync1.shtml

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:41 schreef marcellic het volgende:
Het probleem schijnt "image tearing" te heten.
ikke:
.... maar het wil dus nog wel eens "tearing"-artifacts voorkomen.
;)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:41 schreef marcellic het volgende:
FPS is hoger als de vermeende 60/75 hz rate! :?
Dat kan simpelweg niet. :) Dan is er waarschijnlijk iets niet helemaal OK met de methode waarop de FPS bepaald worden. En dat het houterig lijkt te lopen lijkt me logisch, wanneer je framerate meer dan gehalveerd wordt dankzij vsync :)
Pagina: 1