Geen linesharing --> extra lijn betalen

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
hej,

'k had nog een paar vraagjes over het hele linesharing-gedoe.

't is zo, linesharing is NIET beschikbaar op mijn locatie.
Nu zag ik op het Eweka-forum dit:
On 2002-03-10 03:11, isdnsux wrote:
Ja maar 1 telefoonlijn wordt helemaal omgezet. oftewel als je een analoge aansluting hebt (1 lijn dus) dan kan je niet meer bellen, en als je isdn hebt dan heb je nog 1 signaal naar buiten ipv. 2
Klopt dit?
Ik meende namelijk dat AL het spraakverkeer zou wegvallen bij ISDN :?

En dit vertelde metia me:
echter indien u uw bestaande lijn overzet naar MetiaDSL zonder linesharing bent u wel van uw KPN abonnee kosten af.
Dus als ik een gewone analoge lijn laat omzetten voor ADSL, betaal ik geen abbo-kosten voor deze lijn?
Zoja, dat zou ik toch ook gewoon een nieuwe Analoge lijn kunnen aanvragen, en na een week direct ADSL eroverheen gooien --> geen abbo kosten meer van die lijn ?

thnx already

ps. weet iemand hoeveel de aansluitkosten van een analoge lijn zijn momenteel :?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zondag 10 maart 2002 12:39 schreef Cutebritney het volgende:
Ik meende namelijk dat AL het spraakverkeer zou wegvallen bij ISDN :?
Op een lijn zonder linesharing is geen enkel telefonieverkeer mogelijk.
Dus als ik een gewone analoge lijn laat omzetten voor ADSL, betaal ik geen abbo-kosten voor deze lijn?
Correct.
Zoja, dat zou ik toch ook gewoon een nieuwe Analoge lijn kunnen aanvragen, en na een week direct ADSL eroverheen gooien --> geen abbo kosten meer van die lijn ?
Ja. En stiekem toch nee :(

Als jij een telefoonlijn aanvraagt bij de KPN vraag jij geen telefoonlijn aan, maar een telefoonabonnement voor 12 maanden. Die telefoonlijn krijg je er toevallig bij. Je zal die eerste 12 maanden telefoonabonnement gewoon moeten betalen (12 * EUR 16.43 = EUR 197.16).
Volgens mij bestaat er wel de mogelijkheid om een telefoonlijn zonder telefonieabonnement aan te vragen. Dan betaal je echter een hoge eenmalige afkoopsom. Als ik het goed heb is die afkoopsom volkomen toevallig ook EUR 197.16 Maar die is niet gerelateerd aan de kosten van het telefonieabonnement hoor, dat is echt volkomen toevallig. Yeah right :(
ps. weet iemand hoeveel de aansluitkosten van een analoge lijn zijn momenteel :?
EUR 45,-

Maar in totaal dus met het hele bovengenoemde verhaal erbij zit je aan EUR 242.16 plus eventuele aansluitkosten van jouw ISP.

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 12:58 schreef jochemd het volgende:

[..]

Op een lijn zonder linesharing is geen enkel telefonieverkeer mogelijk.
[..]

Correct.
[..]

Ja. En stiekem toch nee :(

Als jij een telefoonlijn aanvraagt bij de KPN vraag jij geen telefoonlijn aan, maar een telefoonabonnement voor 12 maanden. Die telefoonlijn krijg je er toevallig bij. Je zal die eerste 12 maanden telefoonabonnement gewoon moeten betalen (12 * EUR 16.43 = EUR 197.16).
Volgens mij bestaat er wel de mogelijkheid om een telefoonlijn zonder telefonieabonnement aan te vragen. Dan betaal je echter een hoge eenmalige afkoopsom. Als ik het goed heb is die afkoopsom volkomen toevallig ook EUR 197.16 Maar die is niet gerelateerd aan de kosten van het telefonieabonnement hoor, dat is echt volkomen toevallig. Yeah right :(
[..]

EUR 45,-

Maar in totaal dus met het hele bovengenoemde verhaal erbij zit je aan EUR 242.16 plus eventuele aansluitkosten van jouw ISP.
thnx... :)

Dit is wel klote..zeker als je bedenkt dat we zo'n 2 maanden terug nog onze analoge lijn hebben opgezegd, en ISDN hebben genomen |:(

Wat is KPN toch een uitzuiger :( :r

Verwijderd

edit:

te laat

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 12:58 schreef jochemd het volgende:
Op zondag 10 maart 2002 13:02 schreef Cutebritney het volgende:
zo'n 2 maanden terug nog onze analoge lijn hebben opgezegd
We hebben alleen de betaalde SPRAAKDIENST opgezegt...toch?
Dus zou ik mischien toch nog de lijn kunnen gebruiken :?

zal wel niet, maar wie weet :+

• jochemd
Op zondag 10 maart 2002 15:22 schreef Cutebritney het volgende:
We hebben alleen de betaalde SPRAAKDIENST opgezegt...toch?
Dus zou ik mischien toch nog de lijn kunnen gebruiken :?

zal wel niet, maar wie weet :+
Nee.

Verwijderd

Dus als ik al een jaar of langer een Belplus of Belbasis abonnement heb lopen en ik vraag Mxstream aan. Dan kan ik gelijk nadat mijn Mxstream is aangesloten mijn Belbasis of Belplus abonnement opzeggen en m'n Mxstream behouden?

• jochemd
Op zondag 10 maart 2002 18:16 schreef jakki het volgende:
Dus als ik al een jaar of langer een Belplus of Belbasis abonnement heb lopen en ik vraag Mxstream aan. Dan kan ik gelijk nadat mijn Mxstream is aangesloten mijn Belbasis of Belplus abonnement opzeggen en m'n Mxstream behouden?
Nee. Want voor MXStream moet je altijd een telefonie abo hebben. Waarom de KPN dit bedacht heeft weet ik niet, maar onzin is het wel. En koppelverkoop, wat illegaal is.

Maar de concurrentie van KPN biedt dit tot op heden wel aan. Dus je zou eens bij de concurrentie kunnen gaan kijken.

• Xandrios
Ik zou mischien wel dit kunnen doen:

+ extra ISDN lijn erbijnemen
+ ADSL aanvragen op oude lijn
+ Nummers van oude ISDN lijn overzetten op de nieuwe
+ oude lijn opzeggen

Zou dit wel kunnen :?

(en zou dit ooknog een beetje betaalbaar kunnen..)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 19:00 schreef Cutebritney het volgende:
Ik zou mischien wel dit kunnen doen:

+ oude lijn opzeggen

(en zou dit ooknog een beetje betaalbaar kunnen..)
wat dacht je ervan om ADSL op de nieuwe lijn te gebruiken?
scheelt een hoop omwisselkosten.

• jochemd
Op zondag 10 maart 2002 19:00 schreef Cutebritney het volgende:

EUR 34,-
Zie ISP naar keuze.
Zie http://www.kpn.nl/ voor de prijs.
+ oude lijn opzeggen
gratis
Volgens mij wel (maar ik zou maar wel even wat AV's doorspitten). Maar als je nu ISDN hebt vanwege het internetten moet je ook eens kijken naar de mogelijkheid om een extra analoge lijn aan te vragen. Dit is toen bbned nog niet aan linesharing deed een veelgebruikte procedure geweest.

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 20:54 schreef jochemd het volgende:
Volgens mij wel (maar ik zou maar wel even wat AV's doorspitten). Maar als je nu ISDN hebt vanwege het internetten moet je ook eens kijken naar de mogelijkheid om een extra analoge lijn aan te vragen. Dit is toen bbned nog niet aan linesharing deed een veelgebruikte procedure geweest.
Maar dan betaal ik voor de analoge lijn gewoon de maandkosten toch :?

Als ik het doe zoals hierboven, hoef ik na het opzeggen van de oude ISDN lijn alleen nogmaar de nieuwe ISDN lijn te betalen...toch?

Verwijderd

Nee dit gaat niet, je kan de lijn niet opzeggen als er een ADSL dienst opzit. Deze moet eerst opgezegd worden voordat KPN de lijn sloopt.
Jij denkt dat je hiermee de local loop voor niets kunt behouden ??

Wel leuk bedacht.

• Xandrios
Op zondag 10 maart 2002 21:34 schreef CheS het volgende:
Nee dit gaat niet, je kan de lijn niet opzeggen als er een ADSL dienst opzit. Deze moet eerst opgezegd worden voordat KPN de lijn sloopt.

Wel leuk bedacht.
Nouja, dan ipv. het opzeggen, laat ik hem omzetten naar een BBNED lijn....omdat de verbinding er al langer ligt dan 12 maanden, zou ik dan geen abbo-kosten meer aan de KPN moeten betalen...toch :?

• jochemd
Op zondag 10 maart 2002 21:34 schreef CheS het volgende:
Maar in het geval van een aanbieder die wel ATL doet kan het wel.

Ik zit me wel te bedenken dat dan de volgorde anders moet. Je moet eerst extra lijn aanvragen, vervolgens telefoonnummers daar heen verhuizen en dan een dienst zonder linesharing van bbned of BaByXL afnemen op de oude lijn.
Het zijn taferelen die een beetje doen denken aan de trucs om ISDN te krijgen tijdens schaarste van medio jaren 90 (hoewel het probleem toen een te lage uitrolsnelheid was en nu meer een kwestie van zoveel mogelijk geld binnenhalen).

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:51 schreef jochemd het volgende:

[..]

Maar in het geval van een aanbieder die wel ATL doet kan het wel.

Ik zit me wel te bedenken dat dan de volgorde anders moet. Je moet eerst extra lijn aanvragen, vervolgens telefoonnummers daar heen verhuizen en dan een dienst zonder linesharing van bbned of BaByXL afnemen op de oude lijn.
Het zijn taferelen die een beetje doen denken aan de trucs om ISDN te krijgen tijdens schaarste van medio jaren 90 (hoewel het probleem toen een te lage uitrolsnelheid was en nu meer een kwestie van zoveel mogelijk geld binnenhalen).
Zoals je weet betaalt de aanbieder kpn een vergoeding voor de local loop.

BTW als je geen nummer achterlaat op de oude lijn, blijft deze niet behouden.
Pagina: 1