Toon posts:

[OC] Duron 1GHz@1.43Ghz BENCHMARK!!

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, tis gelukt, een benchmark @ 1.43GHz, met nog steeds 1.85volt!!

Dit is het mooie resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/got/DAMN.jpg

Ik wil een voltmod gaan doen, en dan hoop ik de 1,5GHz te halen.

Duron met AHLCA core ROELT!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... na 3x benchen kreeg ie er de schijt van met std. koeler, nu met wat extremere luchtkoeling wou ie weer ff benchen!

Hier is de multimedia bench:
Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/got/DAMN2.jpg

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
netjes!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ow jah ... good work ... mooie resultaten ... voor een amd duron heb je hoge scores moet ik zeggen hoor ... en dit allemaal met eerst standaard luchtkoeling? >:)

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:32
Hoe doe je dat op een K7S5A???

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wow dat is een zeer nette overclock :)
Wat voor koeling heb je gebruikt?

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een coolermaster koeler.

Maar ik heb eerst gezorgd dat het koud was in mijn kamer (geen verwarming aan), de ramen zijn wel nog dicht :P
Daarboven op heb ik een kacheltje gezet wat normaal hete lucht blaast, maar je kan hem ook gewoon laten blazen.

Dit alles houd mijn CPU op een temp van 30 graden, en dat zorgt ervoor dat de 1.43GHz te benchen is.

Hopelijk binnenkort een benchmark @ 1.5GHz.

BTW, de foto's laden zeeeer traag denk ik, omdat @home hier aan het kloten is.

Hier nog een memory benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/got/DAMN3.jpg

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 10 maart 2002 12:50 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
Ik heb een coolermaster koeler.

Maar ik heb eerst gezorgd dat het koud was in mijn kamer (geen verwarming aan), de ramen zijn wel nog dicht :P
Daarboven op heb ik een kacheltje gezet wat normaal hete lucht blaast, maar je kan hem ook gewoon laten blazen.

Dit alles houd mijn CPU op een temp van 30 graden, en dat zorgt ervoor dat de 1.43GHz te benchen is.

Hopelijk binnenkort een benchmark @ 1.5GHz.

BTW, de foto's laden zeeeer traag denk ik, omdat @home hier aan het kloten is.

Hier nog een memory benchmark:
[afbeelding]
Zeer zeer zeer netjes dan zelfs, damn dat alleen al met een coolermaster :)
Ga je nog andere koeling aanschaffen om hem nog hoger te krijgen? Waterkoeling? peltier ? :P

39

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:03
En opeens *fik* *dwarrel* *snuff* *snuff*, shit kapot ;) :P.

Wel leuke scores idd.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
das heel erg ver ja, 43% overclocken zonder voltagemod, lekker.

ik heb bij 13% overclocken al een voltagemod nodig, maar ik heb ook de oudste core van de 1400 (die uit zich zelf te warm wordt |:( )

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 maart 2002 12:42 schreef dirkdirk het volgende:
Hoe doe je dat op een K7S5A???
Dat wil ik ook wel 's weten.. Je hebt toch niet alleen de FSB omhoog gedaan lijkt me? Ben je bruggen aan 't opblazen geweest ofzo? Een voltmod voor je K7S5A wilde je niet doen toch?

edit: ik had ff op die plaatjes moeten kijken, maar die gingen ZOOO traag, gewoon FSB omhoog met TweakBIOS, maar da's erg netjes, mijn geheugen trekt dat niet ;(

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 12:53 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Zeer zeer zeer netjes dan zelfs, damn dat alleen al met een coolermaster :)
Ga je nog andere koeling aanschaffen om hem nog hoger te krijgen? Waterkoeling? peltier ? :P
neej, zoveel geld heb ik niet :P

Komt misschien nog wel een keertje, maar ik ga eerst eens met mijn soldeerbout aan de slag, zodat ik 2 volt ofzow op die core krijg.

Dan kan ik wel vrijwel 100% zeker de 1.5GHz benchen, of het stabiel is is een 2de.
Ik denk zelf dat de 147FSB wel redelijk stabiel te halen is dan, omdat hij op 1.85volt al zo super hoog komt.

Jullie horen zeker nog van me!

Maar moet nu weg, anders had ik misschien nog hogere scores neer kunnen zetten :P

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:01 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Dat wil ik ook wel 's weten.. Je hebt toch niet alleen de FSB omhoog gedaan lijkt me? Ben je bruggen aan 't opblazen geweest ofzo? Een voltmod voor je K7S5A wilde je niet doen toch?
Ja, leg ff uit graag,
zo te zien geen cas2 maar gewoon sdram of niet?
Hoe kan je zien of je duron AHLCA is , of komt dit alleen voor boven `n gig duron proc.
Dit is wel erugh extreem zonder waterkoeling, ben ben benieuwd of dit wel `ns eerder is voorgekomen 43% oc-en zonder waterblok.
Als je 1 dimm erin stopt kan je maybe al hoger gaan.

Verwijderd

hoe lang hou je hem stressed stabiel ??

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 maart 2002 13:54 schreef DJ-C het volgende:

[..]

Ja, leg ff uit graag,
zo te zien geen cas2 maar gewoon sdram of niet?
Hoe kan je zien of je duron AHLCA is , of komt dit alleen voor boven `n gig duron proc.
Dit is wel erugh extreem zonder waterkoeling, ben ben benieuwd of dit wel `ns eerder is voorgekomen 43% oc-en zonder waterblok.
Als je 1 dimm erin stopt kan je maybe al hoger gaan.
Ja, dat komt wel meer voor. Ik heb zelf een P1 100@150 gehad zonder enige koeling en een Athlon Classic 500@750 met passieve koeling (hij kon zelfs nog verder)
Maar ontopic weer, hoe heb je dat gedaan met een ECS K7S5A?

Specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 22:54

tweakerbee

dus..?

Passief? Dus zonder fan?

You can't have everything. Where would you put it?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

vet, ik wil niet weten hoe hoog die komt met waterkoeling, voltmod en de hele winkel. :9

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 maart 2002 14:21 schreef tweakerbee het volgende:
Passief? Dus zonder fan?
Als dit een reactie op mij was: Ja.
Ik had 'm eerst wel met fan (12cm volgens mij) en een kartonnetje, omdat hij iets groter was dan 't koelblok. maar toen de lijm los ging laten heeft ie een poosje zonder gedraaid, en toen dat gewoon stabiel draaide heb ik de fan maar losgelaten, ik vond 't wel lekker stil :P

edit: Duron 1,43Ghz@10x143 scoort hoger dan XP1600+ ??? WOW!

Specs

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op zondag 10 maart 2002 14:18 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ja, dat komt wel meer voor. Ik heb zelf een P1 100@150 gehad zonder enige koeling en een Athlon Classic 500@750 met passieve koeling (hij kon zelfs nog verder)
Maar ontopic weer, hoe heb je dat gedaan met een ECS K7S5A?
Zo te zien draait ie gewoon met een 143MHz FSB, dus 10x143. (met het overclock-bos dus). Is dus een morgan core, die heeft aan 1,85V toch zat lijkt me? standaard is 1,60V denk ik?

Kun je de bruggen van een morgan ook opblazen?

* smokalot heeft op die manier een duron 800@933 draaien op een k7s5a.

edit:
Duron 1,43Ghz@10x143 scoort hoger dan XP1600+ ??? WOW!
Een 1600+ loopt op 1,4GHz, dus zo gek is het niet dat een duron dan sneller is op 1,43GHz...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 14:29 schreef smokalot het volgende:

[..]

Zo te zien draait ie gewoon met een 143MHz FSB, dus 10x143. (met het overclock-bos dus). Is dus een morgan core, die heeft aan 1,85V toch zat lijkt me? standaard is 1,60V denk ik?

Kun je de bruggen van een morgan ook opblazen?

* smokalot heeft op die manier een duron 800@933 draaien op een k7s5a.

edit:
[..]

Een 1600+ loopt op 1,4GHz, dus zo gek is het niet dat een duron dan sneller is op 1,43GHz...
Jullie denken allemaal dat ik een oc-bios heb, maar ik heb gewoon de laatste officiele met CHFSB (dat stelt de goede FSB in de bios in).

Ideaal dus :P
Hij ondersteund geen 143MHz FSB, maar daarvoor gebruik ik CPUCOOL.

Standaard voltage is 1.75 volt, dus 1.85 volt is echt NIET voldoende, maar volt-mod komt er aan!

Waterkoeling is niet nodig, ik zet gewoon mijn raam open, en dat ding komt onder de 30 graden, ideaal om hem te tweaken dus!

Jullie horen zeker binnenkort nog van me met NOG extremere resultaten :P

BTW, mijn hoogste OC is een celly566@1,1GHz.

• smokalot

smokalot

titel onder

Je hebt mn vraag niet beantwoord: hoe zijn de L1/L3/L4 bruggen? zoals bij de spitfire/thunderbird of zoals de XP?

Verder is het een leuke OC, maar niet erg efficient, Je doet alles voor je MHzen, maar je snelheid gaat er effectief maar weinig op vooruit, je hebt 143MHz SDR SDRAM @ cas 3-2-3. Dat is langzaam vergeleken met 133MHz DDR op cas 2-2-2...

Wel erg gaaf natuurlijk dat je gewoon 50% kunt oc/en >:)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 10 maart 2002 18:45 schreef NvidiaGebruiker het volgende:

Waterkoeling is niet nodig, ik zet gewoon mijn raam open, en dat ding komt onder de 30 graden, ideaal om hem te tweaken dus!
Dat heb ik met mijn oude systeem ook weleens gedaan. Met ramen open testen enzo. Dat is idd leuk voor wat benches enzo, maar wat heb je eraan in de praktijk. Straks heb je een voltage mod enzo. Dan kom je op 1,5Ghz en dan. Dan meot je altijd computeren met je raam open een een kachel aan die koude lucht op je cpu blaast. Lijkt me niet echt comfortabel.

Verder heb je er in de zomer ook weinig aan om je raam open te zetten, maar zoals ik al zei. Voor benches is het leuk, maar verder niet.

Verder is het wel een erg nette OC, en ik hoop voor je dat je de 1,5Ghz gaat halen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Maar kan je mobo wel een hogere FSB aan?
Mijn MSI bord trekt 143Mhz bus als maximum, daarboven gaat ie niet..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 11 maart 2002 12:16 schreef HaaZie het volgende:
Maar kan je mobo wel een hogere FSB aan?
Mijn MSI bord trekt 143Mhz bus als maximum, daarboven gaat ie niet..
Hoe bedoel je dat precies. Kan je het tot maximaal 143 instellen, of word hij instabiel boven de 143.

Verder ben ik met mijn mobo al tot 173 gekomen. Met de nieuwe epox bordjes zijn er al mensen boven de 200 uitgekomen. Het is dus maar wat voor hardware/geheugen je hebt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 12:01 schreef smokalot het volgende:

Verder is het een leuke OC, maar niet erg efficient, Je doet alles voor je MHzen, maar je snelheid gaat er effectief maar weinig op vooruit, je hebt 143MHz SDR SDRAM @ cas 3-2-3. Dat is langzaam vergeleken met 133MHz DDR op cas 2-2-2...
hij had denk ik al sdram liggen..en sd cas3 op 143 is veel sneller dan sd cas2 op 133...

Verwijderd

Zeer nette score. 43% is aardig wat. Hoop dat je de 1500Mhz gaat halen. Succes

Verwijderd

hmm ik heb hier een coolermaster met een D950@1050, en die kan nog wel een paar treetjes hoger denk ik
amd rules.flame.nl@haghorst

Heej, maar zeer nette oc man :D

Verwijderd

mooie score mijn duron 800 heeft er al schijt aan als ie op 1100+ loopt :( 1050 max stabiel maar nu maar 950 vanwege cooler herrie :)

damn mischien toch maar ff een 1 gigje halen :)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Die verschillen in die benchjes die je daar ziet zijn ook wel iets groter dan die 30Mhz extra op de 1,4Ghz :P
Zal wel aan overige onderdelen liggen ofzo :)

Specs

Verwijderd

Nee is wel raaar aangezien de performance rating en jij hebt een duron en Athlon = beter dan duron.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 12:01 schreef smokalot het volgende:
Je hebt mn vraag niet beantwoord: hoe zijn de L1/L3/L4 bruggen? zoals bij de spitfire/thunderbird of zoals de XP?

Wel erg gaaf natuurlijk dat je gewoon 50% kunt oc/en >:)
Alle bruggen zijn nog zoals ze waren, op de L11 voor het voltage na, die heb ik namelijk allemaal ingekleurd (1tje hoeft maar ingekleurd te worden).

Het zijn gewoon dezelfde bruggen als op iedere Duron zit, dus niet de XP bruggen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb de volt-mod gedaan.
Stabiliteit is hoger (duh), maar nog niet genoeg om de 1460MHz te halen, dan krijg ik een BSOD.
Ik heb gewoon een 25K ohm weerstand er op gesoldeerd, dit zorgt voor een voltage van 1.97volt, ik ga een 18K weerstand solderen, voor 2.1 volt ofzo.
Om nu hoger te komen dan die 1.43GHz is toch best veel volt nodig, ik hoop met 2.1 volt toch wel de 1.46GHz te halen. De 1,5GHz haal ik nooit denk ik :(

Ik krijg nu wel in games op 1.43GHz artifacts, komt dat door de hoge AGP bus???
Dan zal 150FSB beter zijn, omdat ie daar de PCI op 30MHz en de AGP ook lager zet.

Jullie horen zeker nog!

Het voordeel van de 1,97volt is wel dat ik nu makkelijk een bench kan uitvoeren op 1.43GHz, en zelfs ff kan gamen, maar 100% stabiel issie niet.
Dit is met 2.1 volt misschien wel te halen.

• smokalot

smokalot

titel onder

Op maandag 11 maart 2002 22:06 schreef NvidiaGebruiker het volgende:

[...]

Dan zal 150FSB beter zijn, omdat ie daar de PCI op 30MHz en de AGP ook lager zet.
Volgens mij gaat dat niet lukken zonder het OC bios, je kunt namelijk niet met CPUFSB of andere software middenin je dividers aanpassen.

Lijkt me eigenlijk zowieso verstandiger om te proberen de multiplier aan te passen, kan niet in bios --> bruggen opblazen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:36 schreef smokalot het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat niet lukken zonder het OC bios, je kunt namelijk niet met CPUFSB of andere software middenin je dividers aanpassen.

Lijkt me eigenlijk zowieso verstandiger om te proberen de multiplier aan te passen, kan niet in bios --> bruggen opblazen >:)
Lees dan ook wat ik zeg!!

Ik gebruik CHFSB, dan kan je met je officiele bios OC'en! En jah, via de bios, het proggie stelt de FSB in in de CMOS, en je bios stelt mooi de goede FSB in.
Dus nix CPUFSB.

Verwijderd

Hmmmmmmm klinkt leuk maar dat je door die 30 MHz meer een XP met een geavanceerdere core beat lijkt me sterk...

Verwijderd

Ik ben beetje aan het kutten met OC.
Mijn amd duron 950 draait nu stabiel @1093, stressed 54 graden, idle 25 graden.
Kan ik 'm nog opkrikken naar bijvoorbeeld:
9.5 x 120 = 1140 mhz ?

Is dat gevaarlijk?

groeten, wouter

Verwijderd

groeten + naam mogen niet !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een 18K en een 10K weerstandje gekocht, dadelijk ff solderen :P
Ik probeer gewoon eens die 10K uit, dat zou zoeen 2,1 volt of 2,15 volt ofzo moeten geven.
Dat moet genoeg zijn :P

Jullie horen nog van me!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 14 maart 2002 18:50 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
Ik heb ff een 18K en een 10K weerstandje gekocht, dadelijk ff solderen :P
Ik probeer gewoon eens die 10K uit, dat zou zoeen 2,1 volt of 2,15 volt ofzo moeten geven.
Dat moet genoeg zijn :P

Jullie horen nog van me!
woei :)
post ook ff de temps die je zo haalt :)

Specs

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Let er wel ff op dat een volt mod ( 2.0 + volt) voor een thunderbird al erg hoog is, misschien zelfs dodelijk voor een duron.

Verder, mooie score!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 18:53 schreef Masterdam het volgende:

[..]

woei :)
post ook ff de temps die je zo haalt :)
zal wel best hoog zijn :P
Alhoewel, ik heb nu zoeen kacheltje die warme lucht blaast aanstaan, deze blaast warme lucht @ the moment, richting pc.
daarom zullen de temps ook wel wat hoger zijn, maar nu word ie 44 graden.
Normaal 38 ofzow als het kacheltje er niet staat.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de eerste x was het mislukt, had ik een weerstand met het zelfde aantal kilo ohm er op gesoldeerd |:(
Nu de 10K weerstand er op, 2,15volt!!!

Ik ga ff kijken hoe hoog ik kom!

Verwijderd

Dit is egt wel rielext. Zelf bennik te lui om mijn tbird verder te océn draait nu goet genoeg :). Niet echt een tweakers mentaliteit m,aarja :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2002 @ 20:26:
Ik ben beetje aan het kutten met OC.
Mijn amd duron 950 draait nu stabiel @1093, stressed 54 graden, idle 25 graden.
Kan ik 'm nog opkrikken naar bijvoorbeeld:
9.5 x 120 = 1140 mhz ?

Is dat gevaarlijk?

groeten, wouter
Ik heb mijn duron 950 op 1178 lopen op een k7s5a. 9,5X124mhz loopt verdomd stabiel :P voltage is 1,8V. Dus je kunt 'm wel overklokken naar 120 mhz.
52 graden op full load.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18

Tjark

DON'T PANIC

Voortaan even naar de datum van de draad kijken voor je reageert....
een beetje oude }:O }:O }:O uit de sloot halen nu.

*insert signature here

• The-Source
  • Laatst online: 07:35
TjarkVerhoeven schreef op 29 november 2002 @ 12:08:
Voortaan even naar de datum van de draad kijken voor je reageert....
een beetje oude }:O }:O }:O uit de sloot halen nu.
Waarschijnlijk is het nu geen }:O te noemen ;) maar ziet het er heel anders uit :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Een 1600+ loopt op 1,4GHz, dus zo gek is het niet dat een duron dan sneller is op 1,43GHz...[/quote]

Maar hij draait wel op een FSB van 143 dus de Duron ligt wel in de buurt van een 1600+.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Beetje oud dit..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.