Toon posts:

imitatie radeon 8500's , goede 2d ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geven de kaarten van andere fabrikanten net zulke goede 2d als die van ati zelf ? En indien niet, is het dan nog wel beter dan de Geforce kaarten ?

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Hier zijn honderden topic's over gekomen, en kortgezegd,
is Hercules de enige die de kwaliteit/snelheid van ATI echt bezit.

De andere makers als Club3d (=Powercolor) geven al wat mindere performance.

Ook de kaart van Gigabite (de net nieuwe pro versie) schijnt goed te zijn, verder zou ik gewoon namen als Club3d intypen in de search en alle voorgaande topic's lezen, dan ben je wel ff zoet en ook heel wat wijzer.

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Performance is iets anders dan 2d kwaliteit. Dat is dus geen antwoord op de vraag.

Ik heb zelf geen idee, maar denk dat die van Hercules wel de beste zal zijn.

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Als je een "Pro" OEM-versie hebt, is de kans erg groot dat je exact dezelfde specs hebt als de ATi Retail (275/275) versie. Ik heb mijn Powercolor 8500Pro vergeleken met plaatjes van de originele ATi en ik kon echt geen verschillen ontdekken op het PCB. De kaart heeft exact dezelfde componenten, exact dezelfde overklokbaarheid etc. Ik denk mede daarom dat de 2d-performance niet zal verschillen met de échte ATi. Het enige is dat deze kaart bij hogere resoluties (>1600x1200) een mindere refresh rate aankan dan de ATi-versie en het is maar de vraag of je dat stoort of niet. Mij iig niet.
Wat lager geklokte OEM's betreft, kan het zijn dat ze wat minder preseteren. Dit kan ikzelf echter niet bevestigen.

A pc is like a work of art; it's never finished