www.debrasserie.nl
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
ik wil het dus software matig toen
www.debrasserie.nl
Verwijderd
Anders een hardware router tussen je inet verbinding en hub.
www.debrasserie.nl
Verwijderd
dan zul je een andere computer als router moeten gebruiken, of een hardware router kopenOp zondag 10 maart 2002 11:25 schreef esvier het volgende:
ik gebruik een kabel verbinding @home
Een ecs k7s5a lan ,niet duur en je hebt gelijk ddr-ram support en genoeg pci sloten.
www.debrasserie.nl
Je kan wel, als @home een 10Mbit netwerkkaart toestaat op het modem, een USB->LAN adapter kopen en zo via USB een extra netwerkkaart aan de pc hangen.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
he!!! ja, die is wel goed. de netwerkkaart die nu verbinding maakt met de modem is ook een 10mb kaart.Op zondag 10 maart 2002 11:26 schreef blackd het volgende:
Met 1 netwerkkaart kan je gewoon geen internet delen.
Je kan wel, als @home een 10Mbit netwerkkaart toestaat op het modem, een USB->LAN adapter kopen en zo via USB een extra netwerkkaart aan de pc hangen.
www.debrasserie.nl
Volgens mij kan je dan net zo goed een niuew mobo kopen ,ben je even duur uit volgens mijOp zondag 10 maart 2002 11:27 schreef jamaicaman het volgende:
Koop een dual NIC , zijn wel aan de prijzige kant. Zijn er ook voor 32 bits PCI sloten als ik het goed heb , Intel heeft ze wel.
uhmmm.... ik heb wel een netwerkkaart met een ingebouwde hub, is dat pricies het zelfde ???Op zondag 10 maart 2002 11:27 schreef jamaicaman het volgende:
Koop een dual NIC , zijn wel aan de prijzige kant. Zijn er ook voor 32 bits PCI sloten als ik het goed heb , Intel heeft ze wel.
www.debrasserie.nl
de link

dit is hem...
maar die kun je dus neit gebruiken?
www.debrasserie.nl
en wat is dit programma dan ???Op zondag 10 maart 2002 11:32 schreef DRaakje het volgende:
probeer dit programma eens, ik heb zelf zo een vermoeden dat het niet werkte omdat ik een switch had ipv een hub. Probeer het eens en laat het eens weten als het gelukt is...
sowwie, het plaatje was nog niet geladen ofsow???
www.debrasserie.nl
nopeOp zondag 10 maart 2002 11:32 schreef esvier het volgende:
[afbeelding]
dit is hem...
maar die kun je dus neit gebruiken?
Dual ethernet kaartje in dat slot proppen ? gebruik ik ook, werkt prima.. Als je wilt heb ik er nog wel eentje in de aanbieding voor je.Op zondag 10 maart 2002 11:21 schreef esvier het volgende:
ik heb een bagger moederbordje met maar 2 pci sloten. ik heb daar nu 2 netwerkkarten in zitten om internet te delen, maar nu heb ik een video bewerkingskaart gekocht en die wil ik graag plaatsen, maar dan meot er wel een netwerkkaart uit. weet iemand van jullie hoe je internet kan delen via 1 netwerkkaart.
ik heb een hub
Anders ligt het aan je OS, als je b.v. windows 2000 hebt en je hebt een statisch IP adress van je provider dan kun je je kaart vorzien van dubbel adres, 1 intern en 1 extern en daartussen routeren, maar of dat nou echt zo geweldig is..
IP Rocks
krijgen maar weet de prijs niet uit m'n kop
ik zl het wel es proberenOp zondag 10 maart 2002 11:32 schreef DRaakje het volgende:
probeer dit programma eens, ik heb zelf zo een vermoeden dat het niet werkte omdat ik een switch had ipv een hub. Probeer het eens en laat het eens weten als het gelukt is...
de link[afbeelding]
www.debrasserie.nl
Een switch of een hub maakt niet uit.Op zondag 10 maart 2002 11:32 schreef DRaakje het volgende:
de link[afbeelding]
Ze liggen allebei onder de netwerk laag.
Maar in dat prentje van jou is moet je:
A) ip's hebben van je provider voor alle pc's
of
Anders zal dat niet lukken.
Dat moet je dit doen:
i-net-----modem----sygate pc----hub/switch----rest netwerk
www.debrasserie.nl
www.debrasserie.nl
Ik had niet gelezen dat ie maar 2 PCI sloten had.Op zondag 10 maart 2002 11:54 schreef jamaicaman het volgende:
dat wil die juist niet want die sygate pc heeft nu dus 2 NIC wat niet in zin computer past , hij moet een oplossing hebben zodat hij maar 1 pci sleuf vol heeft, mijn voorstel is dat hij een dual NIC koopt , lijkt mij de beste oplossing.
Dan kan ie beter een USB ethernet kaartje kopen en die aan i-net hangen (USB1.0 is maar 12mbit) zoals hvdstaak voorstelde.
Kost stuk minder dan een dual nic.
Als ie nu nog tenminste een USB poort vrij heeft.
EDIT ->Op zondag 10 maart 2002 11:57 schreef esvier het volgende:
Op zondag 10 maart 2002 11:58 schreef esvier het volgende:
Op zondag 10 maart 2002 11:59 schreef esvier het volgende:
ik denk dat ik dat dan maar ga doen, ik heb btw nog 1 usb poort overOp zondag 10 maart 2002 11:59 schreef Predator het volgende:
[..]
Ik had niet gelezen dat ie maar 2 PCI sloten had.
Dan kan ie beter een USB ethernet kaartje kopen en die aan i-net hangen (USB1.0 is maar 12mbit) zoals hvdstaak voorstelde.
Kost stuk minder dan een dual nic.
Als ie nu nog tenminste een USB poort vrij heeft.
www.debrasserie.nl
Om antwoord te geven op de vraag: NeeOp zondag 10 maart 2002 11:21 schreef esvier het volgende:
ik heb een bagger moederbordje met maar 2 pci sloten. ik heb daar nu 2 netwerkkarten in zitten om internet te delen, maar nu heb ik een video bewerkingskaart gekocht en die wil ik graag plaatsen, maar dan meot er wel een netwerkkaart uit. weet iemand van jullie hoe je internet kan delen via 1 netwerkkaart.
ik heb een hub
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
www.debrasserie.nl
Verwijderd
Een NIC kan meerdere IP aliassen hebben, wanneer je nu op de serverPC de NIC instelt als local + als alias het externe IP vd modem dan lukt dat perfect. Nog je masquerading instellen en cable modem in de uplink poort op de HUB en je bent vertrokuh
Er heeft hier een tijdje zo'n setup gedraaid (op linux dan wel) maar ik moet je er wel bij vertellen dat zo'n setup de snelheid halveert daar alle packetjes 2x over de HUB moeten passeren eer ze bij de client ontvangen worden.
Veel geluk!!
Daarbij komt ook nog dat al je interne traffic ook voorbij je modem zoeft (als je met een hub werkt) en op het netwerk van je ISP terecht komt.Op zondag 10 maart 2002 12:23 schreef Zagato het volgende:
Internet delen langs 1 NIC is perfect mogelijk. Op windows *dacht* ik dat dit via Sygate kon en op Linux kan het gewoon dat weet ik, heb 't zo 'n tijdje gedraaid maar is niet optimaal.
Een NIC kan meerdere IP aliassen hebben, wanneer je nu op de serverPC de NIC instelt als local + als alias het externe IP vd modem dan lukt dat perfect. Nog je masquerading instellen en cable modem in de uplink poort op de HUB en je bent vertrokuh
Er heeft hier een tijdje zo'n setup gedraaid (op linux dan wel) maar ik moet je er wel bij vertellen dat zo'n setup de snelheid halveert daar alle packetjes 2x over de HUB moeten passeren eer ze bij de client ontvangen worden.
Veel geluk!!
Als die modem als een bridge werkt heb je geluk maar volgens mij doen ze dat niet.
Daar wordt het wel verder door routers genegeerd omdat het gereserveerde ip's zijn.
Zit je met een switch dan zal ie dat niet doen MAAR alle broadcast traffic nog altijd wel.
Niet erg veilig en als je met een upload limiet zit is dit helemaal al om zeep.
Verwijderd
Heb je nog een ISA-slot?Op zondag 10 maart 2002 11:21 schreef esvier het volgende:
ik heb een bagger moederbordje met maar 2 pci sloten.
10 Mbit ISA kaartjes voor je @Home -IN zijn spotgoedkoop.
USB haalt trouwens - blijkt uit praktijktests - maximaal circa 75% van 10Mbit, dat je dat weet.
www.debrasserie.nl
nopezOp zondag 10 maart 2002 15:05 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
Heb je nog een ISA-slot?
10 Mbit ISA kaartjes voor je @Home -IN zijn spotgoedkoop.
uhm... mijn internet verbinding is max 440 KBps dus...USB haalt trouwens - blijkt uit praktijktests - maximaal circa 75% van 10Mbit, dat je dat weet.
10Mb/8= 1,25MBps
75% van 1,25 = 0,938 MBps
dus dat moet wel lukken :D:D:D
www.debrasserie.nl
Verwijderd
http://www.sygate.com/swat/products/shn_onenic.htm
Succes er mee
Verwijderd
Ik heb het ook een tijdje gedaan. je moet alleen wel Windows 2000 hebben. Dan maak je één inbelverbinding voor je kabelinternet, en één voor je thuisnetwerk. Klik bij de eigenschappen van de kabelverbinding aan: "internetdelen voor deze verbinding inschakelen" en het werkt. Zo werkte het bij mij iig wel
Ja maar dan krijg je dus bovenstaand verhaal..Op zondag 10 maart 2002 15:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Het kan!!!!!
Ik heb het ook een tijdje gedaan. je moet alleen wel Windows 2000 hebben. Dan maak je één inbelverbinding voor je kabelinternet, en één voor je thuisnetwerk. Klik bij de eigenschappen van de kabelverbinding aan: "internetdelen voor deze verbinding inschakelen" en het werkt. Zo werkte het bij mij iig welProbeer maar eens. Ohja, stop de kabel uit je kablemodem in de UPLINK van je HUB...
Al je lokale traffic wordt over 't netwerk van je ISP gerouteerd (oftewel je LAN wordt retetraag!)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Tja, hij vroeg om internet over 1 NICOp zondag 10 maart 2002 15:30 schreef -ScuL- het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je dus bovenstaand verhaal..
Al je lokale traffic wordt over 't netwerk van je ISP gerouteerd (oftewel je LAN wordt retetraag!)
Ja,..Op zondag 10 maart 2002 15:35 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Tja, hij vroeg om internet over 1 NIC
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Bnet pindle#2913
Als je een switch gebruikt ipv een hub, en dan een firewall installeert dan is het in principe toch niet minder onveilig als een andere soort verbinding???Op zondag 10 maart 2002 15:36 schreef -ScuL- het volgende:
[..]
Ja,..Het kan wel.. Of je ISP er ook blij mee is , is een 2e.. en 't is ook tamelijk onveilig
trouwens je scheid het netwerk van je isp met je intern netwerk ook door je ip adressen/subnet
conclusie: je lan verkeer komt nooit voorbij je modem
ik heb deze truk een tijdje toegepast in combinatie met ics in win2k ondertussen is de linuxtruk ook al voorbij en heb ik een smc >> topding
dat je netwerkkaart het iets harder krijgt is natuurlijk wel zo maar je kan niet alles willen...
You don't need eyes to see, you need vision
ik heb dus windows XPOp zondag 10 maart 2002 15:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Het kan!!!!!
Ik heb het ook een tijdje gedaan. je moet alleen wel Windows 2000 hebben. Dan maak je één inbelverbinding voor je kabelinternet, en één voor je thuisnetwerk. Klik bij de eigenschappen van de kabelverbinding aan: "internetdelen voor deze verbinding inschakelen" en het werkt. Zo werkte het bij mij iig welProbeer maar eens. Ohja, stop de kabel uit je kablemodem in de UPLINK van je HUB...
Žk heb daarnet ff een sitecom usb netwerk adapter gekocht, werkt perfect
www.debrasserie.nl